کد خبر: ۴۶۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 21 July 2017
خوزستان در هفته ای که گذشت شاهد حوادث تلخ و مرگباری بود که به مجروح و کشته شدن ختم شد. بخشی از این اتفاقات تلخ مربوط به حوادث جاده ای بود و بخشی نیز مربوط به غرق شدگی و نزاع و درگیری . خوزستان در حوادث آمتار غرق شدگی رتبه سوم کشوری دارد و مرگ و میرها در تصادفات جاده ای نیز به دلایل مختلف زیاد است.

مرور حوادث خوزستان در هفته ای که گذشت 

به گزارش شوشان ، در شنبه هفته ای که گذشت تصادف در محور رامهرمز - رامشیر یک کشته و 2 مصدوم بر جای گذاشت . این تصادف به دلیل برخورد دو دستگاه کامیون در این محور بود

همچین در شنبه ، برخورد زانتیا با پژو پارس در جاده ماهشهر - سربندر دو کشته بر جا گذاشت. این حادثه نزدیک پل فرودگاه ماهشهر و بر اثر خارج شدن سواری زانتیا از لاین مخالف و برخورد آن با یک سواری پژو رخ داد که در این حادثه 2 نفر در دم جان باختند

دزفول نیز در هفته ای که گذشت شاهد مرگ و میر در حوادث جاده ای بود.  دو برادر در حادثه رانندگی در دزفول در برخورد با کامیون کمپرسی در جاده روستای ماهور برنجی دزفول جان خود را از دست دادند.

حوادث غرق شدگی در خوزستان در هفته ای که گذشت خانواده های متعددی را در ماتم فرو برد. در یک حادثه ،  دو جوان از روستای عشاره بزرگ از توابع بخش مرکزی اهواز در رودخانه کرخه غرق شدند.

همچنین در حادثه ای دیگر ، نوجوان 17 ساله آبادانی که برای شنا کردن همراه پدرش به حفار شرقی رفته بود غرق شد. تلاش های پدر این نوجوان 17 ساله برای نجاتش بی ثمر بود و متاسفانه این نوجوان جان خود را به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا از دست داد. 

در هفته ای که گذشت پدر و پسر 10 ساله اش غرق شدند. این دو نفر در رودخانه کارون در اهواز در منطقه شهرک اکباتان غرق شدند و جسد آنان پس از یک روز از آب بیرون کشیده شد. 
در حادثه غرق شدگی دیگر ، یک پسر 10 ساله نیز در منطقه ام الطمیر اهواز غرق شد که تلاش ها برای پیدا کردن جسد این پسر ناکام ماند

در هفته ای که گذشت در شهرستان آغاجاری یک دختر چهار ساله به همراه عموی خود و از اهالی روستای دره نی اولیا در رودخانه مارون غرق شدند. هر چند نیروهای اورژانس به سرعت در محل حادثه حاضر شدند ولی زمانی که به محل حادثه رسیدند آنها در آب غرق شده بودند.

شوخی با اسلحه ، یک نوجوان ایذه ای را به کام مرگ رساند و آمار مرگ و میر در استان بر اثر حوادث ، بیشتر شد.  در این حادثه فردی به صورت اتفاقی به این نوجوان شلیک کرد و با عث جراحتش شد که پس از اعزام به بیمارستان شهدای ایذه جان باخت.

در هفته ای که گذشت بر اثر یک حادثه دلخراش ، یک زن روستایی در شادگان به کام مرگ کشیده شد. در این حادثه یک زن روستایی در دهستان آبشار نهر حسین شهرستان شادگان بعلت برق گرفتگی ناشی از تماس با پمپ آب جان داد. وی برای تامین آب پمپ را روشن کرده و شروع به مکیدن لوله آب برای خروج آب به لوله می کند که ناگهان دچار برق گرفتگی می شود

غرق شدن مرد 30 ساله در رودخانه دز ، از دیگر اتفاقات تلخ خوزستان در هفته گذشته بود. این مرد هنگام شنا در رودخانه دز در دزفول غرق شد.

در هفته ای که گذشت ، یک جوان 21ساله در گیت ورودی کانال آبیاری ماهی کارون این شهر غرق شد. جسد این جوان با کمک غواص از شاه کانال خارج و با آمبولانس به سردخانه منتقل شد.

اختلاف قبیله ای نیز سبب کشته و مجروح شدن چند نفر در خوزستان شد. در هفته ای که گذشت پیرمرد 70 ساله قربانی نزاع طایفه ای می شود.  مهاجمان با سلاح گرم وارد منزل مقتول  شدند و پس از قتل از محل متواری شدند
 
در هفته ای که گذشت درگیری خانوادگی در اروندکنار آبادان پنج مجروح بر جای گذاشت در این درگیری چهار نفر با اسلحه گرم و یک نفر نیز با ضربات چاقو مجروح و به بیمارستان آبادان منتقل شدند.

سه شنبه هفته ای که گذشت حادثه رانندگی در آزاد راه خلیج فارس خوزستان سه کشته برجای گذاشت.  در این حادثه  واژگونی یک دستگاه پژوپارس در آزادراه خلیج فارس و برخورد یک پراید با 2 عابر پیاده در همان نقطه سه کشته برجای گذاشت.

مرگ پیشکسوت پرورش اندام اهوازی به ضرب چاقو نیز از جمله حوادث تلخ خوزستان در هفته گذشته بود. در این حادثه  بهمن امانی پیشکسوت پرورش اندام استان به دست فردی ناشناس به قتل رسید

در نهایت نیز امروز جمعه دو حادثه تلخ ، خوزستان را در شوک فرو برد. در اولین حادثه ، یک گروه 19 نفره گردشگری در منطقه گردشگری چال کندی دزفول هنگام شنا غرق می شوند که تاکنون به مرگ دو نفر و مفقود شدن 6 نفر منجر شده است

در حادثه ای دیگر و در انفجار و آتش سوزی یک جایگاه سوخت در منطقه سه راه خرمشهر اهواز یک نفر کشته و 8 نفر زخمی شدند و طبق اعلام مسئولین مربوطه حال بعضی از مصدومین وخیم اعلام شده و احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد.

کمیته ای جهت بررسی حوادث خوزستان

در کنار این حوادث ، حوادثی همچون آتش سوزی جنگل ها و مراتع ، حریق چند مجتمع تجاری و ... در هفته ای که گذشت روی داد. با توجه به نوع حوادث در استان از جمله حوادث جاده ای و غرق شدگی ، انتظار می رود مسئولین کمیته ای جهت بررسی و پیشگیری از این حوادث تلخ تشکیل دهند.

شوشان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار