رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از وجود ۱۷۰۰ جلسه قرآنی شناسنامه‌دار در سراسر استان خبر داد و گفت: جلسات قرآن با حداقل دو سال سابقه فعالیت می‌توانند برای شناسنامه‌دار شدن اقدام کنند.
کد خبر: ۴۶۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 19 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، مهدی رمضانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی در خصوص روند شناسنامه‌دار شدن جلسات قرآنی مشهد گفت: جلسات جدید قرآنی که حداقل دو سال از فعالیت آن گذشته و جلسات قرآنی محلی فاقد شناسنامه می‌توانند با مراجعه به ادارات تبلیغات شهرستان خود و پرکردن فرم ثبت‌نام دارای شناسنامه شوند.
وی در خصوص دیگر ویژگی‌های خاص جلسات در راستای شناسنامه‌دار شدن نیز اظهار کرد: جلساتی که متقاضی شناسنامه‌دار شدن هستند باید حداقل در هفته یک مرتبه چه به صورت ثابت و یا سیار تشکیل شوند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: حضور استاد با حداقل معلومات درخصوص روانخوانی و روخوانی و تعداد ۲۰ نفر عضو ثابت از دیگر ویژگی‌های خاص یک جلسه در راستای شناسنامه‌دار شدن است.
رمضانی اضافه کرد: جلسات شناسنامه‌دار مورد حمایت سازمان بوده و کمک‌های غیرنقدی از جمله تهیه قرآن، رحل و جوایز ویژه اعضای نوجوان جلسه بر حسب اعتبارات را دریافت می‌کنند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: طرح مشارکتی حمایت از جلسات قرآن محلی از جمله طرح‌های حمایتی سازمان تبلیغات است که با اولویت شناسنامه‌دار بودن جلسات قرآنی در حال اجرا است.
وی در پایان اظهار کرد: هم اکنون ۱۷۰۰ جلسه قرآن محلی در سراسر استان دارای شناسنامه بوده که از این تعداد ۷۰۰ جلسه در مشهد مشغول فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار