فرمانده انتظامي استان مركزي خبر داد؛
تابناک مرکزی: فرمانده انتظامي استان مرکزی از افزايش 100 درصدي كشفيات مواد مخدر در تيرماه سال جاري در عمليات هاي پليس استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 24 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سردار كيومرث عزيزي فرمانده انتظامي استان مركزي در اين باره به خبرنگار تابناک مرکزی گفت:‌ در برنامه ريزي پليس استان در مبارزه با مواد مخدر، بهره گيري از پليس متخصص، به روزرساني امكانات و تجهيزات مورد نياز در تمام عرصه هاي مبارزه با مواد مخدر اعم از قاچاق، توليد و عرضه آن از جمله رويكردهايي بوده است كه پليس استان با هدفمندي نسبت به آن برنامه ريزي داشته است.

وي با اشاره به بازتاب اثربخش برنامه هاي پليس در حوزه مقابله با مواد مخدر گفت: در اين برنامه ريزي در تيرماه سال جاري ميزان كشفيات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود 100 درصد افزايش داشته است و به نحوي كه در تيرماه سال جاري بيش از 434 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف و 506 نفر قاچاقچي، خرده فروش و نگهدارنده مواد مخدر و 547 نفر معتاد دستگير شده است .

اين مقام ارشد انتظامي در استان تصريح كرد:‌ از ابتداي سال تا كنون در حدود يك تن و 638 كيلوگرم انواع مواد مخدر در استان مركزي كشف و هفت باند قاچاق مواد مخدر نيز منهدم و تعداد 91 دستگاه وسيله نقليه از قاچاقچيان توقيف شده است .

عزيزي ادامه داد: دستگيري 1984 نفر در جرايم مرتبط با مواد مخدر اعم از قاچاق، عرضه و نگهداري و ساماندهي دو هزار و 477 نفر معتاد و معرفي آنان به مراكز ترك اعتياد بخشي ديگر از فعاليت هاي پليس استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر بوده است.

فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه برنامه ريزي در حوزه پيشگيري اجتماعي را يكي از مهم ترين رويكردها در برنامه هاي جامعه محور پليس خواند و گفت:‌ یکی از راه‌های اساسی برای تحقق پیشگیری اجتماعی، آموزش‌هاي همگانی است و پلیس با آگاهي از نقش قربانيان در بروز جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي به ويژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر و با هدف کنترل و کاهش این نقش که به کاهش جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی منجر خواهد شد، اجراي برنامه‌هاي آموزش همگاني را از مدت‌ها قبل به دو شيوه‌ي حضوري و غير حضوري در دستور كار خود قرار داده است.

وي افزود: در برنامه هاي آموزشي چهره به چهره در افزايش آگاهي بخشي عمومي از ابتداي سال در حدود 60 جلسه تخصصي براي اقشار مختلف اجتماعي با اولويت افراد در معرض آسيب برگزار شده است كه در حدود دو هزار و 280 نفر تحت آموزش هاي تخصصي و چهره به چهره كارشناسان پليس قرار گرفتند و اين برنامه ريزي همچنان با قوت تداوم خواهد يافت.

عزيزي بهره گيري از آموزش هاي غيرحضوري را نيز بخشي ديگر از برنامه هاي آگاه بخش پليس در حوزه مبارزه با مواد مخدر خواند و گفت: بهره گيري از توليدات نوشتاري، توليدات هنري، برگزاري نمايشگاه هاي آگاه سازي، بهره گيري از ظرفيت هاي رسانه اي استان، برگزاري مسابقات انتظامي و ارائه آموزش هاي همگاني از طريق فضاي مجازي نيز از جمله اقداماتي است كه بخشي از آن با همراهي ديگر دستگاه هاي اجرايي استان انجام شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار