معاون اقتصادی شهردار مشهد:
معاون اقتصادی شهردار مشهد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در نشست خبری صبح امروز با امتناع از حقوق دریافتی خود گفت: اگر شهردار 30 میلیون تومان می گیرد من نصف او حقوق میگیرم،هیچ وقت برمبنای حقوق دولت زندگیم را تامین نکردم ،خداوند زندگی من را تامین کرده است.
کد خبر: ۴۶۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ 19 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،محمدرضا مزجی در نشست خبری  خاطر نشان کرد : در خصوص میزان دریافتی های خود نمی‌توانم جواب دهم و پاسخ این سوال را نمی‌توانم بگویم، اگر شهردار 30 میلیون تومان بگیرد من حداکثر نصف این میزان را دریافت می‌کنم؛ بازرسی کل کشور با شورای شهر ناظر این دریافتی‌ها هستند.
وی درادامه با بیان اینکه بدهی‌ای که به دوره پنجم منتقل خواهد شد حداکثر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود، افزود: امروز در حالی شهرداری به شورای پنجم منتقل می‌شود که از شهرداری مشهد به عنوان معتبرترین مجموعه در نزد بانک‌ها و فضای کسب‌وکار نام برده می‌شود.
مزجی گفت: شهرداری مشهد به شورای چهارم بدهکار تحویل داشته شد و انباشت جرایم فراوان بانک‌ها را در بحث اوراق مشارکت‌ها داشت،زیرایکی فعالیت‌های شهرداری‌ها در حوزه اقتصادی در زمینه سرمایه‌گذاری بوده تا مشارکت‌ها را شاهد باشیم.
وی افزود: در مشارکت‌ها باید کسی رو شریک بگیریم که سازنده باشد و سرمایه‌گذاری‌مان نتیجه بدهد و در این راستا سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد را در معاونت اقتصادی این مجموعه فعال کردیم.
معاون اقتصادی شهردار مشهد با بیان اینکه بدهی ۲۳۰۰ میلیارد تومانی در ابتدای دوره چهارم از انتهای دوره سوم تحمیل شد، خاطرنشان کرد: در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ مبلغ ۱۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شد و دوره چهارم این عدد ۳۴۵۰ میلیارد تومان بود و بدهی‌ای که به دوره پنجم منتقل می‌کنیم حداکثر ۲۲۰۰ میلیارد تومان است که هزار میلیارد تومان آن تعیین تکلیف شده است و آنچه که به دوره پنجم منتقل خواهد شد حداکثر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
مزجی  خاطر نشان کرد : در این دوره بدهی دوره سوم را تسویه کردیم و ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت قطارشهری را داشتیم که دولت در اصل ۶۵۰ میلیارد تومان و در اصل و فرع ۱۱۰۰ میلیارد تومان حمایت کرد و از این بابت از دولت تشکر می‌کنیم و امیدواریم که بدهی‌های دولت معوقه نشود.
وی  با بیان اینکه وقتی اوراق منتشر می‌شود هر سه ماه یکبار باید سود کپن‌ها پرداخت شود گفت : حتی از سهم دولت هم ۲۶۲ میلیارد تومان از سود کوپن‌ها را پرداخت کردیم و  برای اولین بار تاسیس صندوق‌های زمین و ساختمان را فعال  شد و در دوره سوم ۴ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شد که در همان دوره ۲۵۰۰ میلیارد تومان آن فسخ قرارداد شد.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در دوره چهارم ذخیره‌ای وجود نداشت، افزود: در دوره چهارم مانند یک سرباز مخلص عمل کردیم و کل پروژه‌های مشارکتی در دوره سوم ۱۴۵۰ میلیارد تومان و در دوره ۱۴۰۰ میلیارد تومان بود با وجودی که دوره سوم دوره نشاط و دوره چهارم دوره ناامیدی نامیده شد ، مبلغ ۲۱ هزار ۲۴۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشتیم و فضایی بانشاط را ایجاد کردیم و شهر مشهد بهترین فضا را برای مشارکت سرمایه‌گذاران ایجاد کرد.
وی افزود: در دوره سوم ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ایجاد شد و این عدد در دوره چهارم ۹۵۰ میلیارد تومان بود که رشدی بیش از سه برابر را به نسبت دوره قبل داشت و عقد قراردادها در دوره چهارم در ۱۸ پروژه و در دوره سوم در ۶ پروژه بود و شهرداری مشهد در دوره چهارم بزرگترین تهدید را به بزرگترین فرصت تبدیل کرد.
معاون اقتصادی شهردار مشهد با اعلام  ثمر بخش بودن سرمایه گذاری های شهرداری مشهد گفت: در دوره چهارم معادل ۱۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم و اگر پروانه فروختیم با  رعایت طرح تفصیلی شهرمشهد بوده است و به هیچ عنوان اجباری در انجام کار نبود و اقدامات به شکلی شایسته انجام شد 
وی افزود: با واگذاری و فروش پروانه به مبلغ هزار میلیارد تومان مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهر مشهد را قطعی کردیم و بیشتر مبلغ اوراق مشارکت‌ها ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود که مربوط به قطارشهری بود و اگر بدهی‌ای از این مجموعه بخواهد به دوره پنجم برسد حداکثر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
مزجی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری مادرتخصصی زائر با سرمایه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی در دوره چهارم  آغاز شد و بدین ترتیب  شهرداری‌ها با اجازه شورای شهر در طرح سبد سهام هم فعالیت می‌کنند و لایحه رکود از عبور مسکن نیز در شورای شهر در دست بررسی است تا مصالح مورد نیاز در اختیار مشارکت‌کنندگان در این حوزه قرار بگیرد.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد  در پایان با بیان اینکه تا امروز ۱۵ هزار پرونده بازخوانی شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۶۵۰۰ سند ثبت شده و ۸۵۰۰ سند نیز در لیست رقبات قرار گرفته و سامانه و بانک اطلاعاتی املاک و مستقلات شهرداری مشهد به‌روز بوده و به‌لحظه اقدام لازم انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار