معاون استاندار خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی خواستار راه اندازی میز گفت و گوی دولت و رسانه ها شد و گفت: خانه مطبوعات استان در این راستا نقش مهمی بر عهده دارد و متولی راه اندازی میز گفت و گوی دولت و رسانه ها می شود.
کد خبر: ۴۶۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 24 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، سید جواد حسینی امروز دوشنبه در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی افزود: راه اندازی میز گفت و گوی دولت و رسانه ها و ساماندهی نشست های خبری توسط خانه مطبوعات خراسان رضوی در این چارچوب می تواند نتیجه موثری در حوزه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و تعامل بخش های مختلف ایفا کند.
وی ادامه داد: دولت باید با تقویت رسانه ها در واقع به توسعه و رشد جامعه کمک کند و در این مسیر رسانه های همراه و منتقد هر دو باید حضور داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استانداری نیز برای هر اقدام و حمایتی از خانه مطبوعات خراسان رضوی آمادگی دارد و از هر امکانی که از طریق استانداری برای مجموعه بزرگ و اثرگذار رسانه ها و خانه مطبوعات استان خراسان رضوی قابل فراهم شدن باشد، فروگذار نمی کنیم.
وی افزود: لازم است در این زمینه طرح های عملیاتی خانه مطبوعات استان ارائه شود تا پیگیری کنیم.
حسینی با بیان اینکه یکی از ضرورت های حوزه رسانه ای داشتن تشکل صنفی قوی است، ادامه داد: در خراسان رضوی خانه مطبوعات استان طی سال های اخیر قوت یافته و می تواند نقش موثری در تعاملات رسانه ای با بخش های مختلف دولتی و خصوصی و مردم ایفا نماید.
وی خاطرنشان کرد: این مجموعه به عنوان یک تشکل صنفی در کنار این مباحث و کارکردها می تواند زمینه گفت و گو و اطلاع رسانی با بسیاری از مسئولان کشوری و بین المللی را که سالانه به مشهد الرضا (ع) سفر می کنند؛ فراهم کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: این مجموعه می تواند ظرفیت رسانه ای استان را برای معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و شهری که کارکردی بین المللی دارد بر مبنای دیپلماسی رسانه ای وجهه همت خود قرار دهد.
وی ادامه داد: همچنین خوب است خانه مطبوعات خراسان رضوی برای معرفی و ارتقای ظرفیت رسانه های استان دستاورد مطبوعات را در قالب نمایشگاه هایی ارائه دهد.
حسینی گفت: استانداری موضوع اختصاص مکانی برای خانه مطبوعات خراسان رضوی  و در واقع خانه دار شدن این خانه را پیگیری می کند.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: این استان بعد از تهران قطب رسانه ای کشور است و تقریبا همه شهرستان های استان دارای نشریه هستند که در اطلاع رسانی و تعامل دوجانبه موثرند.
سید جلال فیاضی افزود: امروز رسانه ها به سمت محلی شدن پیش می روند و در این میان شهر مشهد و خراسان رضوی از نظر نیروی تخصصی رشد خوبی یافته و ظرفیت های قابل توجهی دارد.
وی با بیان اینکه جامعه رسانه ای و خبرنگاران خوبی در استان وجود دارد، ادامه داد: رسانه ها و خبرنگاران استان از نجیب ترین فعالان رسانه ای کشور از نظر دلبستگی به نظام، انقلاب، رهبری و کشور هستند که با محدودیت ها و تنگناهای بسیار تلاش می کنند نقش موثر خود را به بهترین شکل ایفا کنند.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رسانه ها اعم از منتقد و همراه، همواره یک فرصت هستند و مسئولان و متولیان امر باید این ظرفیت را فرصتی برای پیشبرد جامعه بدانند و در تعامل با آن در راستای توسعه کشور و استان گام بردارند.
وی افزود: امروز باید دستگاه ها به نحو مطلوب از ظرفیت رسانه ای استان استفاده کنند و با وجود آنکه ارتباط خوبی بین مسئولان استان و رسانه ها وجود دارد، اما باز هم گلایه هایی درمورد نحوه و میزان این تعاملات وجود دارد.
فیاضی با اشاره به گذشت بیش از 16 سال از تاسیس خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: خانه مطبوعات استان هنوز خانه ندارد و در این راستا نیاز به حمایت و مساعدت جدی استانداری و مسئولان استان است.
به گفته وی، بسیاری از امور را می شود به خانه مطبوعات استان واگذار کرد و در این راستا این خانه ظرفیت برگزاری همایش ها و ایجاد ستادهای اطلاع رسانی را در سطح مشهد و استان دارد.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی با گلایه از تعاملات استانداری با هیئت مدیره قبلی خانه مطبوعات استان، گفت: انتظار ما در این دوره همکاری و همراهی های بیشتر از سوی استانداری با این تشکل صفی رسانه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار