کد خبر: ۴۶۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 22 July 2017
در شبانه روز گذشته خوزستان پرحادثه‌ترین ساعات را سپری کرد؛ حوادثی که هر یک با زخم‌های عمیق و سطحی بسیار زیادی از جنس داغدار شدن خانواده‌ها تا چشم انتظاری برای پیدا شدن گمشده‌ها همراه بود.

 در شبانه روز گذشته خوزستان پرحادثه‌ترین ساعات را سپری کرد؛ حوادثی که هر یک با زخم‌های عمیق و سطحی بسیار زیادی از جنس داغدار شدن خانواده‌ها تا چشم انتظاری برای پیدا شدن گمشده‌ها همراه بود.

" سربازانی که به مقصد نرسیدند "
 "سربازانی که به مقصد نرسیدند" نخستین خبری بود که خوزستان را شوکه کرد و حادثه واژگونی اتوبوس و مرگ 19 سرباز در جاده سیرجان به نی‌ریزی سال 95 را بار دیگر در یاد و خاطر مردم خوزستان زنده می‌کند.

در حادثه روز گذشته که یک دستگاه خودروی سمند حامل چهار سرباز که از جهرم عازم اهواز بودند با یک دستگاه پژو پارس که کالای قاچاق حمل می‌کرد تصادف کرد و در این حادثه خودروی پژو پارس آتش گرفت که منجر به 2 نفر فوت شد و مابقی مصدومان حادثه به بیمارستان منتقل شدند.

" غرق شدن یک نوجوان 17 ساله در حفار شرقی آبادان "
هنوز سرانجام حادثه دیدگان خبر "سربازان به مقصد نرسیده " مشخص نشده بود که "غرق شدن یک نوجوان 17 ساله در حفار شرقی آبادان" تیتر اخبار استان شد. مرگی دلخراش که در آن پدر با تمام تلاش‌هایی که انجام داد نتوانست فرزند 17 ساله خود را نجات دهد.

دست‌های دعا عصر پنجشنبه خواهان آرامش برای پدری بود که با چشمان خود جان سپردن فرزندش را دیده بود. سرانجام جسد نوجوان 17 ساله آبادانی توسط یک تیم نجات غواصی متشکل از 4 غواص پس از یک ساعت جست‌وجو  پیدا شد.

" غرق شدن 19 گردشگر در منطقه کول خرسان دزفول  "
در ساعات پایانی پنجشنبه ناگهان دزفول، شهر تفرجگاه آبی خوزستان که گویی نمی‌خواست از سایر شهرهای حادثه دیده عقب بماند خبر "غرق شدن 19 گردشگر در منطقه کول خرسان " را روانه خروجی رسانه‌های شنیداری، دیداری و مکتوب استان کرد.

تا ساعات اولیه این حادثه هیچ اطلاعی از گردشگران در دست نبود و چشمان نگران مردم در انتظار خبری از وضعیت این جوانان بود؛ زمان در حال گذر بود اما خبری از  وضعیت گردشگران به گوش نمی‌‌رسید. ساعت به 20 رسید که مرگ دو تن از گردشگران منطقه کول خرسان دزفول توسط مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان اعلام شد اما همچنان چشم‌ها در انتظار خبر وضعیت مابقی افراد حادثه دیده بود.

در نهایت مسئولان حاضر در صحنه بعد از ساعت‌ها تلاش بی‌وقفه اعلام کردند تعداد حادثه دیدگان دزفول 19 نفر بودند که دو نفر از آن‌ها فوت می‌کنند و 17نفر از آن‌ها توسط  اهالی منطقه نجات یافتند.

شب پر زحمت امدادگران و آتش‌نشانان                                        
آتش سوزی جایگاه CNG در اهواز به همراه مرگ یک نفر و 8 مصدوم، آتش سوزی مجتمع تجاری تخت جمشید در اندیمشک و حریق در بازار صفای خرمشهر از دیگر حوادثی بود که شب گذشته سبب شد خوزستان شب پر خبر و امدادگران خوزستانی ساعات پرکار و پر زحمتی را سپری کند.

زلزله ملاثانی حال امروز خوزستان را ناخوش کرد
حال امروز خوزستان همچنان تعریفی از دیروز ندارد. نجات یافتگان منطقه کول خرسان دزفول بارقه‌ای از امید در چشم و دل مردم خوزستان به ارمغان آورد اما ناگهان خبر لرزیدن 4.4 ریشتری شهر ملاثانی نگاه‌ها را به این شهر کوچک و زیبای خوزستان معطوف ساخت.

فوت دو برادر دیگر در بخش الهایی
تا این لحظه آخرین خبر تلخ از حوادث اخیر فوت دو جوان دیگر در بخش الهایی در نزدیکی اهواز بوده که در این حادثه نیز مانند چند حادثه مشابه این روزها در اهواز، دزفول و آبادان جوانان برای داشتن ساعتی تفریح و فرار از گرمای شدید خوزستان به رودخانه‌ها و کانال‌ها پناه برده‌اند اما حادثه سرنوشتشان را به تلخ ترین شکل رقم زد.

باید ضمن دست مریزاد به دست اندرکاران امدادی خوزستان از هلال احمر گرفته تا آتش نشانی و اورژانس تا ناجا و سپاه که امکانات خود را برای نجات جگرگوشه‌های مردم به میدان آوردند از مسئولانی که در طول تمام این سال‌ها امکانات رفاهی مناسبی برای مردم خوزستان در این هوای گرم و شرجی طاقت فرسا فراهم نکرده‌اند تا جوانان مجبور شوند خود را به رودها بسپارند، گلایه کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار