کارشناس تغذیه مرکز بهداشت از برگزاری جلسه آموزشی خودمراقبتی تغذیه ای ویژه نوجوانان سنین 18-6 ساله روستای اسفیان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 21 July 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون :مریم جلوداری کارشناس تغذیه مرکز بهداشت در گفتگو با خبرنگار مابا بیان این مطلب که تغذیه یکی از عواملی است که می تواند نقش بسیار مهمی در تحقق  امرخود مراقبتی داشته باشد، گفت: هر فردی با رعایت الگوی غذایی مناسب و ایجاد ساختار تعادل، تناسب و تنوع در مصرف مواد غذایی می تواند فرآیند خودمراقبتی را ایجاد کند و در جهت ارتقای سلامت خود گام بردارد.

وی افزود: آنچه که  درامر تغذیه مهم است، این است که سعی کنیم گروههای غذایی مختلف به خصوص نان و غلات را در برنامه غذایی خود داشته باشیم. در مقالات جدید علمی آمده است که  بهترین نوع غلات از نوع سبوس دار می باشد، چرا که می توانند نقش مهمی در ارتباط با سلامت داشته باشند.

جلوداری خاطر نشان کرد : علاوه بر این محصولات ، می توانیم از میوه جات و سبزیجات به مقدار فراوان در برنامه غذایی خود استفاده کنیم. چرا که در هرم های راهنمایی توصیه ای تغذیه ای جدید در مورد مصرف سبزیجات نیز تأکید شده است.

این کارشناس تغذیه صبحانه را مهمترین وعده غذایی عنوان کرد و گفت حدود 30% از انرژی مورد نیاز فرد می بایست از وعده صبحانه تامین گردد بنابراین نوجوانان بایستی در این سنین از صبحانه های مقوی و مغذی نظیر تخم مرغ ، نان و پنیر و گردو و حبوبات استفاده نمایند و از مصرف کیک ، آبمیوه و سایر تنقلات به عنوان صبحانه اجتناب نمایند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار