استاندار اردبیل گفت: بخش شاهرود خلخال در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته و با تکمیل و بهره برداری از جاده توریستی ماسوله به شاهرود بزودی شاهد رونق همه جانبه این بخش خواهیم شد.
کد خبر: ۴۶۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 20 July 2017
به گزارش تابناک : مجید خدابخش چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری بخش شاهرود خلخال در بخشداری شهر کلور مرکز این بخش افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه آسفالت راه توریستی خلخال به شهر ماسوله در استان گیلان مناسب است و انتظار می رود با تکمیل و بهره برداری کامل از این راه گردشگری بخشی از گرشگران بیشمار ماسوله به سمت خلخال سرازیر شده و با گذر از بخش شاهرود این شهرستان زمینه توسعه و رونق این منطقه فراهم شود.
وی گفت: در سال جاری برای ادامه عملیات اجرایی آسفالت راه در حد فاصل روستای ماجولان شاهرود خلخال تا انتهای حوزه استحفاظی استان اردبیل به سمت ماسوله ۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
او اظهار کرد: با توجه به اجرای عملیات آسفالت جاده در داخل حوزه استحفاظی استان گیلان انتظار می رود مسوولان اجرای این پروژه بدون تعطیلی و وقفه در کار در بهره برداری از پروژه تا پایان فصل کاری تلاش کنند.
وی همچنین با اشاره به درخواست اهالی شهر کلور در تامین اعتبار برای جلوگیری از نشت آب استخر آب کشاورزی این شهر و نیز تکمیل پروژه های گردشگری منطقه نمونه گردشگری امامزاده عبدالله کلور از جمله ایجاد آبشار مصنوعی و احداث تل آپارتمان این منطقه افزود: برای تحقق خواسته اهالی بخش شاهرود و تکمیل پروژه های گردشگری تلاش خواهد شد.
دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای نیز در این جلسه از عملکرد چند دستگاه اجرایی از جمله جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و اداره حفاظت از محیط زیست خلخال انتقاد کرد.
وی گفت: محیط زیست با در اختیار گرفتن یک سوم از مساحت کل شهرستان و اراضی مستعد کشاورزی و صنعتی هرگونه سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی را در این منطقه عقیم کرده و مانع از هرگونه پیشرفت خلخال در زمینه های مختلف از جمله توسعه کشاورزی و صنعت و در نتیجه لطمه اقتصادی به مردم منطقه شده است.
همزمان با سفر استاندار اردبیل به بخش شاهرود خلخال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز شب گذشته با حضور در جمع اهالی شهر کلور مرکز این بخش در آئین گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در جمع اهالی بخش شاهرود سخنرانی کرد.
آیت الله سید حسن عاملی گفت: عشق و علاقه مردم خلخال به ویژه اهالی بخش شاهرود این شهرستان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وصف ناپذیر و در نوع خود کم نظیر است.
وی با اشاره به هجمه های سنگین دشمنان اسلام علیه مسلمانان بخصوص شیعیان با برخورداری از امکانات رسانه های جمعی و ماهواره ای خواستار مقابله به مثل با این هجمه های ضدفرهنگی با ساخت و تولید برنامه های پر محتوای فرهنگی ، مذهبی از سوی رسانه ملی در کنار تلاش دستگاه های فرهنگی برای برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در طول سال شد.
شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار