دو خبر نسبتاً مرتبط؛
دو مسئول حوزه سلامت و جوانان در مشهد سخنانی گفتند که بی‌ارتباط با هم نیستند؛ اولی از سرطان گفت و دومی از تعداد مجردهای کشور.
کد خبر: ۴۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳ 11 June 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی و به نقل از ستاد خبری «نخستین کنگره سرطان بیمارستان رضوی»، محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقاتی سرطان در حاشیه برگزاری این کنگره با بیان اینکه سرطان معده کشنده‌ترین نوع سرطان بین زنان و مردان است، عنوان کرد: بانوان بالاترین میزان ابتلا به سرطان سینه در ایران را دارا هستند که رقم بسیار بالایی را شامل می‌شوند و سرطان معده نیز آمار بالایی در بین مردان دارد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به دلایل و عوامل بروز سرطان پستان در بانوان اظهار داشت: عوامل بسیاری در بروز سرطان پستان در بانوان موثر است که عدم ازدواج، عدم بارداری، کم شیردادن یا عدم شیردهی، چاقی، مصرف هورمون، سابقه فامیلی و مصرف غذاهای چرب از جمله این عوامل خطر به شمار می‌آیند.

وی گفت: 60 درصد عوامل افزایش بروز سرطان‌ها در ایران مربوط به افزایش سن و امید به زندگی است و 30 درصد آن مربوط به عواملی از جمله استعمال دخانیات، آب آلوده، هوای آلوده و رژیم‌های غذایی پر اشکال و عدم تحرک است.

روند ابتلا به انواع سرطان در ایران بالاست

اکبری اظهار کرد: تعداد خام افراد مبتلا به سرطان در کشور بسیار پایین‌تر از کشورهای غربی بوده و معادل یک پنجم کشورهای غربی است اما روند رو به رشد ابتلا به سرطان نسبت به سایر کشورها بالاتر است.

وی تاکید کرد: حذف نمک، عدم مصرف روغن حیوانی مانده، رعایت بهداشت دهان و دندان و عدم استعمال دخانیات می تواند 60 درصد در جلوگیری از بروز انواع سرطان به ویژه سرطان معده موثر باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: در حال حاضر نخستین و بزرگترین مرکز تحقیقاتی معنوی درمانی سرطان را در کشور ایجاد کرده‌ایم و با انجام تحقیقات گسترده مشخص شد که این مرکز معنوی توان تغییر ژن بیماری سرطان در مرحله تشخیص و درمان را داراست.

اکبری تصریح کرد: بیمارستان فوق تخصصی رضوی یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین مراکز پزشکی هسته‌ای در خاورمیانه است و در جایگاه و رتبه خوبی قرار گرفته که نیازمند کار و فعالیت بیشتر در این زمینه است.

***

گلزاری: 11 میلیون مجرد زیر 35 سال داریم

امروز معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان هم در مشهد به وجود 11 میلیون و 240 هزار مجرد زیر 35 سال در کشور اشاره کرد و گفت: میانگین طلاق در کشور 21 درصد می‌باشد و در برخی از مناطق تهران این آمار تا 50 درصد نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش تابناک و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، گلزاری با اشاره به اینکه به صورت دقیق بررسی کرده‌ایم که چرا 11 میلیون جمعیت مجرد انگیزه‌ای برای ازدواج ندارند، خاطر نشان کرد: بخشی از مشکلات موجود در این زمینه به دلیل وجود معضلات اقتصادی، ترس از ازدواج و عدم انتخاب همسر مناسب است

گلزاری از 23 میلیون جوان کشور گفت و تأکید کرد: باید از وجود این ظرفیت برای ارتقاء کشور در جهت منافع ملی استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صلواتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
سخت نگیرین خانوما و آقایون
لااقل به فکر سلامتی تون باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار