هرساله در شمال کشور با فرا رسیدن فصل گرم و شرجی تابستان و سرازیر شدن خیل عظیم مسافران به این مناطق، شاهد قطعی‌های مکرر آب و برق به دلیل حجم زیاد مصرف و نامناسب بودن زیر ساخت‌ها هستیم.
کد خبر: ۴۶۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 20 July 2017

به گزارش تابناک : هرساله در شمال کشور با فرا رسیدن فصل گرم و شرجی تابستان و سرازیر شدن خیل عظیم مسافران به این مناطق، شاهد قطعی‌های مکرر آب و برق به دلیل حجم زیاد مصرف و نامناسب بودن زیر ساخت‌ها هستیم.

برای بررسی دقیق تر ابعاد موضوع تصمیم گرفتیم ابتدا با چند تن از شهروندان گفت‌وگو داشته باشیم.

سلامت در خطر!
یکی از ساکنین غیربومی روستای میانکوه‌محله نعمت‌آباد با گلایه از وضعیت آب شرب منطقه، اظهار کرد: ما ساکن تهران هستیم که هرساله برای گذراندن ایام تابستان به این منطقه خوش آب و هوا در تنکابن مسافرت می‌کنیم اما متاسفانه وضعیت آب شرب این روستا خانواده بنده را فراری داده چرا که بوی تعفن از آن استشمام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم شهرستانی را در این زمینه انجام داده است، عنوان کرد: نیاز است که نگاه استانی به این مسئله شود زیرا سالم نبودن آب، سایر بیماری‌ها را در دراز مدت حتما ایجاد خواهد کرد.

این فرد اصلاح آب مصرفی را از ضروریات رسیدگی برای حفظ سلامت مردم دانست و افزود: اهالی منطقه نعمت‌آباد آنقدر متانت دارند که اعتراضی نکرده و این مشکلات را تحمل می‌کنند اما از بلایی که بر سر سلامتشان می‌آید، بی‌خبرند.


از روستای بخش مرکزی به سراغ روستاهای شهر شیرود می‌رویم، روستای شریف‌آباد و زروج‌محله. تصاویر موجود به خوبی بیانگر عمق مشکلات آب شرب این روستاها است.

 




از مشکلات نگویید!

متاسفانه وضعیت آب شرب مصرفی در مناطق پایین دست پرده‌سر دوهزار (محل دپوی زباله‌ها) به مراتب بدتر از سایر قسمت‌های شهرستان تنکابن است.

خانم گلیج از ساکنین اطراف این محل است که در حال گله و شکایت به نماینده مردم منطقه، متوجه خبرنگار ما می‌شود و به او می‌گوید: انواع و اقسام بیماری‌ها را گرفته و اکنون نگران وضعیت دختر جوانش است اما متاسفانه امکان تغییر محل سکونت خویش را ندارند.

خبرنگار دیگری که در محل حاضر بود، گفت: این منطقه مدت چند ده ساله‌ای است که از این مشکلات رنج می‌برد و تهیه انواع گزارشات و خبرها از آن، بی‌نتیجه مانده است و باید از پیگیری این موضوع منصرف شد!

به راستی آیا چنین است؟! آیا اگر مسئولان عزیز شهرستان‌ها از فرمانداران و شهرداران گرفته تا شوراهای اسلامی شهر و روستا، در این مناطق خوش آب‌وهوا اما با چنین وضعیتی ساکن بودند، باز هم به چند سخنرانی در جلسات شورای اداری و نشست‌ها بسنده می‌کردند؟! و موضوع را به فراموشی می‌سپردند؟!

تامین آب شرب، مهم‌ترین مشکل مردم غرب مازندران
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسات قبلی اظهار کرده بود: تبعیض و بی‌عدالتی در تامین آب شرب مردم غرب مازندران جای تامل دارد. در صورتی‌که وضعیت بارندگی در این منطقه بسیار مناسب است، تامین آب شرب از مهم‌ترین مشکلات مردم غرب مازندران است.

شریعت نژاد با بیان اینکه هریک از ۵۵۰ روستای این منطقه یا با مشکل تأمین آب شرب یا توزیع آن مواجه‌اند، گفت: حل ریشه‌ای مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی با احداث سد در این منطقه رفع می‌شود. از آمل به سمت غرب مازندران حتی یک سد برای تأمین آب شرب وجود ندارد و بیش از ۳ سال است که پیگیر اجرایی شدن سد ازارود هستیم.

وی افزود: در تعرفه‌های آب‌بها، پولی که از مردم گرفته می‌شود به میزانی است که از مردم مناطق کویری گرفته می‌شود، در حالی که هزینه‌های آبرسانی به آن مناطق چندین برابر مناطق شمالی است و باید در این مورد تجدید نظر شود.

کاش مسئوولان محترم شهرستان‌های غرب مازندران برای مدتی اندک خود را جای خانواده‌های روستاییان این مناطق قرار می‌دادند تا با جدیت بیشتری این امور را جهت حفظ سلامت خانواده‌هایشان پیگیری می‌کردند.



منبع : تنکابن 24 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار