کد خبر: ۴۶۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ 24 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ وزارت دفاع عراق اعلام کرد، آنچه که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره اظهارات منسوب به وزیر دفاع عراق درباره اقلیم کردستان منتشر می‌کنند، عاری از صحت است.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است، آنچه که از زبان عرفان الحیالی، وزیر دفاع عراق منتشر شده مبنی بر اینکه ارتش عراق قصد دارد در صورت اعلام کشور کردها در شمال عراق مداخله کند و به آنجا لشکر کشی کند، عاری از صحت بوده و وزیر دفاع چنین اظهاراتی را نگفته است.

در این بیانیه آمده است: وزارتخانه بر حق قانونی خود برای شکایت از هر طرفی که این اخبار کذب را منتشر کرده و آنها را به وزیر دفاع یا فرماندهی و افسران ارتش نسبت داده، پایبند است.

این در حالی است که وزارت دفاع عراق از آمادگی نیروهای عراقی برای آغاز عملیات تعفر خبر داد.

محمد الخضری، سخنگوی وزارت دفاع عراق به رادیو سوای آمریکا گفت:‌ نیروهای عراقی آمادگی خود را برای آغاز عملیات بازپس‌گیری تلعفر از دست داعش تکمیل کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، الخضری افزود: عملیات تفتیش و پاکسازی باقی‌ مانده‌های داعش در موصل هرگز تاثیری بر آغاز عملیات نظامی دیگر نمی‌گذارد.

وی بر اهمیت تامین امنیت مرزهای عراق و سوریه تاکید کرد و گفت: نیروهای عراقی با حمایت هوایی مانع از نفوذ تروریست‌ها از و به خاک عراق می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار