تابناک: زاینده رود روزهای سرنوشت سازی را طی می کند. روزهایی که می تواند مرگ یا حیات دوباره آن را تعیین کند. می گویند اگر امسال زاینده رود رنگ حیات را به خود دید، می توان به بازگشت دوباره اش به اصفهان امیدوار بود اما اگر راهی برای زنده کردن آن پیدا نشود، اصفهانی ها یک خداحافظی تلخ در پیش دارند.
کد خبر: ۴۶۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 20 July 2017
تابناک اصفهان: زاینده رود روزهای سرنوشت سازی را طی می کند. روزهایی که می تواند مرگ یا حیات دوباره آن را تعیین کند. می گویند اگر امسال زاینده رود رنگ حیات را به خود دید، می توان به بازگشت دوباره اش به اصفهان امیدوار بود اما اگر راهی برای زنده کردن آن پیدا نشود، اصفهانی ها یک خداحافظی تلخ در پیش دارند.
 
احیای رودخانه زاینده رود در حوضه آبی شهر اصفهان و شهرستان های در مسیر این رودخانه به تصمیمات دولت در جلوگیری از برداشت های غیرقانونی در بالادست بستگی دارد و اگر دولت بخواهد با همین دست فرمان در مورد زاینده رود تصمیم گیری کند، قطعا هیچ امیدی برای زنده شدن زنده رود باقی نمی ماند!.
 
یکی از دلایل اجرایی نشدن مصوبات شورایعالی آب در خصوص زاینده رود، اهمال وزارت نیرو و عدم توجه شخص وزیر نیرو به مطالبات قانونی مردم و کشاورزان اصفهان در خصوص اجرای طرحی است که دولت خود آن را تصویب کرده اما متاسفانه اولین ناقض آن هم شناخته شده است.
 
حیدر علی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس، با اعلام اینکه اگر قرار به معرفی چیت چیان به عنوان وزیر نیرو در دولت دوازدهم باشد نمایندگان اصفهان اجازه نخواهند داد رای اعتماد بیاورد، ادامه داد: در جریان استیضاح وزیر نیرو به خاطر عملکرد نامناسب و ضعف در مدیریت حوزه آب ، قرار شد وزیر، رویه خود را عوض کند اما همچنان شاهد عملکرد مثبتی از وی نیستیم.

عابدی با تاکید بر اینکه تصمیمات و ضعف مدیریتی چیت چیان سبب شدت خشکسالی در اصفهان و بحرانی شدن وضع آب در استان شد، افزود: اگر نتوانیم زاینده رود اصفهان را در سال ۹۶ احیا کنیم به طور قطع تنها باید منتظر از دست دادن خیلی امور از جمله صنعت کشاورزی در این استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه احیای زاینده یک واقعیت، یک الزام برای دولت و یک ضرورت برای منطقه است، گفت:‌ در همین راستا رئیس جمهور قول داد بودجه لازم برای احیای زاینده رود تخصیص یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار