استاندار اردبیل گفت: جالب است در استان اردبیل اغلب بیکارانی که برای اشتغال مراجعه می‌کند از کار کردن در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی حراس و واهمه دارند.
کد خبر: ۴۶۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 24 July 2017


به گزارش تابناک اردبیل،‌ مجید خدابخش در جلسه کار گروه اشتغال در استانداری اردبیل اظهار کرد: در حالی که در دنیا بهترین مشاغل مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی است متاسفانه بیکاران ما اعم از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از کار کردن در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی واهمه دارند و جالب‌تر اینکه اکثر واحدهای تولیدی ما درخواست کردن تا نیروی کار بیگانه استخدام کنند.

وی گفت: بنده در مراجعه به برخی واحدهای تولیدی از اصرار آنها برای استخدام کارگران افغانی و حتی کشورهای دیگر سخن به میان آوردند چرا که بیشتر بیکاران ما علاقمند به استخدام در ادارات  و پشت میز نشستن هستند.

استاندار اردبیل با اشاره به اجرای طرح کارورزی برای افراد بیکار با اولویت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: ما اگر بتوانیم این طرح را درست مدیریت کنیم حرکت ارزشمندی برای آموزش‌های افراد بیکار تدارک دیده شده تا صاحبان واحدهای تولیدی بتوانند با شرایطی بهتر و دریافت مشوق نسبت به اشتغال افراد بیکار اقدام کنند.

خدابخش تعهد استان اردبیل را در این زمینه بیش از ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از ۹ هزار نفر بیکار در طرح کارورزی  در استان اردبیل ثبت نام کرده و ۱۲۷ وحد تولیدی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

وی تصریح کرد: قرار است دولت در دوره کارورزی علاوه بر پرداخت حقوق به بیکاران دو سال حق بیمه کارفرمایان را نیز پرداخت کند تا با برخورداری از این مزایا امکان اشتغال مناسب فراهم آید.

استاندار اردبیل در ادامه با انتقاد از برورکراسی پیچیده در نظام اشتغال کشور گفت: نباید نظام جامع اشتغال را با بروکراسی اداری درگیر کنیم چرا که مباحث اشتغال با بروکراسی حل نمی‌شود بلکه زمینه دل‌زدگی افراد بیکار نیز در این حوزه فراهم می‌آید.

خدابخش به سهمیه ویژه دولت برای استان‌های کم برخوردار از اشتغال در این زمینه اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه یکی از بندها مربوط به توجه جدی دولت به استان‌های کم برخوردار از اشتغال است که قطعا امتیاز بیشتری در این حوزه به چنین استان‌هایی ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار