قائم‌مقام وزیر کشور با تاکید بر نقش مهم شوراهای شهر و روستا در حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم گفت: ۱۲ شهریور آغاز فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور تعیین شده است.
کد خبر: ۴۶۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 19 July 2017
محمدحسین مقیمی ظهر امروز در همایش شوراهای استان بوشهر با قدردانی از اعضای شوراهای اسلامی و سپاس از خلق حماسه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت اظهار داشت: همانگونه که مردم با حضور حماسی خود در انتخابات 29 اردیبهشت شرکت کردند باید اعضای شوراهای اسلامی در برآورده ساختن مطالبات مردم تلاش وافری داشته باشند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی مهم‌ترین مدیریت و مسئولیت را در شهرها و روستاها دارند افزود: امید می‌رود منتخبان شورای پنجم با تدوین برنامه‌‌های لازم منطبق با برنامه چشم‌انداز 1404 و برنامه پنج‌ساله ششم زمینه افزایش خدمات به مردم و توسعه و پیشرفت در عمران شهری و روستایی فراهم کنند.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه مردم با حضور حماسی خود در انتخابات 29 اردیبهشت وظیفه و رسالت خود را نشان دادند گفت: حضور با شکوه مردم در این انتخابات بسیاری از برنامه‌های دشمنان بر ملا کرد و نگذاشت دشمنان به اهداف پلید و شیطانی خود دست یابند.

مقیمی با بیان اینکه حضور با شکوه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت پاسخ کوبنده‌ای به رئیس جمهور آمریکا در سفر به عربستان بود گفت: مردم با این حضور ضمن اینکه پاسخ محکمی به رئیس جمهور آمریکا و ایادیش در منطقه دادند ثابت کردند که پای بقاء و تداوم انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و ترفندهای دشمنان بی‌اثر است.

وی با بیان اینکه حضور حماسی مردم در انتخابات 29 اردیبهشت، امنیت ملی را پایدار کرد افزود: این حضور ضمن اثبات اقتدار ملی، دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ایران را مایوس کرد. امید می‌رود مسئولان و شوراهای اسلامی بتوانند پاسخ مثبتی در برآورده ساختن خواسته‌های مردم ارائه کنند.

مقیمی جایگاه شوراهای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: جایگاه شوراهای اسلامی در قانون اساسی تبیین و تدوین شود که نقش مهمی در پیشرفت عمرانی، اجتماعی، آموزشی، درمانی، بهداشتی و دیگر امور رفاهی مردم و جامعه دارند که اعضای شوراها باید با استفاده از امکانات مناطق این مهم را به منصه ظهور برسانند.

وی با تاکید بر بسیج مردم برای توسعه و پیشرفته جامعه خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت مهم شوراها استفاده از امکانات مناطق و بسیج مردم در توسعه و پیشرفته جامعه است که در این راستا امورات مردم شهرها، در شهرداری‌ها و امور روستائیان در دهیاری‌ها  قرار دارد و در این عرصه مسئولیت شوراها در تحقق مطالبات مردم و پیشرفت و عمران شهرها و روستاها بسیار مهم است.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر تدوین لایحه و طرح برای ارائه به مجلس شورای از سوی شورای اسلامی استان‌ها تصریح کرد: شورای استان‌ها هم‌تراز و همراه دولت می‌تواند طرح یا لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند که باید از این ظرفیت استفاده شود.

مقیمی با بیان اینکه هنوز شوراها از این ظرفیت استفاده نکرده‌اند تاکید کرد: باید در انتخاب شورای بخش، شهرستان و استان از قوی‌ترین افراد استفاده شود تا شورای بالادستی به صورت توانمند، کارآمد و قوی شکل بگیرد.

وی با تاکید بر انتخاب شورای استان از افراد قوی و توانمند گفت: در انتخاب شورای استان‌ها باید از قوی‌ترین، کارآمدترین و زبده‌ترین افراد شوراها استفاده شود تا بتواند در تحقق مطالبات مردم در شورای بالادستی تلاش کند.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر شناسایی افراد زبده و کارآمد در شوراها در انتخاب شورای استان‌ها افزود: 117 هزار نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شده‌اند که باید از این سرمایه‌های مهم اجتماعی، در توسعه و پیشرفت جامعه استفاده کرد.

مقیمی با تاکید بر استفاده مسئولان از شوراهای اسلامی در حل مشکلات مناطق خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیار مهمی در شهرها و روستاها برای عمران و آبادانی و حل مشکلات مردم شکل گرفته که باید مسئولان از این ظرفیت استفاده بهینه کنند.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه اقتصادی روستاها بیان کرد: دولت پیشنهاد 1.5 میلیارد دلاری به مجلس ارائه کرد که با تصویب آن زمینه توسعه اقتصادی روستاها و حل مشکلات اشتغال آنان فراهم شده است.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه تخصیص 1.5 میلیارد دلار برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال روستاها اتفاق بزرگی در کشور است تصریح کرد:از این فرصت برای تحقق اهداف تدوین شده باید استفاده شود که در این میان، شوراهای اسلامی نقش مهم و تاثیرگذاری در تسریع اجرای با اطمینان و سلامت طرح‌ها دارند.

مقیمی با بیان اینکه در آستانه آغاز فعالیت شورای پنجم قرار داریم بیان کرد: 12 شهریور آغاز فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور تعیین شده که باید براساس سند بالادستی، سند توسعه ملی و برنامه پنج‌ساله، برنامه‌ها و طرح‌ها را اجراء کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار