کد خبر: ۴۶۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳ 24 July 2017
 استاندار سیستان وبلوچستان گفت: با اقدامات و پیگیریهای انجام شده تا قبل از پایان سال جاری کلنگ آغاز عملیات ساخت فرودگاه بین المللی چابهار به زمین زده خواهد شد تا یکی از نیازهای مهم چابهار در زمینه جابجایی آسان مسافر محقق شود.

علی اوسط هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساخت فرودگاه بین المللی چابهار 2 هزار و 850 هکتار زمین جانمایی و تعیین شده است.
وی افزود: فرودگاه بین المللی یکی از نیازهای اساسی شهرستان راهبردی چابهار است که مجوز ساخت آن صادر و مقدمات کار واگذاری اراضی و تبدیل به سند مالکیت توسط شرکت فرودگاههای کشور در حال انجام است.
وی بیان کرد: چابهار با تکمیل طرح توسعه بندر، راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس، انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار و توسعه زیرساخت ها متحول خواهد شد و انقلابی در حوزه اشتغال و توسعه منطقه شرق کشور بوجود خواهد آمد.
وی ادامه داد: حل مشکلات چابهار در حوزه آب، حاشیه نشینی و آموزشی در دستور کار است و با اعتبارات لازم مشکلات آب در شهر و روستاهای چابهار مرتفع خواهد شد.
استاندار سیستان وبلوچستان گفت: مسوولان باید با نگاه بلند و ملی به توسعه چابهار فکر کنند و برنامه ها را پیش ببرند.
وی بر استفاده از ظرفیت دریا و شیلات، کشاورزی، انتقال آب دریا به روستاها و شهر چابهار، تکمیل طرح های نیمه تمام مجتمع آبرسانی در حوزه شهرستان چابهار، ایجاد مناطق تفریحی و گردشگری و تامین امکانات و زیرساخت ها برای خدمات بهتر در ساحل مَکُّران تاکید کرد.
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان دیروز/شنبه/ با هدف شرکت در نشست مدیران اقتصادی بندر چابهار و معرفی فرماندار جدید چابهار به این شهرستان سفر کرده است.
شهرستان چابهار بر اساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار