آیت الله نورالله طبرسی ،نماینده ولی فقیه دراستان مازندران :
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بسیاری از هزینه درمان زیاد است که تامین اجتماعی با تقبل هزینه درمان به قشر مستضعفان و محرومان خدمت می کنند که خداوند خدمت به خلق را دوست دارد. ضمنا خدمات در سازمان هایی مانندتامین اجتماعی که اقشارمحروم مخاطب آنهاست عبادت است.
کد خبر: ۴۶۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷ 21 July 2017
به گزارش تابناک مازندران، آیت الله نورالله طبرسی ،نماینده ولی فقیه دراستان مازندران دردیدار مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی مازندران درمحل دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری درمازندران با اشاره به اینکه افراد زیرپوشش تامین اجتماعی نیازمند توجه هستند، گفت: خدمات در سازمان تامین اجتماعی عبادت است.
 
بر اساس این گزارش، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در اسلام ارزش کارها بسته به هدف کارها و فعالیت آنان بوده که خدمت به کارگران و محرومان از ارزش فراوانی برخوردار است.
 
امام جمعه مرکز استان  اظهار داشت: در اسلام ارزش کارها بسته به هدف کارها و فعالیت آنان بوده که خدمت به کارگران و محرومان از ارزش فراوانی برخوردار است.
 
وی  افزود: تامین اجتماعی یک نهادی است که از مردم و قشر محروم حمایت کرده که خدمتی بزرگ است که باید این کار خوب به درستی در جامعه جلوه گرشده و اطلاع رسانی شود.
طبرسی گفت: بیش از نیمی از مردم مازندران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که سلامت، بهداشت و خدمت خواسته که بخشی از این امر بر عهده تامین اجتماعی است که نباید در ارائه عملکرد در جامعه غفلت شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بسیاری از هزینه درمان زیاد است که تامین اجتماعی با تقبل هزینه درمان به قشر مستضعفان و محرومان خدمت می کنند که خداوند خدمت به خلق را دوست دارد .
 
طبرسی خاطر نشان کرد: نهادهایی مانند بهزیستی،کمیته امداد و تامین اجتماعی با عملکرد خود سیره ائمه را اجرا که اقدامات خوب این سازمانها تاثیر فراوانی در آرامش جامعه دارد که اینها همه عبادت است. وی افزود: بخش عظیمی از وظائف انبیا و امامان مردم گرایی بود که همه ما در هر مسئولیتی باید به مردم خدمت کنیم.
 
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران دراین دیدار گفت:دردولت تدبیر و امید تحولات گسترده‌ای در خدمت رسانی به مخاطبین سازمان تامین اجتماعی روی داده است . سازمان تامین اجتماعی دردولت تدبیر وامید شاهد تحولات چشمگیری در خدمت رسانی به مخاطبان بوده است.
سید علی اصغر محمودی،  جمعیت مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان را ۱۲ هزار نفر و تعداد مستمری بگیرن بازنشسته ،ازکارافتاده کلی وبازماندگان را ١٢٠هزارنفر اعلام داشت .
 
علی اصغر محمودی ، با بیان اینکه تأمین اجتماعی استان حدود ۷۹هزار نفر بازنشسته را تحت پوشش خدمات خود دارد، اظهار کرد: آمار از کار افتاده تحت پوشش سازمان هفت هزار و ۲۰۰، فوتی ۳۳هزار نفر بوده که با افراد و تبعه شمار جمعیتی که از تأمین اجتماعی خدمات دریافت می‌کنند ۲۶۰هزار نفر است.
 
مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران  متوسط پرداختی ماهانه سازمان به بازنشستگان را یک میلیون و ۵۹۲هزار تومان، میزان پرداختی به از کار افتادگان یک میلیون و ۱۳۵هزار تومان و بازماندگان یک میلیون و ۱۹۱هزار تومان اعلام کرد.که مجموعا درماه ١٥٠میلیاردتومان مستمری دریافت میکنند.
 
محمودی، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی ۲۰نوع خدمات را به افراد تحت پوشش ارائه می‌کند، گفت: مهم‌ترین این خدمات تعهدات بلندمدت شامل ،درمان ،بازنشستگی ،ازکارافتادگی وبازماندگان است.
این مسئول به اقدامات بی نظیر و بی بدیلی که توسط سازمان در ٤سال اخیر انجام گرفت اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در طول برنامه اول تا ششم باپیگیری های سازمان وتائید دولت محترم ونمایندگان معزز مردم درخانه ملت ،مقرر گردیده طبق ماده١٢  دولت بدهی‌های قطعی شده تأمین اجتماعی را پرداخت نماید.
 
محمودی، افزود :بدهی دولت به تأمین اجتماعی حدودا ١٠٠هزار میلیارد تومان بوده که درسال ٩٥ حدود ٩٥٠٠میلیاردتومان به سازمان پرداخت شده است.و هرسال ۲۰هزار میلیارد تومان به آن بدهی‌ها اضافه می‌شود.
وی در ادامه ابرازداشت:بدهی دولت به سازمان ناشی از تقبل دولت ها  با بت ٢٠درصدسهم کارفرماست که طی سنوات گذشته تجمیع و وبه این رقم رسیده است.
 
مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران، بودجه سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی کشور را ۷۲هزار میلیارد تومان  و  سال جاری را  ۸۲هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
 
محمودی با بیان اینکه در سال گذشته تقریباً یک میلیون و صدهزار نفر کارگر ساختمان داشتیم که امسال به یک میلیون سیصد هزار نفر رسیده گفت: سهمی که امسال برای بیمه کردن کارگران ساختمانی مازندران اختصاص داده ۵هزار و ۵۰۰نفر است . که بااحتساب سهمیه قبلی به حدود٤٦٠٠٠نفررسیده است.
 
وی به بیمه شدگان کمک دولت که به لیست تامین اجتماعی درطول سنوات گذشته  اضافه شد اشاره کرد وگفت: دولت فعلی باوجودمشکلات مالی بیمه هیچ گروهی را حذف  نکرده است بلکه راستی آزمایی را برای قالی بافی ...دردستورکارقرارداده است.
 
محمودی  مطالبات سازمان تأمین اجتماعی مازندران ازکارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی استان را ۴۶۰میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مطالبات ما از دستگاه‌های دولتی ۵۰میلیاردتومان بوده که ٢۰میلیارد تومان بخشوده و ٢٠میلیارد تومان تقسیط و ۱۰میلیارد تومان دیگر همبدلیل عدم مراجعه بلاتکلیف مانده است.
 
مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران، درباره اجرای قانون بخشودگی جرائم گفت: با اجرای این قانون کمک زیادی به کارفرمایانی شده که نتوانستند حق بیمه خود را پرداخت کنند ضمن اینکه در مازندران ۹هزار و ۱۹۷کارفرما درخواست بهره مندی از این قانون را داشتند که قریب به ٧٥٠٠نفرازقانون منتفع گردیدند.
 
محمودی،ادامه داد: کل بدهی این کارفرمایان ۲۴۲میلیارد تومان بوده که ۷هزار و ۲۲۶نفر از کارفرمایان با ۲۰۴میلیارد تومان بدهی مشمول قانون بخشودگی شدند که میزان این بخشودگی ۶۷میلیارد تومان است و ۱۴۷میلیارد تومان اصل بدهی مانده مقرر شد به صورت تقسیط پرداخت شود.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار