با حضور اخوندی وزیر راه و شهرسازی:
جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در ساختمان دادمان با حضور اخوندی وزیر راه و شهرسازی، میرحمدی استاندار یزد و حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی برگزاری شد.
کد خبر: ۴۶۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 24 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛استاندار یزد در این جلسه به استقبال مردم شهر یزد از ثبت جهانی این شهر خبر داد و گفت: بسیاری از افراد علاقمند هستند در این بافت زندگی کنند، اما امکانات لازم برای زندگی در این بافت فراهم نیست.
میرمحمدی ادامه داد: اگر اتش سوزی در این بافت صورت گیرد امکان تردد ماشین‌های اتش نشانی در این بافت وجود ندارد باید در هر محله واحدهای اتش نشانی داشته باشیم تا ماشین‌های اتشنشانی در ان تردد نکند.
وی افزود: باید در طرح جامع مواردی را تجدید نظر کنیم.
میرحمدی گفت:: باید برنامه جامع و مشترکی با دستگاههای دخیل در بافت داشته باشیم.
در ادامه اخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت:: در ستاد باز افرینی شهری موضوع ما فراتر از یک سکونتگاه است وبه تمدن ایرانشهری توجه داریم.
وی ادامه داد: بعد از مشروطیت با پدیده مدرنیته مواجه شدیم و به راحتی سبک زندگی و معماری شهرسازی را از یاد بردیم که این موضوع شاید در مرحله او خوشایند باشد، اما می‌بینیم که با یک دقیقه قطع برق تمام زندگی ما فلج می‌شود.
آخوندی افزود: از جا کندگی وضعیت معلقی ایجاد کرده است بطوریکه در اطراف ماهمه جا جنگ و خونریزی وجود دارد.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: زوال یک تمدن همراه با جنگ و خونریزی‌های مختلف است که به معنی از جاکندگی و قطع سابقه تاریخی و ایجاد انسانهایی بی هویت است.
اخوندی ادامه داد: باید یک نگاه به سبک زندگی قبلی داشته باشیم ما بحث معماری شهرسازی و سبک زندگی و الگوی زیست محیطی خود را کلا زمین گذاشته ایم باید از این فرصت استفاده کنیم و بازنگری‌های بنیادین داشته باشیم.
در این مراسم وزیر راه و شهرسازی از کسانیکه در ثبت تاریخی یزد تلاش کردند، تقدیر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار