روزنامه بشیر در شماره روز یکشنبه خود در مطلبی با عنوان ' بلاتکلیفی موسیقی در برخی شهرهای مازندران چرا؟ ' از برخورد سلیقه ای با موسیقی در برخی نقاط کشور انتقاد کرده است .
کد خبر: ۴۶۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 23 July 2017
به گزارش تابناک : هنر خدادادی موسیقی ریشه در جان مردم دارد ، کسی نمی تواند مدعی باشد که با موسیقی بیگانه است و یا اصلا لحظه ای به موسیقی نپرداخته است .
هر انسانی با هر دین و آیینی از کودکی با موسیقی انس داشته است ، با موسیقی لالایی مادر به خواب رفته است با آوای دلنشین و آهنگیان مادر از خواب بیدار شده است و با قربان صدقه رفتن های آهنگیان مادر غذا خورده است . 
موسیقی فقط صداهایی نیست که از یک وسیله به نام ساز بر می خیزد ، زندگی با تمام ابعادش موسیقی است .
قصد این مقال آن نیست که به فلسفه موسیقی بپردازد بلکه مقدمه ای است به بیان یک حقیقت که قربانی سلیقه هاست . در روزهای آتی نوای دلنشین موسیقی مازندرانی در تهران مرکز کشور و ساری مرکز مازندران نوازشگر گوش های اهالی مازندران و علاقه مندان به موسیقی در پایتخت خواهد بود و این خبری مسرت بخش برای دلدادگان به فرهنگ و هنر بومی و سنتی است .
همچون دیگر استان های کشور موسیقی در روح و جان مازندرانی ها از جایگاهی خاص برخوردار است .
زن و مرد مازندرانی در تلاش معاش حلال در دشت و صحرا و در جنگل و دریا با آواها و نواهای دلنشین برخاسته از عمق جان ، اشعار ، دوبیتی ها و ترانه ها را زمزمه می کردند ، با این آواها و نواها به درگاه خدا دعا و به خاطر نعمت هایش شکرگزار می شدند و رنج سختی کار را از تن به در می کردند .
در سطور بالاتر گفتیم که موسیقی علیرغم فتوی راهگشای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (س) و تاکیدات مقام معظم رهبری همچنان قربانی سلیقه هاست . 
در اجرای موسیقی صحنه ای یا همان کنسرت در سطح کشور وحدت رویه وجود ندارد، عده ای به خود اجازه می دهند مانع از اجرای قانون شوند و در مقابل آن بایستند و مردمی را که به نظام جمهوری اسلامی و اهداف فرهنگی آن امید بسته اند ناامید نمایند . 
هم مسوولین و هم به ویژه فعالان عرصه موسیقی هنوز نمی دانند خطوط قرمز موسیقی تا کجاست؟ 
اهالی موسیقی در بلاتکلیفی به سر می برند که در همین مازندران خودمان هر کسی ساز خود را می نوازد و خود قانون وضع می کند باید به این بلاتکلیفی ها پایان داده و قانون در همه شهرها یکسان اجرا شود . 
البته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و هنرمندان فرهیخته مازندرانی و همچنین هنرمندان برجسته ارکستر ملی دست مریزاد می گوییم که قرار است در تهران و ساری هنرنمایی کنند اما این عدالت نیست که برخی از شهرهای مازندران از تماشای هنر هنرمندان خویش محروم شوند .





منبع : روزنامه بشیر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار