ایستگاه راه‌آهن شهرستان اردستان که در شهر زواره واقع‌ شده ایستگاهی است که خطوط ریلی شمال به جنوب کشور را وصل می‌کند اما به دلیل نداشتن امکانات و سهمیه‌های لازم، مردم سخت‌کوش در منطقه کویری این شهرستان نمی‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۴۶۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 24 July 2017

به گزارش تابناک : نکته قابل تأمل این که این ایستگاه در استان اصفهان واقع شده است اما زیر نظر استان یزد اداره می‌شود، در این خصوص با انعکاس نظرهای تنها چند نفر از شهروندان این منطقه که در ادامه می‌آید گویای زوایای مختلف این پدیده است.

یکی از همشهریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: سهمیه بلیت قطار در شهرستان اردستان فوق‌العاده کم است و هر بار که قصد سفر با قطار را داریم یا بلیت نیست و یا اگر بخواهیم سوار شویم مجبوریم هزینه‌ای اضافه‌تر پرداخت کنیم و مسؤولان مربوطه هم جوابگو نیستند.

شهروند دیگری از وضعیت ظاهری ایستگاه و نبود تابلوی راهنما داخل شهر گلایه داشت و از شرایط نامناسب ورودی ایستگاه زواره علاوه بر کمبود سهمیه و نداشتن توقف اکثر قطارها در این ایستگاه ناراضی بود؛ این در حالی است که در اکثر ایستگاه‌های هم‌جوار کلیه قطارها توقف دارند.

نکته قابل توجه این است که این ایستگاه یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های استان اصفهان است که از پیش از انقلاب فعال بوده و ساختمان جدید آن که حدود 15 سال است ساخته شده جوابگوی نیاز مردم و این ایستگاه نیست.

دلیل پایین بودن استقبال اهالی منطقه از این ایستگاه قطار، نداشتن برنامه منظم و نبود دفتر فروش بلیت است، موضوعی که حل آن می‌تواند مردم را به سمت استفاده هر چه بیشتر از این وسیله حمل و نقل عمومی سوق دهد؛ در این خصوص به سراغ مسؤول ایستگاه قطار رفته و مشکلات با وی مطرح شد.

رحمان نعنایی در پاسخ به سؤالات خبرنگار فارس در اردستان گفت: ایستگاه شهرستان اردستان نزدیک‌ترین ایستگاه به مرکز استان اصفهان است که هر روز برای مسیر زاهدان قطار دارد، اما خدماتی به این ایستگاه داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در این ایستگاه 16 قطار مسافربری تردد می‌کنند که در ایام شلوغی این تعداد به 20 قطار افزایش پیدا می‌کند که نیمی از آن‌ها توقف ندارند و از آن‌هایی که توقف می‌کنند هم فقط 4 قطار سهمیه فروش بلیت دارند، همین مشکل باعث سردرگمی مردم کویری و محروم این منطقه شده است.

مسؤول ایستگاه قطار اردستان با اشاره به گذشت 15 سال از ساخت ساختمان این ایستگاه، بیان کرد: بعد از گذشت سال‌ها هنوز هیچ‌گونه زیباسازی صورت نگرفته است و مشکلاتی از قبیل نقاشی و رنگ‌آمیزی ساختمان، سالن مسافری، چراغ‌های روی سکو و محوطه ایستگاه و نرده‌های ایستگاه، تعویض لامپ‌های پرمصرف و کارکرده در سکو و محوطه ایستگاه، مشکلات و خرابی‌های سرویس‌های بهداشتی، تعویض فرش‌های نمازخانه ایستگاه به علت مندرس شدن با فرش‌های سجاده‌ای، تعویض درب‌های مسجد ایستگاه به علت شکستگی و خرابی وجود دارد.

نعنایی با بیان این که این ایستگاه قابلیت بارگیری  در مسیر ترانزیت شمال به جنوب را دارد، گفت: حدود 5 ماهه است به مسؤولان شهری درخواست داده‌ایم که به‌صورت مشارکتی ورودی ایستگاه راه‌آهن را بازسازی و جاده آن را درست کنیم اما هیچ‌گونه اقدامی نشده است.

نعنایی در پایان خاطر نشان کرد: از دیگر مشکلات عمده ایستگاه که مسافران را سردرگم می‌کند نبود تابلوی راهنما در سطح شهر است اما به مشکلات ایستگاه قطار اهمیت داده نمی‌شود.

مرتضی صادقی شهردار زواره نیز در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون وضعیت ورودی ایستگاه قطار عنوان کرد: این قسمت خارج از محدوده خدمات شهری شهرداری زواره است.

در همین رابطه سید مهدی آموزگار بخشدار زواره با بیان این که ایستگاه راه‌آهن در حریم شهر زواره است، اظهار داشت: سال قبل با مسؤول دفتر نماینده به یزد سفر کردیم و موفق شدیم که یک سهمیه بلیت قطار بگیریم ولی این کار نیاز به پیگیری‌های بیشتری دارد و از بقیه مسؤولان شهرستان هم تقاضا داریم در این امر کمک‌های لازم را انجام دهند.






منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار