تابناک: سودهای بیش از 25 درصدی برخی موسسات مالی و اعتباری در برابر وام هایی که به بخش تولید داده اند ، سبب شده تا بازپرداخت اصل و سود تسهیلات تولید را به تعطیلی یا رکود نزدیک به مرگ نزدیک کند. در چنین شرایطی سرمایه گذاران جدید هم از ورود به بخش تولید سرباز می زنند و دیگر انگیزه ای برای حضور در بازار تولید و فروش نخواهند داشت.
کد خبر: ۴۶۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 20 July 2017
تابناک اصفهان: در حالی یکی از مسائل مهم اقتصادی کشور ما به ویژه در یک دهه اخیر اشتغال زایی و نبود فرصت های شغلی پایدار به شمار می رود که سیاست های پولی و مالی در قبال تولیدکنندگان به جای تسهیل به یک چالش عمده تبدیل شده است.
 
سودهای بیش از 25 درصدی برخی موسسات مالی و اعتباری در برابر وام هایی که به بخش تولید داده اند ، سبب شده تا بازپرداخت اصل و سود تسهیلات تولید را به تعطیلی یا رکود نزدیک به مرگ نزدیک کند. در چنین شرایطی سرمایه گذاران جدید هم از ورود به بخش تولید سرباز می زنند و دیگر انگیزه ای برای حضور در بازار تولید و فروش نخواهند داشت. 
 
سخنگوی کمیسیون اقتصاد، گفت:بخش تولید توان بازپرداخت وام‌های با بیش از ۱۸ درصد سود را ندارند و با احتساب سود ۶درصد دیرکرد باز پرداخت، در شرایط رکود، سود وام‌ها به ۲۴ درصد افزایش می‌یابد.

رحیم زارع درخصوص بازپرداخت وام‌ با سود 30 درصد توسط صنعتگران، اظهار داشت: در برخی موسسات مالی و اعتباری سود وام‌های داده شده به بخش تولید به 33 درصد هم می‌رسد.

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بانک‌ها وام‌ها با سود 18 درصد توسط دولت به بخش صنعت داده می‌شود، گفت: بخش تولید توان بازپرداخت وام‌های با بیش از 18 درصد سود را ندارند و با احتساب سود 6 درصد دیرکرد باز پرداخت پرداخت در شرایط رکود سود وام‌ها به 24 درصد افزایش می‌یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت سود ارزش افزوده را در کشور تحت تاثیر قرارداده است، اضافه کرد: بنابراین فعالیت‌ها به‌سمت بازارهای ارز و طلا برده می‌شود و این مسئله عامل بالا رفتن نرخ بیکاری در شهرها می‌شود و به طور مثال نرخ بیکاری بانوان در شهرها بیش از 23 درصد و همچنین نرخ بیکاری مردان نیز بیش از 12 درصد است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  به‌صورت تقریبی 130 هزار میلیارد تومان پول در دست موسسات مالی و اعتباری قرار دارد، خاطرنشان کرد: موسساتی در این بین وجود دارد که مجاز هستند اما تخلف دارند و باید ساماندهی شوند تا مردم به آنها اعتماد کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار