رئيس عقيدتي سياسي انتظامی استان گفت: امام صادق (ع) تا لحظه شهادت دست از وظيفه اصلي خود که همان هدايت، استخراج و استنباط احکام شرعي و تربيت شاگردان صالح بود، برنداشتند، لذا ما مديون جهاد علمي و خدمات شايان آن حضرت به بشریت و به ويژه شيعيان هستيم.
کد خبر: ۴۶۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 20 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، به مناسبت سالروز شهادت رئيس مذهب تشيع حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم سوگواري و عزاي آن حضرت با حضور هيئت رئيسه، معاونان و روساي پليس هاي تخصصي و جمعی از کارکنان در نمازخانه ستاد انتظامي استان برگزار شد.

رئيس عقيدتي سياسي انتظامی استان در اين مراسم ضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت رئيس مذهب تشيع حضرت امام جعفر صادق (ع) به محضر حضرت ولي عصر (عج) و نايب برحقش مقام معظم رهبري (مدظله)، به بيان سيره و شخصيت الهي و فضائل علمي آن امام همام پرداخت.

حجت الاسلام "سید ابراهیم حسینی" اظهار کرد: وجود نازنين آن حضرت در هفدهم ربيع الاوّل سال 83 ه.ق در مدينه به دنيا آمدند و پس از گذشت 65 سال از عمر شريف خود در سال 148 ه.ق به فيض شهادت نائل رسیدند.

وی ادامه داد: در عصر امام جعفر صادق (ع) فرقه ها و گروه هاي مختلفي که شايعه پراکني و دروغگويي مي کردند و در آن جامعه که دروغگويي و شايعه پراکني رايج بود، امام ثابت کردند که مي توان صداقت را بنا کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ويژگي هاي بارز آن حضرت در زماني که حکام ظالم در حال جنگ و خونريزي بودند این است که ايشان دانشگاهي را با ظرفيت تربيت حدود چهار هزار نفر دانشجو در زمينه هاي مختلف علمي، فقهي، طبی، شيعي و تفسير که امام باقر (ع) تأسيس کردند، تداوم بخشيدند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ایشان در زمان خود داناترين مردم عصر خويش بودند و آگاهي آن حضرت به علوم ديني و الهي بر همگان آشکار بود، در همین راستا با ايجاد فضاي علمي و ديني و فرهنگي در اقصي نقاط جامعه اسلامي خدمت بزرگي به جامعه تشيع نمودند و با تربيت افراد توانمندي که در راستاي ترويج و توسعه توحيد و عبوديت مردم را هدايت و راهنمايي مي کردند، مسير دانش را هموارتر کردند.

وی گفت: شخصيت علمي امام جعفر صادق (عليه السلام) در اوج ظلم و ستم حاکمان و ظالمان بر مردم و به خاطر مصلحت آنان و بر اساس مقتضيات زمان بود که با هدايت ديني و تنوير افکار عمومي مردم را به مسير اصلي عبوديت و هدايت رهنمون شدند.

رئيس عقيدتي سياسي انتظامی استان بیان کرد: ایشان تا لحظه شهادت دست از وظيفه اصلي خود که همان هدايت، استخراج و استنباط احکام شرعي و تربيت شاگردان صالح بود، برنداشتند، لذا ما مديون جهاد علمي امام و ترويج، نشر و تبليغ احکام دين مبين اسلام و خدمات شايان آن حضرت به بشریت و به ويژه شيعيان هستيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار