طرح تحریمی ضدایران، روسیه و کره شمالی، با رأی بالای 98 نفر موافق در برابر تنها 2 رأی مخالف در مجلس سنای آمریکا هم به تصویب رسید تا برای نهایی شدن تنها به امضای رئیس جمهور آمریکا بستگی داشته باشد.
کد خبر: ۴۶۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 29 July 2017
به گزارش تابناک : همان طور که انتظار می رفت، این تحریم جدید آمریکا واکنش های گسترده ای در داخل کشورمان در بر داشت.
 
 
لاریجانی: رسانه ها باید حد و اندازه این مصوبه را درست ترسیم کنند
رئیس مجلس در واکنش به این مصوبه، آن را ناشی از شکست های اخیر آمریکا در منطقه تحلیل کرد و گفت: آمریکا در تصویب تحریم های جدید به دنبال عصبانی کردن ایران است.
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما علی لاریجانی که در شبکه استانی خراسان رضوی صحبت می کرد، با بیان اینکه آمریکا در مصوبه اخیر تحریم های خود به دنبال این است که شیب سرمایه گذاری به سمت ایران را از بین ببرد، گفت: رسانه ها باید حد و اندازه این مصوبه را درست ترسیم کنند و وقتی این تحریم ها را تحلیل می کنیم می بینیم ۹۰ درصد آنها در حال حاضر موجود است و حالا آن را قانونی کردند.وی با بیان اینکه آمریکایی ها کمی پیاز داغ تحریم ها را زیاد کرده اند چرا که قبلاً سپاه قدس تحریم بود و حالا سپاه پاسداران هم اضافه شد، افزود: حادثه خیلی سهمگینی نیست، تخلف شده است اما باید توجه داشت تاثیر شایان ذکری در کشور نمی گذارد. اندازه و میزان تاثیر مصوبه آمریکایی ها در زندگی مردم بسیار نازل است.
 
لاریجانی با تاکید بر اینکه با این مصوبه آمریکایی ها مقابله خواهد شد، افزود: مصوبه آمریکایی ها مقدار زیادی جنبه تبلیغاتی دارد و مواد مغذی آن کم است و حواشی زیادی دارد بنابراین باید به این موضوع توجه شود که در دام آنها نیفتیم که قصد دارند مسیر را به سمت دیگری بکشانند. لاریجانی همچنین از جلسات ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس در روز شنبه خبر داد. لاریجانی همچنین در نشست شورای اداری شهرستان بجستان گفت: کشور به دلیل اعمال تحریم ها از سوی دشمنان و همچنین برخی از سوءمدیریت ها که بوده از لحاظ اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارد اما تلاش می شود از این وضعیت عبور کنیم و این کار انجام می شود.

 
ولایتی: همه گزینه ها برای جمهوری اسلامی ایران روی میز است
علی اکبر ولایتی عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام هم در واکنشی مشابه، با تأکید بر اینکه در کمیته نظارت بر برجام تصمیمات لازم، مقتضی و قدرتمندانه ای را اتخاذ خواهیم کرد، گفت: دستمان در حوزه های مختلف باز است به طوری که در عین اینکه برجام را به هم نمی زنیم می توانیم اقداماتی را انجام دهیم که حکایت از اقتدار رو به افزایش هسته ای ما خواهد بود بدون اینکه برجام را نقض کنیم. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ولایتی افزود: تجربه گذشته نشان داده است و آمریکایی ها بدانند که همه گزینه ها برای جمهوری اسلامی ایران روی میز است و متناسب با استقلال و اقتدار ایران تصمیم گرفته خواهد شد.
 
 
خاتمی: آمریکایی ها می خواهند ایران را ناقض برجام معرفی کنند
به گزارش ایسنا آیت ا... احمد خاتمی امام جمعه تهران نیز در واکنش به این تحریم ها گفت: آمریکایی ها این فکر را در سر خود می‌پرورانند که ایران را ناقض برجام معرفی کرده و این دروغ در عالم بی‌دینی آنها امکان‌پذیر است.
 
 
رئیسی: دولت حقوق کشور در برجام را از چنگ دشمن بیرون بکشد
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس نیز در واکنش به تحریم های اخیر کنگره تأکید کرد: دولت باید اول کاری کند که تحریم‌ها در داخل اثرگذار نباشد. وی افزود: تحریم‌های جدید که خودشان گفته‌اند، مادر تحریم هاست، نشان داد علیرغم امتیازات و پیش پرداخت‌هایی که در سال‌های اخیر انجام داده‌ایم، اما روز به روز تحریم‌های بزرگتری دریافت می‌کنیم. رئیسی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، گفت: دولت حقوق کشور در برجام را از چنگ دشمن بیرون بکشد و از حیثیت ملی در برابر تحقیرهای دشمن محافظت کند.
 
 
سندرز: از رویکرد ترامپ نسبت به ایران بسیار نگرانم
این تحریم ها در جامعه آمریکا هم بدون واکنش نبود؛ باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا که یکی از مهره های اصلی پشت پرده این تحریم هاست، آن را پیامی قوی برای ایران، کره شمالی و روسیه در خصوص موضع سخت واشنگتن دانست. سخنگوی کاخ سفید هم گفت که ترامپ با تحریم این 3 کشور مخالفتی ندارد. برنی سندرز سناتور برجسته آمریکایی هم که یکی از 2 سناتور مخالف تحریم های جدید است، در توئیتر نوشت: من قویاً از تحریم روسیه و کره شمالی حمایت می کنم ولی از رویکرد ترامپ نسبت به ایران بسیار نگرانم.
 
 
ظریف: ایران بر خلاف آمریکا به روح و متن برجام پایبند بوده است
وزیر خارجه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه آمریکا در خصوص برجام با بیان این که ایران بر خلاف آمریکا به روح و متن برجام پایبند بوده است، تاکید کرد: لفاظی ها و اقدامات آمریکا نشان دهنده سوء نیت است.به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: درباره هر کلمه برجام با دقت مذاکره شده است. ایران موشک هایی تولید نمی کند که برای توانایی حمل سلاح هسته ای طراحی شده باشند.وی افزود: ایران سلاح هسته ای تولید نمی کند و نخواهد کرد بنابراین اصولا نمی تواند چیزی تولید کند که برای حمل آنها (سلاح هسته ای) طراحی شده باشد. در همین حال سخنگوی وزارت خارجه نیز با تقبیح اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و در واکنش به آزمایش ماهواره بر سیمرغ در پایگاه ملی فضایی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران، هیچ حد و مرزی را برای پیشرفت و تعالی علمی و فناوری خود قائل نیست.
 





منبع : خراسان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار