محمد احسانی مدیر شبکه نسیم با حضور در برنامه «فرمول یک» در گفتگو با علی ضیاء از تازه‌ترین اتفاقات این شبکه و ویژه برنامه‌های تابستانی آن سخن گفت.
کد خبر: ۴۶۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 20 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری فارس،محمد احسانی در ابتدای برنامه گفت: من دکترای مبانی حقوق اسلامی دارم و از سال 73 در 28 سالگی وارد صداوسیما شدم، پیش از آنمدیر و معلم مدرسه بودم.
 
خواست مسئولان از من حفظ مخاطبان شبکه نسیم است

وی با بیان اینکه کمتر از دو ماه است مدیر شبکه نسیم شده ام، افزود: ما وامدار زحمات تیم قبلی از جمله دکتر کرمی و دوستان هستیم و کارهایی را که آنها شروع کرده اند ادامه می دهیم. اصلی ترین دغدغه من و خواست معاون سیما و ریاست سازمان این بود که سطح مخاطب شبکه نسیم را حفظ کنیم و به مرور آن را ارتقا بدهیم.

احسانی در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا می پذیرید مخاطبان تلویزیون کاهش پیدا کرده اند، گفت: مخاطب در تلویزیون می رود و می آید. برخی برنامه ها مخاطبان بیشتری را جذب می کنند و اگر برنامه سازان با خلاقیت کار را ادامه بدهند، ما نباید نگران افت مخاطب فصلی باشیم. مثلا وقتی من در شبکه نمایش خانگی بودم، گاهی مخاطبانمان زیاد می شد و گاهی با پخش یک سریال خوب در تلویزیون، این آمار افت می کرد.

مدیر شبکه نسیم ادامه داد: ما به عنوان صداوسیما مایلیم سهم بیشتری از مخاطب را به خودمان اختصاص دهیم. برنامه هایی که بیشتر اعتماد مردم را جذب می کنند و مدت طولانی تری روی آنتن هستند موفق ترند. البته کارشان نیز سخت تر است. آنها مثل کسانی هستند که مایلند بالای معدل 18 رشد کنند. برنامه هایی که مدتها روی آنتن هستند باید خلاقیت بیشتری داشته باشند که نه تنها افت نکنند، بلکه صدم به صدم به مخاطبانشان اضافه شود.

عرف جامعه خطوط قرمز برنامه ها را می سازد

وی در پاسخ به اینکه آیا شبکه نسیم خطوط قرمز کمتری دارد، توضیح داد: خطوط قرمز چیز ثابتی است که در همه رسانه ها وجود دارد و بر اساس عرف جامعه است. ممکن است سر و شکل برخی برنامه ها این حس را به مخاطب منتقل کند که خطوط قرمز ما متفاوت است. ما می کوشیم با خلاقیت برنامه سازانمان برنامه های جذاب تری تولید کنیم.

احسانی درباره اینکه آیا در دورانی که خارج از صداوسیما پستهای مدیریتی داشته پیش آمده نظری درباره برنامه ای داشته باشد، گفت: من به عنوان کارشناسی کوچک و بیننده گاهی نظراتی درباره برنامه ها داشته ام. گاهی پیش آمده مستقیما با خود افراد ارتباط برقرار کرده ام. مثلا در مقطعی با احسان علیخانی تماس گرفته ام و می خواستم به او روحیه بدهم به خاطر اتفاقاتی که پیرامون برنامه او رخ داده بود.

مدیر شبکه نسیم از تغییر ساختار این شبکه خبر داد و اعلام کرد: ساختار ما در دوره جدید تغییراتی کرده است. شبکه نسیم دو کانال زیر مجموعه خود دارد از جمله تماشا با محوریت پخش سریال و نمایش با محوریت پخش فیلمهای سینمایی. می خواهیم در تابستان در این شبکه ها برنامه هایی درباره فیلم و درباره سریال هم داشته باشیم. مثل «سینما دوبله» که از شبکه نمایش پخش می شود.

بعد از پایان پخش «دورهمی» سراغ موزه آن می رویم

وی درباره سرنوشت برنامه مهران مدیری در شبکه نسیم گفت: برنامه «دورهمی» تا اواخر مرداد پخش می شود و بعد از آن سعی می کنیم گلچینی از برنامه ها را پخش کنیم. همچنین موزه دورهمی که شامل هدایای مهمانان برنامه است، نیز در قالب خیریه به فعالیت خود ادامه می دهد.

احسانی اعلام کرد: «دورهمی» تا پایان سال 96 در شبکه نسیم ادامه پیدا می کند. قرار است بعد از محرم و صفر آقای مدیری ساخت این برنامه در شبکه نسیم را ادامه بدهد اما هنوز برای سال 97 تصمیمی گرفته نشده است.

مدیر شبکه نسیم درباره دیگر برنامه پرمخاطب این شبکه نیز گفت: «خندوانه» تا پایان تابستان ادامه دارد و بعد از آن وارد فاز استراحت می شود و فصل پنجم آن در زمستان روانه آنتن خواهد شد.

شرکت کنندگان «خنداننده شو» مثل کمدین ها با تجربه نیستند

وی در پاسخ به سوال ضیاء درباره حواشی پیرامون مسابقه خنداننده شو در «خندوانه»، اظهار کرد: «خنداننده شو» ادامه دارد، ما سعی کرده ایم اگر اشکالی وجود دارد رفع کنیم. جوانان حاضر در این برنامه تجربه کمدی ندارند و در حال تجربه هستند. مدیر شبکه نسیم، افزود: دوستانی که اکنون به عنوان کمدین شناخته شده هستند، 20 و چند سال پیش که در گروه اجتماعی شبکه یک، اولین کارهایشان را آغاز کردند به این خوبی نبودند و حالا خودشان را ارتقا داده اند. اگر این سلسله قطع شود ما در چند سال آینده با خلا روبرو می شویم و «خنداننده شو» باعث می شود تعدادی کمدین به کشور اضافه شود. در اشکال گیری باید به سهم و وزن اشکال هم توجه کنیم و مسائل بیش از اندازه ای که باید، منعکس نشوند. «ادا بازی» هم جذاب تر می شود و چهره های بیشتری در آن حضور پیدا می کنند. می دانم از شما هم دعوت شده در این بخش حضور پیدا کنید و حتما به برنامه بیایید.

مقدمات و مراحل ازدواج در «وقتشه» با اجرای کامران تفتی

وی درباره برنامه های جدید توضیح داد: چند برنامه جدید در تابستان داریم که بخشی از آنها شروع شده و پخش برخی دیگر در مرداد آغاز می شود. «وقتشه» برنامه ای درباره مقدمات و مراحل ازدواج است، بخشی از آن توسط کامران تفتی اجرا می شود و پیش بینی می کنیم جذاب شود.

احسانی تأکید کرد: «دلویزیون» برنامه ترکیبی و در قالب جنگ است که از جمله برنامه های جدید ما است. مستند مسابقه «خانه ما» مسابقه ای خانوادگی است که در آن بحث مدیریت مصرف و درآمد خانواده از اهداف پنهان این برنامه است که کار جذابی است. برنامه «کتاب باز» دیگر برنامه جدید ما است که برای ترویج کتابخوانی و فرهنگ مطالعه پخش می شود و تاثیرگذار است. به هر حال یکی از راه های خوب گذران وقت در تابستان کتابخوانی است.

این مدیر تلویزیونی همچنین خبر داد: ما اولین سریال این شبکه را با نام «سفر در خانه» در حال تولید داریم که در عید قربان و غدیر در 17 قسمت پخش می شود. من به لوکیشن این سریال رفتم که یک ماهی است تصویربرداری آن آغاز شده است. این سریال به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی عباس اکبری و سعید کمانی توسط علیرضا مسعودی نوشته شده است و خانم مقانلو، آقای پورشیرازی و دیگر دوستان در این کار مفرح خانوادگی بازی می کنند. ماجرای سریال درباره کارمندی است که ترفیعی به او می دهند و او با پاداشش می خواهد خانواده را به سفر ببرد و اتفاقاتی پیرامون این سفر رخ می دهد.

وی درباره سریال سازی در شبکه نسیم، توضیح داد: ما سریال موظفی در شبکه نسیم نداشته ایم اما از من خواسته شده در دوره جدید به طور ویژه روی سریال تمرکز کنیم. از جمله طنزهای قدیمی 90 شبی و ملودرام های بلند که قرار است در شبکه نسیم روی آن کار کنیم. البته ساختار و زیرسطح های ما متناسب نیست و دوستان قول همکاری داده اند و از سال جدید سعی می کنیم این کار را انجام دهیم.

احسانی در پایان گفت: می کوشیم از کسانی که می توانند برای مردم برنامه جذاب تولید کنند دعوت کنیم. درِ شبکه نسیم باز است و از مردم می خواهم ما را از نظرات خود بی بهره نگذارند.
«فرمول یک» به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، شنبه تا چهارشنبه بین ساعت 17:15 تا 19 از شبکه یک سیماروی آنتن می رود و روز بعد ساعت 7:45 بازپخش می شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار