نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ما دارای جامعه‌ای هستیم که پسوند اسلامی دارد و معتقدیم در دنیا تنها نظامی که به پیامبر انتصاب دارد نظام جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۴۶۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 19 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح چهارشنبه در همایش ملی علمی پژوهشی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: مسئله اهمیت امر به معروف و نهی از منکر هرچقدر مورد تبیین قرار گیرد، هیچ بیانی بالاتر از این نیست که یک فریضه الهی و واجب است‌.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع اجتماعی است که باید در این همایش مورد توجه قرار گیرد افزود: در ابتدای تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، کسانی که دغدغه امر به معروف و نهی از منکر را داشتند از تصویب این قانون خوشحال شدند.

وی ادامه داد: نظامی که سرلوحه تمام اقدامات و الگویش جان دادن در راه خدا است، چطور نیازمند به قانون امر به معروف و نهی از منکر نباشد؟

علم الهدی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر با همه عظمت و اهمیتی در جامعه ما چنان منزوی است که نه تنها به عنوان ارزش بیان نشده بلکه مردم نیز با آن انس ندارند.

وی بیان کرد: در جامعه ما ادای هر واجبی با ضرر و آسیب مواجه نیست، پس چرا باید در برابر امر به معروف و نهی از منکر  عکس العمل نشان داده نشود به خصوص در عرصه‌های اجرایی و قضایی مورد توجه قرار نگیرد؟

امربه معروف در جامعه ما صورت ارزش پیدا نکرده است

امام جمعه مشهد با اشاره به نقطه‌های ضعف جامعه دینی و اسلامی در رابطه با این فریضه الهی و واجب گفت: امر به معروف و نهی از منکر اصولا یک فریضه عظیم اسلامی  و یک امتیاز در بین تمام امت‌ها است  اما این فریضه واجب در جامعه ما صورت ارزش پیدا نکرده است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این فریضه الهی به عنوان ملاک برتری دینی محسوب و واجب شناخته می‌شود اما نه تنها در جامعه ما به صورت ارزش نیست، بلکه دارای سقوط ارزشی است که حتی در مواردی مورد آسیب و هتک حرمت قرار گرفته است.

علم الهدی با بیان اینکه برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانون وضع شده است تصریح کرد: در عرصه‌های اجرایی و کارگزاری نظام در حوزه‌های امنیتی و قضایی به هیچ وجه مسئله امر به معروف و نهی از منکر حمایت نشده است و یا حساسیتی نسبت به آن دیده نمی‌شود.

وی تاکید کرد:  مسئله حمایت از آمران به معروف باید به عنوان یک قانون وضع شود تا در حوزه‌های اجرایی و در مسئله کارگزاران یک نوع الزام و اجبار برای حمایت از این فریضه الهی آسیب دیده به وجود آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به بیان اینکه نظام دینی وابسته به شریعت اسلام است گفت: متاسفانه در حوزه کارگزاری نظام  نسبت به این واجب شرعی حساسیت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: این بر یک نارسایی و عدم بلوغ دینی و اسلامی جامعه ما نسبت به این فریضه واجب الهی دلالت می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار