فرماندار سردشت :
فرماندار سردشت در جمع خبرنگاران از بهره برداری نخستین پروژه گازرسانی روستایی در دولت تدبیر و امید در این شهرستان خبر داد و گفت: 66 درصد جمعیت شهری و روستایی سردشت از نعمت گاز برخوردار می شود .
کد خبر: ۴۶۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 24 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،نژاد جهانی در نشست با اصحاب رسانه گفت : در دولت یازدهم نخستین پروژه گازرسانی روستایی در این شهرستان به بهره برداری رسید و با اجرای آن 5 روستای شهرستان از نعمت گاز بهره مند شدند
فرماندار سردشت گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته توسط شرکت گاز استان، گاز رسانی در 10 محور روستایی تعریف شده است که در 2 محور بیوران و کولسه کمتر از 2 ماه دیگر عملیات آن شروع می شود و 8 محور دیگر هم عملیات اجرایی آن احتمالا به سال 97 موکول می گردد که در این شرایط ضریب نفوذ گاز شهرستان با 89 روستا و 5517 خانوار به 66 درصد ارتقا می یابد.

نژاد جهانی افزود: علاوه بر این با تکمیل  پروژه گازرسانی به شهر میرآباد و روستاهای مسیر  7 روستای دیگر به ویژه روستای بزرگ نلاس نیز از نعمت گاز بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گازرسانی در روستاهای شهرستان پایین است افزود: ارتقاء ضریب نفوذ گازرسانی شهرستان در حوزه روستایی نیازمند عزم جهادی بود که خوشبختانه با دعوت از مدیر عامل شرکت گاز استان تحقق پیدا کرد و سفر ایشان به این شهرستان دستاوردها و نتایج قابل تقدیری به همراه داشت.
جهانی تصریح کرد: گازرسانی به 89 روستای شهرستان از مهمترین تعهدات مدیر عامل محترم بود که قرار است ظرف دو سال آینده صورت پذیرد و با اجرای آن 5 هزار و 517 خانوار شهرستان از گاز طبیعی بهره مند می شوند و ضریب نفوذ گاز به 66 درصد می رسد.
فرماندار سردشت خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته توسط شرکت گاز استان، گاز رسانی مذکور در 10 محور تعریف شده که محور بیوران شامل 7 روستا با 766 خانوار و محور کولسه شامل 11 روستا با 457 خانوار بزودی وارد فاز اجرایی خواهند شد
وی اضافه کرد: محور عباس آباد شامل 9 روستا با 761 خانوار،  محور ساوان شامل 9 روستا با 809 خانوار، محور زوران شامل 4 روستا با 238 خانوار، محور شیوه میر شامل 8 روستا با 555 خانوار، محور نیزه سفلی شامل 16 روستا با 454 خانوار، محور سیسر شامل 5 روستا با 473 خانوار، محور ملاشیخ شامل 8 با 512 خانوار، محور زمزیران شامل 12 روستا با 492 خانوار طراحی و ظرف دو سال آینده به بهره برداری می رسند.
بدیهی است گازرسانی به روستاها یکی از برنامه های راهبردی توسعه روستایی است که می تواند بسترهای لازم را برای رشد وشکوفایی و توسعه پایدار مناطق روستایی ایجاد نماید 
گازرسانی به منطقه بیوران یکی از مهمترین پروژ های تعریف شده در این سفراست که می تواند علاوه بر اهمیت ذاتی خود، حوزه های دیگر را تحت الشعاع قرار داده و منجر به بهبود و ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه گردد.
 
از اهم مزایایی گازرسانی به منطقه بیوران با توجه به شرایط جنگلی و کوهستانی آن کاهش هزینه های ناشی از مصرف سوخت، حفاظت از جنگل ها و مراتع و تحقق شعاراقتصاد مقاومتی است.
 
همچنین  با توجه به اینکه طبیعت بکر و منحصر به فرد منطقه بیوران فرصتی مناسب برای رونق صنعت گردشگری است و یکی از ضروریات این امر نیز ایجاد زیر ساخت های توسعه ای است که قطعاَ گازرسانی به عناون یکی از شاخص های اساسی زمینه ساز توسعه و آبادانی و به تبع آن جذب گردشگر و رونق این صنعت است.
از سوی دیگر قرار گرفتن منطقه بیوران در مسیر بازارچه رسمی کیله و منتهی الیه مرز زمینه مستعدی را برای برقراری روابط تجاری و اقتصادی با اقلیم کردستان عراق فراهم آورده و هر اندازه شاخص های اقتصادی و اجتماعی در این منطقه بالاتر باشد در گسترش این روابط و جذب سرمایه گذار موثر تر خواهد بود.
علاوه بر موارد ذکر شده بعد اجتماعی ارائه خدمات در این منطقه نیز حائز اهمیت است چون بیوران در نقطه صفر مرزی قرار دارد و اهالی این منطقه همواره در معرض تهدید های مرزی از جمله رویارویی مستقیم با پدیده قاچاق، بیکاری و روی آوردن به مشاغل کاذب قرار دارند و ارائه خدمات مطلوب و ایجاد فرصت های اشتغال می تواند  تنش ها و چالش های ناشی از مزر و محرومیت را کاهش داده و موجب بهبود وضعیت معیشتی آنها شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار