جواد عزتی:
بازیگر «ماجرای نیمروز» از شباهت گریم خود به چهره سعید امامی گفت
کد خبر: ۴۶۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 23 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از  آی سینما ، جواد عزتی که این روزها کمدی «اکسیدان» با بازی او در سینماهای کشور در حال اکران است، معتقد است بسیاری از مخالفان این فیلم به درستی آن را ندیده‌اند. پس از اولاین نمایش فیلم «ماجرای نیمروز» در جشنواره فجر عده‌ای گریم جواد عزتی را شبیه به چهره سعید امامی معاون پیشین وزارت اطلاعات و از متهمان قتل‌های زنجیره‌ای در دهه هفتاد دانستند. عزتی در رابطه با شباهت گریم توضیحات جالبی داده است.

جواد عزتی در گفت‌وگو با فریدون جیرانی در برنامه «35» درباره تجربه بازی خود در نقش یک روحانی در فیلم «فرشته ها با هم می‌آیند» ساخته حامد محمدی می‌گوید: «من چیزی که در فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» بازی می‌کردم را بیشتر از «طلا و مس» دوست دارم. در فیلم‌های «زیر نور ماه»، «طلا و مس» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» نگاه تیپیکال به نقش روحانی عوض شد.»

بازیگر «قهوه تلخ» درباره بازی امیر جعفری در «اکسیدان» می‌گوید: « (بازی امیر جعفری) به نظر من خیلی خوب شده است و ما سعی کردیم موقعیت‌هایی که نویسنده مدنظرش بوده است را به نحو احسن انجام دهیم. اما درباره دیالوگ‌ها با حامد محمدی زیاد بحث می‌کردم. خیلی از اتفاق‌ها سر صحنه می‌افتاد. چون حامد جنس کارکردنش این شکلی است. امیر به نظرم یکی از بهترین بازی‌های عمرش را کرده است.»

این بازیگر درباره فیلم‌های ساخته شده در ژانر کمدی اجتماعی معقتد است: «من اعتقاد دارم که کمدی اجتماعی نیاز به آزادی‌های اجتماعی دارد و اگر آزادی‌های اجتماعی را محدود کنیم، کمدی اجتماعی درنمی‌آید و باید سعی کنیم فضا را برای این نوع کمدی باز کنیم و از این نوع کمدی نترسیم. به نظرم نتیجه هر کمدی می‌تواند جذاب و دوست داشتنی باشد. ذره‌بین نگذاریم روی جزییات.

عزتی در پایان به مخالفان «اکسیدان» می‌گوید: «آنهایی که مخالف فیلم هستند حتما دوباره فیلم را ببینند. فکر می‌کنم خیلی از کسانی که درباره «اکسیدان» گارد گرفتند فیلم را ندیدند.»

برای گریمم در «ماجرای نیمروز» از چهره سعید امامی استفاده کردیم
در بخش دیگری از این مصاحبه فریدون جیرانی می‌گوید که همه جناح‌ها از مذهبی تا اصول‌گرا و روشنگرا فیلم «ماجرای نیمروز» را دوست داشتند و از عزتی می‌پرسد که آیا گریم تو در این فیلم شبیه آقای سعید امامی بود؟ که او پاسخ می‌دهد: « آقای امامی اصلا آن سال توی اطلاعات نبودند. یعنی ما مطمئن بودیم که نیستند. اما در گریمم از چهره او استفاده کردیم. برای فیلم «ماجرای نیمروز» خیلی سخت قرارداد بستم و خیلی با مهدویان درباره شخصیتم و کلیت فیلمنامه بحث کردم.»

عزتی همچنین درباره نقص‌های بهترین جشنواره سی و پنجم می‌گوید: «این را به خود حسین هم گفتم. (من اگر کارگردان بودم) فیلم را از یک جای دیگر شروع می‌کردم و جور دیگری روایت می‌کردم. من قصه یک روز را تعریف می‌کردم. الان هم فیلم بسیار خوب و تاثیرگذاری است. به نظرم حسین مهدویان فوق العاده است چون فیلم چندین قدم از فیلمنامه جلوتر است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار