قائم مقام آستان قدس رضوی:
قائم مقام آستانقدس رضوی درباره هزینه های دهه کرامت گفت:اگر بگویم بخش عمده هزینه ها 80 درصد بوده اغراق نکردم و سال قبل درکل استانها برنامه های دهه کرامت مبلغ بالایی بود که به نام امام رضا(ع) حدود 500 هزارنفرتوسط خیرین اطعام شدند و هزینه های آستانقدس رضوی روی سرمایه گذاری و نشر کتب هست و وقف نامه داریم و موظف هستیم طبق وقف نامه رفتارکنیم،درمصاحبه بعدی هزینه های دهه کرامت را پس ازجمعبندی اعلام می کنیم.
کد خبر: ۴۶۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲ 24 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،سیدمرتضی بختیاری در نشست خبری که در آستانه دهه کرامت و اعلام برنامه های این دهه برگزارشده بود، خاطر نشان کرد:با آستان حضرت معصومه(س) و آستان حضرت موسی بن جعفر(ع) ارتباطات مؤثر و همکاری‌های گسترده‌ ای داریم و از آن جا که انتظار مردم از آستان قدس رضوی بالاست و مسئولان نیز انتظار بیشتر و 
فوق العاده ای از  فعالیت‌های آستان قدس رضوی را دارند و این فعالیت‌ها باید در سطح ملی و برون مرزی  به شکل حداکثری گسترش پیدا کند.
 وی گفت :دهه کرامت رضوی مهم‌ترین بازه فعالیت‌های آستان قدس رضوی است که در این دهه، برنامه طولانی در سنوات گذشته انجام می شده است،در دوره قبلی مدیریت تولیت فقید آستان قدس رضوی فعالیت‌‌های شاخص در حوزه نشر معارف در این دهه انجام  شده که در دوره جدید مدیریت آستان قدس رضوی نیز  به استمرار آن و نوآوری‌هایی در این حوزه توجه نشان داده است.
وی به برگزاری مجمع اعتاب مقدسه در دهه کرامت رضوی سال گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری این اجلاس آنقدر  اثرگذار بود که پس از دهه کرامت واژه جدید زیارت در تبلیغات دشمن به وجود آمد و حتی برخی دانشگاه‌های اسرائیلی شروع به نوشتن مقالاتی در این باره کردند.
بختیاری بیان کرد: باید اذعان داشت که برگزاری این مجمع و منتشر شدن معارف معصومین در سبک زندگی اسلامی خانواده‌ها بسیار تأثیر گذار بوده و دشمنان در شبکه‌های داخلی خود بر روی آن انگشت گذاشتند و غضب آلود به آن می‌نگریستند.
وی بیان کرد: دومین دوره از مجمع اعتاب مقدسه در کربلا برگزار شد و ورود اعتاب مقدسه به وادی زائر و خدمت به زائر باب جدیدی بود که جرقه اش در مشهد مقدس و در دهه کرامت رضوی سال گذشته خورده است.
وی در اعلام برنامه‌های دهه کرامت رضوی سال جاری، اظهار کرد: برای دهه کرامت در سال جاری، ۵۱۳ برنامه مصوب طراحی شده که برخی در مشهد، برخی در سطح استان و برخی نیز در سطوح ملی و بین‌المللی طبق سنوات قبل برگزار می شود و برای جشنواره آستان قدس رضوی ۵۰ هزار اثر از ۲۹ کشور جهان دریافت شده است
بختیاری افزود: ۱۸۲ برنامه در حرم مطهر و نیز در سطح شهر مشهد، ۲۵۰ برنامه در سطح استان‌های خراسان،  ۵۹ برنامه ملی و فراگیر، ۲۲ برنامه در حوزه بین‌الملل صورت خواهد گرفت که از میان این برنامه‌ها، ۱۳ برنامه به‌صورت ویژه و شاخص و نیز ۲۲ برنامه ابتکاری و متفاوت از برنامه‌ها در سال‌های قبل تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه پشتوانه اصلی برنامه های ده کرامت ، حرکت خودجوش مردمی است، خاطرنشان کرد: در بخش عمده این برنامه‌ها خود مردم حضور مستقیم دارند و مجری برنامه‌ها خود مردم هستند که این حلقه مبارک جشن دهه کرامت را در اقصی نقاط به به یکدیگر متصل می‌کنند و در این میان، دفاتر نمایندگی‌ها در مراکز استان‌ها در برقراری ارتباط میان مردم و مجموعه آستان قدس رضوی نقش محوری دارند.
قائم مقام آستان قدس رضوی در باره واحدهای زوج‌های جوان، گفت: واحدهای زوج‌های جوان را در مشهد ۵۰۰ واحد در مدت ۱۸ ماه ساخته می‌شودودر دهه کرامت کلنگ مجموعه  مسکونی۴۶  واحدی در فرامرزعباسی ویژه جوانان به زمین زده می شود و علاوه بر آن  ۱۱۰ رشته قنات در مناطق محروم احیاء می‌شود  که تاکنون ۳۰ قنات آن عملیاتی شده او حداقل پیش‌بینی در قنات‌ها هزار اشتغال است.
بختیاری با بیان اینکه ساخت زائر شهر رضوی در سه فاز تعریف شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ۴۵ میلیارد تومان در فازهای یک و دو هزینه شده است و در این سه فاز ۲۰ هزار نفر ظرفیت دیده‌ایم که فازاول ۴۵۰۰ نفر، فاز دوم ۴۵۰۰ نفر و فاز سوم ۱۱ هزار نفر بوده است.
علی امینی‌گازار مدیر اداره تبلیغات اسلامی آستان قدس  رضوی که به نمایندگی از حجت الاسلام حسینی در جلسه حضور داشت در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: جشن‌های دهه کرامت از شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا شام میلاد امام رضا(ع) در قالب بیش ۸ هزار برنامه فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود که این برنامه ها  به دو شکل عمومی و تخصصی است و تخصصی‌های ان ویژه بانوان، کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه ریزی شده است.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه به مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در عصر میلاد حضرت معصومه(س) ویژه بانوان و در شب میلاد امام رضا(ع) ویژه آقایان و بانوان از عرصه میدان شهدا به سمت بست شیخ طوسی اشاره کرد و گفت : اختتامیه آن در رواق امام خمینی(ره) وبا سخنرانی  حجت‌الاسلام مسعود عالی می باشد.
امینی درباره  برنامه‌های روز میلاد امام رضا(ع)، گفت: این برنامه‌ها از بعد از نماز صبح با قرائت دعای ندبه و سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی آغاز می‌شود و از ساعت ۹ تا ۱۱ جشن ویژه این میلاد عزیز را با حضور تولیت آستان قدس رضوی در رواق امام خمینی(ره) خواهیم داشت.
وی افزود: مراسم شب و شام میلاد فرخنده امام رضا(ع) از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ مرداد ماه در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود و سخنران مراسم حجت‌الاسلام رئیسی است و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم به مولودی‌خوانی و مدیحه سرایی و گروه‌های همخوانی نیز به اجرای سرود و تواشیح می‌پردازند.
خلیل منبتی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: طرح خادم‌یاران آستان قدس رضوی گسترده شده و فضایی فراهم شده که در قسمت‌های مختلف خدمات به‌صورت تخصصی استفاده شود.
وی افزود: در گذشته ۵ هزار خادم رسمی داشتیم و ۲۰ هزار خادم افتخاری داشتیم و اکنون این عدد از مرز ۵۰ هزار گذشته و ۲۷ هزار در حال گزینش هستند و نیاز آستان قدس رضوی طبق خواسته تولیت این آستان مقدس ۴۰۰ هزار خادم است که باید تا پایان امسال به این عدد برسیم.
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از افتتاح بخش اول زائر شهر رضوی همزمان با ولادت امام رضا(ع) خبرداد و گفت:تسهیلاتی ویژه زائراولی‌ها اختصاص یافته که بیشتر گروه دانش‌آموزان هستند و بنیاد فرهنگی رضوی میزبان آنهاخواهد بود.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه بیش از ۱۶۵۰۰ بسته ارزاق عمومی توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: اولین اکران فیلم‌های رضوی با عنوان در مسیر باران را در قالب پویانمایی را در قالب برنامه های فرهنگی داریم.
گنابادی‌نژاد گفت: از اقدامات دیگر آستانقدس رضوی راه‌اندازی شبکه خادمیاران رضوی در سراسر کشور است  که در این رابطه تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده  تا اولین شبکه خادمیاران خانواده همزمان با دهه کرامت آغاز به کار کند  که ۲۴ فعالیت در حوزه خانواده خواهد داشت.
وی  از  برگزاری دومین جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد برگزار  خبرداد  و گفت : امسال برای اولین بار کاروان‌های زیر سایه خورشید در ۳۴ کشور حاضر می‌شوند و ۲۴ کشور جهان با مشارکت‌های تشکل‌های فرهنگی میزبان برپایی هفته‌های فرهنگ رضوی خواهند بود.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: حدود ۲ هزار دختر و پسر لباس خدمت حضرت رضا(ع) را بر تن خواهند کرد و خدمت در عرصه‌های مختلف فرهنگی و رضوی  ترویج فرهنگ رضوی را خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: قرائت زیارت امین‌الله در تمامی مساجد مسجد در روزهای چهارشنبه را خواهیم داشت و همایش ملی عفاف، همایش خانواده رضوی، برنامه‌های گروه‌های تبلیغی و جهادی، ارائه ۴۰ محصول و دستاورد از دیگر برنامه های مهم این ایام است
محمدامین توکلی‌زاده مدیرکل روابط‌عمومی و امور رسانه، آستان قدس رضوی، از استارتاپ‌هایی با موضوع امام رضا(ع) که بخشی از آن‌ها در ایام دهه کرامت آغاز می‌شود خبر داد و خاطر نشان کرد:افتتاح رسمی رادیو زائر در دستور کار است و جلساتی با معاونت صدای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران داشته‌ایم که خبرهای تکمیلی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
در حاشیه:
وقتی یکی از خبرنگاران درباره وضعیت تعیین تکلیف کارگران شرکتهای خدماتی پرسید، بختیاری گفت: ظاهرا قرار یکجانبه بوده، ما برای عزیزانی که کار خدماتی در حرم مطهررضوی انجام می دهند،ارزش قائلیم، تاکنون 15شرکت خدماتی پیمانکار ما بودند که با ما کار کردند، با کسب اجازه از تولیت آستانقدس رضوی موسسه تعمیرو پشتیبانی را راه اندازی کردم که کارگران خدماتی پس از پایان قرارداد علاوه بر افزایش حقوق،را داشتند و با توجه به اینکه برای استخدام نیروها باید آزمون برگزارشود،شرایط آزمون را برای کارگران شرکتهای خدماتی منعکس می کنیم که  عدالت استخدامی رعایت شود.
درادامه جلسه وقتی دو تن از خبرنگاران روزنامه های کشوری خواستار توجه ویژه آستانقدس شدند، بختیاری رو به  توکلی زاده گفت: من هم همین توصیه را به آقای توکلی زاده می کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار