رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، امنیت و اقتدار نظام اسلامی در جهان را مرهون هوشیاری و درایت مقام معظم رهبری در مدیریت و تصمیم گیری وقایع حساس کشور دانست.
کد خبر: ۴۶۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 23 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی دادگستری استان،دکتر محمدرضا عدالتخواه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان قصرشیرین، کار در دستگاه قضایی را کاری خطیر، حساس و سخت دانست و گفت: این کار جز با تقوا و تمسک به ریسمان الهی محقق نخواهد شد.

ایشان بر مراقبت ویژه کارکنان در این دستگاه از خود از هر نظر تاکید کرد و افزود: شیطان برای یک قاضی بیشتر دنبال وسوسه است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ارزیابی عدالت و کشف حقیقت از باطل و همچنین غلبه بر هوای نفس را دو بحث بسیار مهم برای یک قاضی و دستگاه قضا عنوان کرد و ادامه داد: قضاوت جایگاه رفیع انبیاء الهی است و هر قاضی که برای رضای خدا کار کند خداوند خود تمام گره ها را از کار قضاوت این شخص باز خواهد کرد.

وی خدمت به مردم ولایت مدار و رنج کشیده شهرستان محروم قصرشیرین را نوعی عبادت توصیف کرد و افزود: امروز خداوند را شاکریم که مردم و مسئولین شهرستان بر سلامت همکاران ما در دادگستری قصرشیرین شهادت می دهند و این نشان از انقلابی بودن و ولایت مداری مجموعه دادگستری شهرستان است.

دکترعدالتخواه تاکید کرد: امروز قدردان زحمات بی دریغ نیروهای نظامی و انتظامی کشور در برقراری امنیت در منطقه هستیم اما امنیت اصلی نظام و کشور مربوط به هوشیاری ولایت فقیه و درایت مقام معظم رهبری در مدیریت و تصمیم گیری در وقایع حساس کشور است.

وی تصریح کرد: امروز اگر تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در مقابله با تکفیری ها در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران نبود، سنگرهای مرزی مقابله با دشمنان ما به همدان می رفت و شاهد ناامنی و جنگ در این استان بودیم.

عدالتخواه گفت: علی رغم تلاش داعش امروز وحدت بین شیعه و سنتی در ایران مثال زدنی است و آنها می خواستند داعیه طرفداری از اهل تسنن را نمایش دهند اما اهل تسنن و شیعیان فهمیدند که اینها نه تنها اهل تسنن نیستند، بلکه مسلمان هم نیستند و علمای اهل سنت هم اکنون در خصوص این جریان انحرافی روشنگری می کنند.

وی افزود: امروز امن ترین نقطه جهان جمهوری اسلامی ایران است که ما باید به آنها خدمت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: مسئولان باید جهادی عمل کرده و از جایگاهشان که خدمتگزاری به مردم است غفلت نکنند. همچنین به شدت مسئولان با پدیده قاچاق که مورد تاکید رهبری است برخورد قاطع شود.

وی با بیان اینکه مشکلات ساده خانوادگی را به دادگستری نکشانید افزود: اگر جوانی خطای کوچکی مرتکب شده سریعا مهر زندان بر پیشانی آن نزنید و از ظرفیت ریش سفیدان، علما و بزرگان شهرستان برای صلح و سازش در بین خانواده ها استفاده کنید، چرا که خلاف سیاست های مقام معظم رهبری است.

دکتر عدالتخواه در بخش دیگری از سخنان خود از قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با مفسدین، اشرار و کسانی که امنیت جامعه را به خطر می اندازند خبر داد و گفت: اما برای جوانان در این بخش ها نیز باید مجازات های جایگزین قرار داد و راه برگشت را برای آنان باز گذاشت.

وی گفت: قتل و غارت روستا، قاچاق و جرایمی از این دست زیبنده جامعه اسلامی نیست و باید پیشگیری شود.

لازم به ذکر است، در این مراسم بهمن باباخانی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان قصرشیرین معارفه و از زحمات مسعود محمد زاده تقدیر به عمل آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار