مرحله استاني پنجمين المپیاد آماده(طرح ملی دادرس)جمعیت هلال احمر گلستان با مشاركت معاونت تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش با اعلام تیم های برتراعضای دختر و پسر، به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۴۶۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 25 July 2017
مرحله استاني پنجمين المپیاد آماده(طرح ملی دادرس)جمعیت هلال احمر گلستان با مشاركت معاونت تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش با اعلام تیم های برتراعضای دختر و پسر، به کار خود پایان داد.
 
كريمي معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر گلستان با اعلام این خبر گفت: مرحله استاني پنجمين المپیاد آماده جمعیت هلال احمر گلستان با حضور ۱۵۴ نفر از اعضای پسر تیم های برتر مرحله شهرستانی در قالب ۱۱ تیم و ١٨٢ نفر از اعضای دختر در قالب ١٣ تیم برتر مرحله شهرستانی در محل اردوگاه کشوری مرحوم امیر محمد قاسمی دلند برگزار شد.

معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در پنجمين طرح ملي دادرس(دانش آموز آماده در روزهاي سخت) دانش آموزان  پايه هشتم که مباحث پايه امدادي اوليه را در مواجه با حوادث آموزش ديده بودند در فضایی مهیج با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در پایان و در بخش پسران تیم های شهرستان های گرگان، گنبد كاووس و كلاله به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم و در بخش دختران نیز تیم های کلاله، كردكوي و مينودشت به ترتیب مقام های اول تا سوم این دوره ازالمپیاد را از آن خود کرده اند.

کریمی اضافه کرد: باتوجه به ارزشیابی صورت پذيرفته بر مبناي دستورالعمل جام بشردوستي با محوريت هاي اخلاق، نظم، دوستي، مهرباني، همكاري و نوع دوستي تیم های حاضر در المپیاد از لحظه حضور در محل برگزاری تا پایان، در بخش پسران تیم شهرستان علی آباد کتول و در بخش دختران تیم شهرستان بندرترکمن به عنوان تیم بشردوست، جام بشردوستي اين مرحله از المپيادآماده را به خود اختصاص دادند.

دبيرمرحله استاني پنجمين المپیاد آماده گلستان ضمن تمجيد از آموزش و پرورش گلستان در خصوص اجراي پنجمين طرح ملي دادرس در مدارس سراسر استان گفت: در پنجمين طرح ملي دادرس با مشاركت معاونت تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش بيش از٣٨٥٠ نفر از دانش آموزان پايه هشتم دوره اول متوسطه مباحث پايه امدادي اوليه در مواجه با حوادث را در قالب تيم هاي دادرس آموزش ديده اند.

در آيين اختتاميه پنجمين المپیاد آماده(طرح ملی دادرس) ؛

دکتر حسین احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان:

آموزش دانش آموزان و نوجوانان با مقوله هاي امدادي و آمادگي آنان در مواجه با حوادث و سوانح منطبق بر اصول و اهداف جمعيت هلال احمر و شعار هر خانواده يك امدادگر، از جمله مأموريت هاي اصلي اجراي طرح ملي دادرس در مدارس است.

ایشان افزود:طرح ملي دادرس به دنبال تربيت و تقويت نيروهاي امدادي در مدارس سراسر كشور است،تربیت دانش آموزاني هميشه آماده براي مقابله با حوادث احتمالي كه در آينده امدادگران جمعيت هلال احمر خواهند بود.

بهشتی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان:

باتوجه به اهمیت آمادگی دانش آموزان در شرایط خاص و لزوم اقدام شایسته و به موقع، مطمئنا اعضای تیم های دادرس نقشی تأثیر گزار دارند.

ایشان در ادامه ضمن قدردانی از معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان گفت: المپیاد آماده ويژه دادرسان هلال احمری یعنی رقابتی مهیج و پایاپای در کنارمؤلفه های دیگری همچون همدلی، دوستی، رفاقت و مشارکت، که از اهداف کاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر حکایت دارد.

معاون پيش دبستاني و دانش آموزي سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور:

در پنجمين دوره طرح ملي دادرس٨٠٠٠ دانش آموز پايه هشتم دوره اول متوسطه مباحث پايه امدادي اوليه در مواجه با حوادث را منطبق بر كتاب دادرس آموزش ديدند.

سعید بابایی گفت: همواره بر اين امر معتقد هستيم كه آموزش هاي بنيادي بايد از سنين پايين عملياتي گردد. به گونه اي كه در طرح ملي دادرس محوريت بر دانش آموزان پايه هشتم مدارس داراي كانون هاي دانش آموزي است.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به اجراي المپياد آماده اذعان داشت: المپياد مهارت هاي امدادي دادرسان هلال احمري در مراحل مدرسه اي، منطقه اي، شهرستاني، استاني و كشوري از جمله گام هاي طرح ريزي شده طرح ملي دادرس به شمار مي آيد.

بابايي در پايان ضمن ابراز رضايت از بازديد روند اجراي المپياد آماده در گلستان اعلام داشت: شاهد برگزاري مرحله استاني پنجمين المپياد آماده گلستان با حضور تيم هاي برتر مرحله شهرستاني در اردوگاه مرحوم اميرمحمد قايمي دلند جمعيت هلال احمر گلستان هستيم كه در فضايي مهيج و با طراحي آيتم هايي جذاب در حال رقابتي رفاقت گونه هستند.

رئيس اداره دانش آموزي سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور:

مرحله استاني المپياد آماده با حضور تيم هاي برتر مرحله شهرستاني و در آيتم هاي عملي به صورت انفرادي و گروهي همراه با آزمون كتبي منطبق بر كتاب دادرس به عنوان منبع اصلي آموزشي طرح ملي دادرس، از ارديبهشت آغاز و هم اكنون در استان ها در حال برگزاري است.
شيخ محمدي گفت: در تلاشيم مرحله كشوري پنجمين المپیاد آماده را با حضور تيم هاي برتر مرحله استاني و با همكاري وزارت آموزش و پرورش در آينده اي نزديك برگزار نماييم.

معاون امور جوانان جمعيت هلال احمر استان قم به عنوان ناظر سازمان جوانان جمعیت هلال کشور:

هدف از برگزاری مرحله استاني پنجمين المپیاد آماده به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر سراسر کشور و معاونت تربيت بدني و سلامت ادارات كل آموزش و پرورش گلستان، تربیت دادرسانی آماده در لحظه های حساس و تقویت روحیه امدادی و بشردوستانه در دانش آموزان است.

‎مصباحي در ادامه ضمن اشاره به فعالیت های کانونی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: سازمان جوانان منطبق بر اهداف و مأموریت ها با دارا بودن بستری مناسب به منظور جذب و سازماندهی گروه های سنی ۴ تا ۲۹ سال در قالب کانون های(غنچه ها، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، روستایی و جوانان) توانسته فعالیت های بسیار تأثیر گذاری را به منصه ظهور برساند.

‎ایشان گفت: طرح ملی دادرس ویژه دانش آموزان پایه هشتم با هدف تشکیل یک تیم١۴ نفره و ارائه آموزش های پایه امدادی، در صدد تربیت نیروهای نوجوان و ایجادآمادگی در صحنه های حساس است.

‎مصباحي در پایان ضمن ابراز رضایت از برگزاري مرحله استاني پنجمين المپیاد آماده در گلستان گفت: امیدواریم با روندی که در پیش گرفته ایم، بتوانیم در اقدامات و فعالیت های مرتبط با کانون های دانش آموزی و طرح ملی دادرس قدم های اثرگذاری برداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار