رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از اظهارات یکی از نامزدهای شهرداری تهران در یک گفت و گوی تلویزیونی مبنی بر قلیان کشی خود و خانواده اش بدون تبعیض میان دختر و پسر انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۶۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 23 July 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از مشرق، مجتبی شاکری در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود، با اشاره به مصاحبه تلویزیونی مذکور در سیما، گفت: یکی از نامزدهای اداره شهر تهران که نامی از او نمی‌برم، صراحتا از قلیان کشی خود و خانواده‌اش سخن گفته و تاکید می‌کند که تبعیضی میان دختر و پسر نیز قائل نیست و هر دو همراه خانواده می‌توانند اصطلاحا «پکی» هم به قلیان بزنند.

وی تاکید کرد: برای یک مسوول نظام اجتماعی که می‌خواهد در جایگاه شهرداری کار کند، این سلیقه‌ها که در نوع خود شاید مذموم باشد که هست، اما بیان آن در جمع، مبنا قرار می‌گیرد و جامعه از آن الگو می‌گیرد.

شاکری افزود: چطور یک خانواده می‌تواند ثابت کند تمام مناظره‌ها و گفت گوها که درباره مذموم بودن قلیان صورت گرفته و اطلاعات پزشکی که بر اساس آن اعلام می شود قلیان 20 برابر سیگار ضرر دارد، نادرست است؟! ما از شهر بدون دخانیات دم می زنیم و هدفمان تبدیل تهران به شهری با این مرتبه است، آنگاه نامزد شهرداری تهران این اظهارات را بی پروا بیان می کند. تکلیف این شعار چه می شود؟ توصیه می کنم آقایان از این رفتارها پرهیز کنند.


شاکری در ادامه با اشاره به برگزاری دو کمپین توسط سازمان زیباسازی شهر تهران، گفت: یکی از آنها با عنوان «شاد باشیم» با همکاری تولیت حرم حضرت معصومه(س) ، مسجد مقدس جمکران و سازمان اوقاف برگزار شد. این که ایده هنری کردن جوهره روایات ما که مربوط به مسائل اجتماعی در این کمپین شکل گرفت، کار بسیار ارزشمندی است و باید در گذر زمان ارتقاء باید.


به گفته وی، نمایش این آثار فردا در محل امامزاده صالح تهران صورت می گیرد و در کل کشور نیز در اماکن متبرکه به نمایش گذاشته خواهد شد.


شاکری درباره نمایشگاه مسابقه کارتون « ترامپیسم» که با محوریت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و تلاش سازمان زیباسازی ، بنیاد حفظ ارزش های انقلاب و و دفاع مقدس و حوزه هنری برگزار کرد، گفت: مقام معظم رهبری در جلسه با شعرا بیاناتی در راستای هجو کردن دشمن داشتند و یادآوری کردند که شعرا می توانند از قالب هجو نیز استفاده کنند. طراحان گرافیک نیز موضوع هجو حقوق بشر امریکایی و ترامپیسم را مبنای هنر آفرینی خود قرار دادند و از 75 کشور، 1600 اثر با این موضوع رسید که نشان از استعدادهای فراوانی دارد که همراه با اندیشه و حسیاست های ما نسبت به دشمن شناسی است و باید از آنها بهره برداری شود.

وی از تولید کتاب آثار مذکور نیز خبر داد و تقاضا کرد نسخه ای از آن در اختیار اعضای شورای شهر قرار بگیرد.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به آغاز طرح ثبت نام موتورسیکلت ها برای دریافت مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک، گفت: در تهران 4 میلیون خودرو و حدود 5/3 میلیون موتورسیکلت تردد می کند. با توجه به اینکه تعداد بسیار کمی (شاید کمتر از 200 هزار خودرو) حق ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند و از آنجاکه موتورسیکلت ها تنها وسیله کارا در مرکز شهر برای حمل بار سبک و کم حجم، غذا و حتی در ساعات پیک ترافیک مسافر هستند، محدود کردن ناگهانی تردد آنها شدنی به نظر نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی همین حالا سایت ثبت نام موتورسیکلت‌ها بالا نمی‌آید. بنابراین تقاضا می‌کنم ضمن رفع اشکالات فنی، به ابعاد اجرایی طرح مذکور نیز بیشتر پرداخته شود و این طرح یک دوره اجرای آزمایشی را پشت سر بگذارد تا مثل برخی دیگر از طرح‌های ترافیکی، ناقص و نیمه تمام رها نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار