معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان گفت: سفر استاندار هرمزگان و مديران استان به كشور ايتاليا با دعوت رسمي استاندار پوليا و در جهت توسعه روابط و جذب سرمايه گذار خارجي صورت گرفت.
کد خبر: ۴۶۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 19 July 2017
به گزارش تابناک : علي رئوفي پيرامون سفر استاندار هرمزگان به همراه هيئتي از مديران استان به كشور ايتاليا، عنوان كرد: اين سفر به دعوت رسمي مائورو كونچاتوري سفير ايتاليا در مهر ماه سال 95 در سفر به هرمزگان و همچنين استاندار پوليا در كشور ايتاليا صورت گرفت و از مهمترين اهداف اين سفر عقد قرارداد خواهرخواندگي بين بندرعباس و بندر باري بوده است.

وي ادامه داد: دو استان هرمزگان و پوليا ظرفيت‌هاي مشتركي براي همكاري در زمينه‌هاي تجاري، حمل و نقل، كشاورزي، شيلات، صنايع دريامحور، گردشگري، انتقال تكنولوژي هاي نوين، تبادل علمي و دانشجو دارند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان افزود: جذب سرمايه گذار خارجي و به خصوص دعوت از سرمايه‌گذاران ايتاليا براي سرمايه گذاري در هرمزگان و انجام سرمايه‌گذاري شركت‌ها در بخش‌هاي مختلف از ديگر اهداف مهم اين سفر بوده است.

رئوفي با اشاره به هزينه‌هاي اين سفر، تصريح كرد: با توجه به حساسيت استاندار هرمزگان، تنها مشاور امور سرمايه‌گذاري و بين‌الملل استاندار هرمزگان از مجموعه استانداري، دكتر جادري را در اين سفر همراهي كرد و ساير مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان كه در اين سفر حضور داشته‌اند از مجموعه متبوع خود مجوز سفر را دريافت كرده و هزينه‌هاي آن را تامين كرده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: مديران و فعالان بخش خصوصي كه در اين سفر حضور داشته‌اند نيز هزينه‌ها را شخصا تامين كرده‌اند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان با بيان اينكه نيازمند تكنولوژي‌هاي جديد براي جذب سرمايه گذاري در هرمزگان هستيم، اضافه كرد: زمينه اين كار با ايجاد و توسعه ارتباطات بين المللي و همكاري با كشورهاي پيشرفته ميسر مي‌شود.

رئوفي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت تدبير و اميد در جهت توسعه سرمايه گذاري و ارتباطات خارجي در هرمزگان، بيان کرد: استاندار هرمزگان تا كنون در اين راستا سفرهايي از جمله به كشور عمان داشته و مقامات عالي رتبه، سرمايه گذاران و سفراي كشورهاي سنگاپور، هند، افغانستان، اندونزي و روسيه نيز جهت افزايش تعاملات به هرمزگان سفر داشته‌اند.

وي پيرامون نطق يكي از نمايندگان محترم مردم بندرعباس در مجلس شوراي اسلامي در خصوص سفر مديران استان به ايتاليا، اظهار کرد: نمايندگان مجلس حق نظارت بر مديران و دستگاه‌هاي اجرايي را دارند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان بیان کرد: پس از بازگشت استاندار هرمزگان و مديران استان از سفر ايتاليا، نتايج اين سفر تشريح مي‌شود و به اطلاع افكار عمومي خواهد رسيد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار