مدیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه خبرمنتشر شده در فضای مجازی مبنی بر توزیع گوشی تلفن همراه قاچاق در بین کارکنان دولت در استان را به شدت تکذیب کرد و گفت: چنین موردی صحت ندارد و کذب محض است.
کد خبر: ۴۶۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 20 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا ،برومند میرزایی پور، با بیان اینکه این سازمان امین اموال دولت است، افزود: براساس قانون ما امکان دخل و تصرف در اموال دولت را به هیچوجه نداریم و نمی توانیم هیچ یک از اموالی که وارد سیستم سازمان اموال تملیکی می شود را مصادره کنیم.

وی با بیان اینکه 2 نوع کالا شامل اقلام خوراکی و مرتبط با سلامت و سایر کالاها وارد فرآیند سازمان اموال تملیکی می شود، گفت: کالاهای مضر به حال سلامت براساس قانون معدوم 
سازی می شود و بخش دیگری از کالاها در راستای تاکیدهای رهبر معظم انقلاب با هدف حمایت از تولید داخلی به سمت صادرات سوق داده می شود.

وی همه فرآیندهای ورود و خروج کالای قاچاق در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی را دارای قوانین و مقررات خاص دانست و اظهار کرد که امکان دخل و تصرف در هیچ مرحله ای از ورود تا خروج کالا در این سازمان وجود ندارد و همه فرآیندها تابع قوانین و مقررات خاص است.

مدیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه در ادامه در مورد ورود گوشی های تلفن همراه به سیستم سازمان اموال تملیکی نیز گفت: تعداد گوشی هایی که در سال وارد این سازمان می شود محدود است که برای تعیین تکلیف این مورد نیز براساس قانون عمل می کنیم.

میرزایی پور تصریح کرد که گوشی های تلفن همراه ابتدا توسط کارشناسان قیمت گذاری می شود و سپس مجوز فروش آن از مراجع ذیصلاح را اخذ می کنیم و سپس با قیمت کارشناسی 
اقدام به فروش این گوشی ها می کنیم.

او یادآور شد که درآمد حاصل از فروش این گوشی ها مستقیم به خزانه دولت واریز می شود.

وی با بیان اینکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در چارچوب قانون عمل می کند، گفت: یکی از سازمان های بی حاشیه ای هستیم که در راستای اهداف و وظایف خود عمل می کنیم و تاکنون تخلفی در این سازمان مشاهده نشده است.

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی یکی از شرکت های دولتی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است که از جایگاه حقوقی و استقلال مالی برخوردار است که اواخر سال
1371 با تصویب مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

هدف اصلی از تشکیل این سازمان عبارت است از تمرکز کلیه امور مربوط به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک،‌ تصرف، تحت توقیف و یا مدیریت دولت در می آید. 

در حقیقت با تشکیل سازمان 2 واحد اداری موازی (مرکز کالای متروکه و دفتر اجرایی تبصره 28 قانون بودجه ) در هم ادغام و وظایف آن در سازمان جدیدالتاسیس تمرکز یافت و از سویی امور مشابهی که توسط دستگاهها و سازمانهای اجرایی و یا دادگستری انجام می شد، به سازمان منتقل شد.

استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُردی و عربی کشور عراق دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار