،مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی از آمادگی این مرکز در پوشش هر چه بیشتر برنامه های دهه کرامت خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 24 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،محسن نصر پور ، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی از آمادگی این مرکز در پوشش هر چه بیشتر برنامه های دهه کرامت خبر دادوافزود:با توجه به اهمیت و جایگاه ارزنده مناسبت دهه کرامت و اهتمام به ضرورت شناخت و معرفت هر چه بیشتر و ارائه محتوای مناسب آن ، ناظر به مقام و منزلت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(علیه آلاف التحیت و الثناء) و از طرفی محوریت آستان مقدس رضوی ، همکاری و فعالیت لازم در ارائه محتوای مناسب رسانه ای این ایام با استفاده از ظرفیت های برنامه سازی جذاب و موثر ، و تلاش برای پوشش ، انعکاس و برجسته سازی هر چه بیشتر دهه کرامت و مراسم مربوط به آن ، با محوریت حرم مطهر و مضجع ملکوتی آقا علی بن موسی الرضا(علیه آلاف التحیت و الثنا) را پیش بینی و برنامه ریزی کرده است.
وی افزود : در این راستا برای دهه کرامت سالجاری پرداخت ، ارائه محتوا ، بزرگداشت و پوشش مناسب از  حوزه های تولیدی و خبر و رادیوهای برونمرزی تاجیکی ، ازبکی و دری ، در رسانه استانی انجام شده که از جمله ، تولید و پخش ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی ، پوشش برنامه ای و خبری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) ، ارتباط و ارائه محتوایی رسانه ای جهت شبکه های استانی، سراسری و بین المللی ، توجه و پرداخت به موضوعات متنوع فرهنگ رضوی و فرهنگ میزبانی در برنامه ها ، و پوشش و انعکاس برنامه ای و خبری مراسم و مناسبت های این ایام در حرم مطهر رضوی و سطح استان ، می باشد .
محسن نصر پور در ادامه خاطر نشان کرد:  برنامه های دهه کرامت سیمای خراسان رضوی شامل بهشت هشتم برنامه 45 دقیقه ای به تهیه کنندگی آقای کاظمیان پورکه هر روز در این ایام پخش میشود.و آیتم های این برنامه شامل مجری، کارشناس، ارتباط با حرم رضوی، ارتباط با شبکه های استانی، گزارش مردمی و همچنین پوشش برنامه های حرم رضوی ، شامل مجری، کارشناس، مولودی، نماز ظهر، نماز مغرب، احکام،هرروزبه مدت  1 ساعت در دو بخش ظهرگاهی و شامگاهی وتهیه کنندگان  ( آقایان امیری – رمضان نژاد )می باشند.
-ضبط و پخش سخنرانی های حرم مطهر رضوی » روزانه یک سخنرانی مذهبی حرم رضوی به مدت 30 دقیقه ضبط و پخش خواهد شد.تهیه کنندگان آقایان امیری و رمضان نژادمی باشند.
وی گفت : ارتباط با شبکه های سراسری و برون مرزی، روزانه و به ویژه روز میلاد با شبکه های مختلف از حرم مطهر رضوی ارتباط برقرار خواهد شد.وهمچنین برنامه اجابت خانه ویژه برنامه ترکیبی، با مستندهای گزارشی کوتاه از خادمین و چهره هایی که درخدمت به زائرین دارای سابقه بوده اند، اثر انگشت، درد دل با امام رضا (ع)، سرود و وله ... از دیگر آیتم های این برنامه می باشد. کارگردان و تهیه کننده  امید نوریان  و نور پرداز و تصویر بردار مصطفی رحمانی ودر برنامه های روتین نظیر صبح، شبانگاهی و ... به موضوع پرداخته خواهد شد.
 نصر پور همچنین گفت : شبکه استانی صدای خراسان رضوی در دهه کرامت برنامه های 
ویژه ای را برای پخش تدارک دیده است. 
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در ادامه افزود: صدای خراسان رضوی همواره از فرصت پخش برنامه های مناسبتی برای انتقال پیام های معارفی واخلاقی به مخاطب خودبهره برده است، بنابراین در بحث دهه کرامت که ویژه گرامیداشت ولادت امام رضا (ع) و کریمه اهل بیت است  ، برنامه های خود را  طوری طراحی نمود تا موضوع بررسی زندگانی وتبیین شخصیت آن بزرگواران از رسانه ملی فراهم شود.
وی گفت : با توجه به اینکه مشهد مقدس در این ایام در کانون توجهات قرار دارد برای روزهای ولادت حضرت معصومه و حضرت رضا(ع) ویژه برنامه هایی در نظر گرفته شدند و مقرر گردید  ، کلیه برنامه ها به خصوص برنامه های رادیو زائر ، صبح بخیر خراسان ، بالا خیابان پایین خیابان ، دهکده ، کرمانحی ، شباهنگام و ...  نیز به فراخور محتوای برنامه به این موضوع بپردازند.
وی با اشاره به  ویژه برنامه ضریح مهر هر روزه بین ساعت 10 تا 11 با رویکرد خانواده ویژه این ایام تهیه و پخش خواهد شد.تهیه کننده این برنامه لیلا کامکار وگزارشگر زهره رضا زادهگوینگان ثمانه شاکری واحسان کاشانی وصدابردار میثم نظری زاده می باشند، گفت : در همه برنامه های زنده گزارشهایی مستقیم و زنده از حرم مطهر  پخش خواهند شد وبا پخش بیش از 20 عنوان برنامه تامینی مانند : بانوی کرامت ، ریحانه ، رخ مهتاب ، صدای سخن عشق ،  آهوانه ، پابوس  ،آسمان هشتم ، مسافران ، سلطان خراسان ، قرار عاشقی و...  ابعاد مختلف زندگی حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با طرح مباحث مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
وی درادامه از گزارشهای ویژه  واحد خبر به مناسبت این ایام  از جمله ،انعکاس خبری مجمع جهانی با عنوان مروج فرهنگ رضوی از چند کشور جهان به مشهد مقدس ،پوشش خبری افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری رضوی ،پوشش خبری برگزاری مجمع خادمان رضوی ،انعکاس جشن های بزرگ رضوی در حرم مطهر ( رواق ها و صحن ها ) و جشن های متنوع ولادت در شهرهای مختلف استان وهمچنین برنامه های فرهنگی استان مانند آستان قدس رضوی ،شهرداری مشهد، بنیاد فرهنگی امام رضا (ع)، ارشاد اسلامی و ... صدها برنامه فرهنگی را در دهه کرامت به طور گسترده برگزاری می کنند و رونمایی از فیلم ها، شبکه ماهواره ای، فیلم مستند، افتتاحیه زائرسراهای ارزان قیمت و ...را پوشش خبری 
می دهدف خبرداد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار