تولیت آستان‌قدس رضوی گفت: تربیت مدیران متخصص، باتجربه، خلاق، متعهد و متدین نیاز امروز جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۴۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 12 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، آیت‌الله عباس واعظ طبسی در جلسه هیئت امنای دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) که با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) بر اساس یک طرح جامع و چشم‌اندازی روشن اقتباس شده از سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی تأسیس شده و باید بتواند در هر رشته‌ای متخصصان برجسته و متعهد را تربیت کند.

مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) افزود: از ابتدای تأسیس هدف ما این بوده که رشته‌های مورد نیاز کشور را در این دانشگاه داشته باشیم و نیروهایی متعهد و متخصص را تحویل جامعه دهیم.

آیت‌الله واعظ طبسی تصریح کرد: امروز کشور در رشته‌های مختلفی نظیر قضا، پزشکی و رشته‌های متعدد علوم انسانی مشکل دارد و باید با استفاده از نیروهای باتجربه که از تعهد کافی و لازم برخوردار هستند، به سمت اصلاح این روند حرکت کنیم.

وی با اشاره به پیشینه بیمارستان رضوی اظهار داشت: هدف از تاسیس بیمارستان این بود که به عنوان مرکزی پزشکی و پژوهشی بتواند نیروهای در سطح بالا را تربیت کند و با برگزاری کنگره‌ها و کنفرانس‌های علمی برای رفع نیازهای پزشکی جامعه گامی مؤثر برداشته شود، کما اینکه امروز بیمارستان رضوی به ارائه بهترین خدمات با تعرفه‌ای مناسب می‌پردازد و مشکل بسیاری از بیماران در اسرع وقت برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت: گستره فعالیت‌های علمی و آموزشی آستان‌قدس رضوی، آحاد جامعه است و بر این باور بوده‌ایم که نیروهای مجرب و نخبه از بین همین جامعه عمومی ما رشد می‌کنند و باید زمینه‌ای فراهم شود که همه افراد بتوانند در شرایطی مناسب و سالم به تحصیل و تهذیب بپردازند.

در این جلسه پس از ارائه گزارش رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، حاضران به بیان نقطه نظرات و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت آموزشی در این دانشگاه پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار