مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملکشاهی گفت: بیش از 20 میلیارد ریال کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل آبان ماه سال 94 در این شهرستان پرداخت شد.
کد خبر: ۴۶۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 19 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛حسن حیدری اظهار کرد: با پیگیرهای مسئولان شهرستان و نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی این میزان کمک بلاعوض به یک هزار و 300 سرپرست خانوار آسیب دیده پرداخت شد.
 
وی افزود: بخش اول این مبلغ روز گذشته به حساب های اعلام شده این افراد نزد بانک ملت پرداخت شده و بخش دوم نیز امروز به حساب های خسارت دیدگان نزد بانک ملی ایران واریز می شود.
 
حیدری اضافه کرد: به کسانی که در مرحله اول تسهیلات 40 میلیون ریالی بابت خسارت ناشی از سیل دریافت کردند هر یک 10 میلیون ریال به صورت بلاعوض و به کسانی که تسهیلات 60 میلیون ریالی دریافت کردند هر کدام 15 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.
 
شایان ذکر است، در اثر جاری شدن سیل در آبان ماه سال 94 بیش از 210 میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف زیرساختی، خانگی، تجاری و کشاورزی شهرستان ملکشاهی وارد شد.
 
وقوع سیل بی سابقه در هشتم آبان سال 94 باعث وارد شدن خسارت های زیادی زیرساخت ها، منازل مسکونی، واحدهای تجاری و مکان های عمومی استان ایلام شد.
در جریان وقوع این سیل که ویرانی های گسترده ای در مرکز و برخی از شهرستان های استان ایلام بر جا گذاشت، نزدیک به 18 هزار منزل مسکونی آسیب دید و بخش هایی از ابنیه ها، جاده ها و تاسیسات آب، برق، جاده های عشایری، مخابرات و گاز این استان دچار خسارت شدند.
 
این اتفاق بی نظیر در 100 سال گذشته در استان ایلام بی سابقه بود بطوریکه تنها در 72 ساعت بیش از 320 میلی متر باران بارید و باعث جاری شدن سیل، تخریب زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی شد و چهار کشته نیز بر جای گذاشت.
 
به گفته مسئولان ارشد استان، در اثر وقوع این سیل بیش از 10 هزار میلیارد ریال به زیرساخت ها و بخش های مختلف این استان خسارت مالی وارد شد.
 
بدنبال وقوع این حادثه دولت تدبیر و امید، نشست فوق العادی برگزار کرد، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حسین فریدون دستیار اجرایی رئیس جمهوری، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از این اتفاق به ایلام سفر کرده و از مناطق آسیب دیده بازدید و بر جبران خسارت آسیب دیدگان در اسرع وقت تاکید کردند. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار