رییس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان؛
رییس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان از تخریب یک خانه تاریخی توسط شهرداری منطقه ثامن مشهد در خیابان کاشانی مشهد خبر داد.
کد خبر: ۴۶۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 23 July 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از تیتر شهر رضا سلیمان نوری، رییس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان در گفتگو با تیتر شهر با اعلان این خبر گفت: شهرداری منطقه ثامن مشهد ،بخش هایی از خانه تاریخی قلابدوزها در خیابان کاشانی را تخریب کرد. خانه تاریخی #قلابدوزها در خیابان کاشانی 15یا همان کوچه معروف #تکیه علی اکبریهای #نوغان مشهد قرار دارد. این خانه متعلق به دوران پهلوی اول بود.

وی ادامه داد: بنای خانه قلابدوزها دارای دو بخش غربی وجنوبی تاریخی و یک بخش شمال شرقی الحاقی بود. متاسفانه این خانه به رغم تلاش فعالان مدنی متاسفانه در فهرست آثار ملی ثبت نشده است.

سلیمان نوری با اشاره به اینکه این خانه تاریخی هنوز به ثبت ملی نرسیده بود، افزود: شهرداری مشهد در حالی تخریب این خانه دارای قابلیت ثبت ملی را آغاز کرده که به تازگی شورای عالی معماری و شهرسازی  بازنگری در طرح نوسازی اطراف حرم مطهر را به سرانجام رساند و براساس تغییرات جدید طرح دیگر نیازی به تخریب هیچ کدام از آثار واجد ارزش تاریخی از جمله خانه #قلابدوزها نبود.


لازم به توضیح است بخشی از فیلم نسیان که توسط پژوهشکده ثامن مشهد و درباره دوران های مختلف اجرای طرح نوسازی در اطراف حرم مطهر رضوی ساخته شده در این  خانه فیلمبرداری شده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار