تابناک / رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد: بخش تولید گیلان می‌تواند امسال از محل اعتبارات رونق تولید ۶۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته باشد.
کد خبر: ۴۶۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 20 July 2017
تابناک / رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد: بخش تولید گیلان می‌تواند امسال از محل اعتبارات رونق تولید ۶۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته باشد.

علی منتظری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفتگو با خبرنگار شبستان از رشت به اقدامات انجام شده در بخش تولید و صنعت استان طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های خوب دولت گیلان امروز به قطب تولید صنایع سلولزی کشور تبدیل شده است.

 
وی افزود: بزرگترین صنایع تولید محصولات سلولزی در کشور و خاورمیانه در گیلان در حال فعالیت هستند.

 

 منتظری خاطرنشان کرد: مصرف برق واحدهای صنعتی نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش داشته که بیانگر رشد واحدهای تولیدی و صنعتی در گیلان است.

 

وی همچنین از تکمیل زنجیره تولید فولاد در گیلان خبر داد و گفت: استان ما در صنعت فولاد بخش خصوصی فعالیت خوبی دارد و از قطب‌های مهم تولید فولاد در کشور است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد: استان گیلان یک هزار و 100 طرح ایجادی دارد.

 

وی افزود: بیش از 500 نیمه تمام تولیدی و صنعتی داریم که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از 60 درصد است.

 

منتظری یادآور شد: سرمایه گذاری بخش تولید در سال 92، 350 میلیارد تومان بوده که در سال 95، به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

وی گیلان را طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس برترین استان در حوزه کسب و کار در چند سال اخیر معرفی کرد و گفت: سرمایه گذاران علاقه‌مند به سرمایه گذاری در گیلان هستند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار کرد: میزان تولید فرش دستبافت گیلان در سال 92، 12 هزار متر مربع بوده که در سال 95 به 55 هزار متر مربع رسیده است و اکنون در حال سرمایه گذاری بر تولید فرش ابریشمی هستیم.

 

 وی به فعالیت‌های معدنی گیلان اشاره و اعلام کرد: در سال 92، چهار میلیون تن ماده معدنی استخراج می‌کردیم که این مقدار در سال 95  بیش از 10 میلیون تن بوده است.

 

منتظری، فعالیت کارگروه رفع موانع تولید در گیلان را جهادی توصیف کرد و گفت: در سال گذشته 914 واحد تولید در بخش صنعت توانستند از 470 میلیارد تومان سهمیه استان بهره‌مند شوند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در سال جاری مقرر شده 20 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ از محل اعتبارات رونق تولید بهره‌مند شوند، اذعان کرد: برای استان‌ها در این حوزه سهمی در نظر گرفته نشده اما به تناسب اعتبارات سال گذشته استان گیلان می‌تواند از محل این اعتبارات 600 میلیارد تومان سهمیه دریافت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار