طیب صفری در گفتگو با تابناک:
دبیرستاد دهه کرامت استان کرمانشاه گفت: دهه کرامت از(3 مرداد) مصادف با میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) آغاز شده و با ولادت امام رضا(علیه السلام) در(13 مرداد) به پایان می رسد و برنامه های دهه کرامت با شکوه تر از سالهای گذشته در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۴۶۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 24 July 2017
 طیب صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:با توجه به قرار داشتن قبور مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، امام رضا(ع) و حضرت شاهچراغ در کشورمان برنامه های این دهه از اهمیت خاصی برخوردار است و باید با اجرای برنامه های متنوع و مردمی این ایام را گرامی بداریم.

وی  خاطر نشان کرد: برنامه متنوع و گسترده ای از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در این ایام تدارک دیده شده است که در 537کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان جشن های رضویی برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، بیان کرد: شاخص ترین این برنامه ها همایش ملی علمی- پژوهشی امام رضا(ع) است که آئین اختتامیه آن (8 مرداد) با تجلیل از برگزدیدگان در کرمانشاه برگزار می شود.

صفری ابراز داشت: برنامه های جشن رضوی همراه با برگزاری مسابقات فرهنگی در اکثر کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود و اردوهای زیارتی به مقصد حرمین مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) نیز در این ایام اجرا می شود.

وی گفت: برنامه های دهه کرامت کانون های فرهنگی و هنری و مساجدی که به نام حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) هستند نیز از سوی دبیرخانه کانون های مساجد استان مورد حمایت قرار می گیرد.

صفری تاکید کرد:با توجه به ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی ائمه جمعه و امامان جماعات در تربیون های  نماز جمعه و نماز جماعت مساجد، ادارات و ارگان های مختلف به بیان سیره علمی و عملی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) بپردازند.

به گفته این مسئول:غباروبی امامزادگان، آماده سازی مساجد و آذین بندی میادین و معابر از برنامه هایی اجرایی برای برگزاری هر چه بهتر ویژه برنامه های دهه کرامت برشمرد 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه  اظهار داشت:جشن های رضوی مردمی است بسیار خوب است که ادارات هم جشن های رضوی و دهه کرامت خود را جنبه عمومی داده و در مساجد برگزار کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار