مسئول فنی واحد عمرانی شهرداری بابل گفت: طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی و بهسازی انهار و کانال‌ها و ایجاد پایگاه GIS در شهر بابل درحال اجرا است.
کد خبر: ۴۶۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 19 July 2017
شهردارآنلاین:  مهندس رضایی مسئول فنی واحد عمرانی شهرداری بابل اظهار کرد: شهر بابل به‌عنوانپرجمعیت‌ترین شهرستان مازندران و قرارگیری در مسیر مراکز پُراهمیت شهری استان همچون ساری، آمل و بابلسر و با ارتفاع دو متر از سطح دریاهای آزاد، جایگاه ویژه‌ای در چرخه هیدرولیک طبیعی منطقه دارد.
 
وی افزود: زهکشی اصلی آب‌های سطحی شهر بابل رودخانه بابل رود و زهکشی‌های فرعی مهم آن آقارود و بابلرود هستند.
 
مسئول فنی واحد عمرانی شهرداری بابل تصریح کرد: در این راستا طرح بهسازی انهار و کانال‌ها و ایجاد پایگاه‌های GIS به مهندسان مشاور لار ابلاغ شد.
 
رضایی هدف از انجام این طرح را ارائه خدمات مشاوره فاز 1 و 2 مطالعات جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر بابل برشمرد.
 
این مسئول تهیه شناسنامه کلیه کانال‌ها و مجاری موجود جمع کننده آب‌های سطحی، انحراف آب‌های سطحی برون شهری وارده به محدوده شهری، ارزیابی هیدرولیکی و سازه‌ای کانال‌ها و مجاری موجود، شناسایی مناطق سیل‌گیر در شهر و تدوین معیارها و استانداردهای سامانه جمع‌آوری آب‌های سطحی را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.
 
مسئول فنی واحد عمرانی شهرداری بابل طراحی و ساماندهی مجاری موجود منطبق بر طرح تفصیلی شهر بابل، استفاده از تجارب جهانی در ساماندهی آبراهه‌ها و مجاری جمع‌آوری آبهای سطحی شهری، بررسی کنترل روان‌آب در منشا با توجه به ظرفیت‌های موجود و مکان‌یابی محل‌های مناسب برای ایجاد تاسیسات با کمترین خسارات (LID ) و براساس بهترین روشهای مدیریتی (BMP ) تعیین اولویت و ارائه طرح‌های ساماندهی، ارائه نقشه‌های اجرایی و ارائه اطلاعات موجود و اطلاعات طراحی در قالب GIS را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.
   
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار