در حالی که شهر کلات به لحاظ تاریخی و گردشگری یکی از شهرهای پرجاذبه در خراسان رضوی است اما متأسفانه بی توجهی مسئولان به مقوله گردشگری منجر به گلایه مسافران از نبود امکانات رفاهی در این شهرستان شده است.
کد خبر: ۴۶۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 23 July 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از خبرگزاری فارس از کلات، شهر 300 ساله تاریخی کلات در شمال شرقی خراسان رضوی که در میان کوه‌های هزار مسجد و در فاصله 145 کیلومتری از مشهد مقدس واقع شده است دارای ظرفیت و توانمندی بالایی در حوزه گردشگر و توریست است اما متأسفانه در سایه بی‌توجهی مسئولان شهرستان مورد غفلت واقع شده است.
این شهر تاریخی و سرسبز که به لحاظ طبیعت و آب و هوا با سایر نقاط استان متمایز است 180 کیلومتر با کشور ترکمنستان مرز مشترک دارد می‌تواند در سایه فراهم کردن زیرساخت‌ها به یک شهر توریستی و گردشگری تبدیل شود.
این روزها که حضور مسافران و گردشگران در شهرستان کلات از رشد چشمگیری برخوردار است به وضوح می‌توان کمبود امکانات و فراهم نبودن زیرساخت‌ها در این شهرستان تاریخی را لمس کرد، چرا که بسیاری از مسافران پس از طی نمودن مسیر 145 کیومتری جاده  کوهستانی خود را به کلات می‌رسانند اما برای استراحت و بهره‌مندی از امکانات رفاهی و گردشگری باید هزینه‌های را متحمل شوند که به هیچ عنوان مورد رضایت شان نیست.
وجود تنها یک پارک آن هم با امکانات محدود در کلات پاسخگویی جمعیت بالای مراجعه‌کننده به این شهر نیست، مناطق گردشگری، کوهستانی و دیدنی کلات که در اقصی نقاط این شهرستان وجود دارد اگر چه به لحاظ زیبایی و چشم‌نوازی نه تنها در سطح استان، بلکه در کشور کم‌نظیر است اما نبود امکانات رفاهی و عدم دسترسی آسان به این مناطق منجر به گلایه و ابراز نارضایتی مراجعه‌کنندگان نیز شده است.
مردم مهمان‌نواز و خونگرم کلات که این روزها نیز میزبان مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران اسلامی هستند نیز از وضعیت امکانات رفاهی و خدماتی برای میهمانان شهرشان راضی نیستند و از مسئولان شهرشان می‌خواهند با هماهنگی و برنامه‌ریزی این معضل و کمبودها را برطرف کنند تا هموطنانشان بتوانند در شرایط بهتری از اماکن تاریخی و گردشگری این شهر دیدن و با خاطره خوب کلات را ترک کنند.
به هر حال فراهم‌کردن امکانات و درک مشکلات فرآروی مسافران و گردشگران در کلات مستلزم حضور دائمی مسئولان و مدیران دولتی در این شهرستان است چرا که معتقدیم مدیران پروازی به لحاظ عدم درک شرایط در مواقع اضطرار توان تصمیم‌گیری و ارائه راه کاری برای حل آن را ندارند.

بنابراین امیدواریم مسئولان استانی با مجاب کردن حضور دائمی و اسکان مسئولان و مدیران شهرستانی در محل خدمت شان بتوانند زمینه بررسی و حل مشکلات را در کلات مرتفع کنند و به‌دور از هیاهو و وعده‌های توخالی که بیش از این شاهد آن بودیم در راستای آماده کردن زیرساخت‌های رفاهی برای مسافران و رسیدگی به وضعیت مناطق گردشگری و تاریخی گامی مثبت و اثرگذار بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار