استادیار بخش جراحی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و تبعیت از زندگی ماشینی، در آینده با افزایش بیشتر سرطان‌های ریه و کولورکتال روبرو خواهیم شد.
کد خبر: ۴۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 13 June 2015
دکتر علی‌محمد بنان‌زاده در کنگره سرطان بیمارستان رضوی افزود: اگر چه سرطان معده هنوز هم در مردان ایرانی جزو شایع‌ترین سرطان‌‌هاست اما با تغییر رویه و سبک زندگی مردم و به ویژه استفاده از غذاهای پرچرب و با پروتئین زیاد و همین‌طور روند زندگی ماشینی و آلودگی هوا سرطان‌های ریه، کولون و رکتوم رو به افزایش است.

این فلوشیب جراحی کلورکتال گفت: متاسفانه مردم ما نسبت به بیماری سرطان اطلاعات کافی ندارند در صورتی‌که در مورد سرطان‌هایی مثل سرطان کولون و رکتوم بیمار درد خاصی را احساس نخواهد کرد مگر این که سرطان خیلی پیشرفت کرده باشد و این در حالی است که اگر بیمار نسبت به اوضاع اجابت مزاج خود دقت کافی را داشته باشد، یا به وجود خون در مدفوع دقت کرده و سریع به پزشک گزارش دهد، ممکن است بتوان سرطان را در مراحل اولیه شناسایی کرد و از وخیم شدن اوضاع جلوگیری کرد.

وی در خصوص درمان سرطان در مراکز درمانی مطرح در دنیا گفت: در مراکز درمانی پیشرفته دنیا بیمار تحت حمایت یک تیم پزشکی درمان می‌شود که این موضوع در خصوص سرطان بیشتر مورد نیاز است و خوشبختانه بیمارستان رضوی راه‌اندازی یک مرکز درمانی سرطان را طرح ریزی کرده که در آن بیمار از سرویس‌های مختلف تحت حمایت تیم پزشکی بهره‌مند خواهد شد و این اتفاق خوبی است که مورد حمایت جامعه پزشکی است و من معتقدم که باید در سایر مراکز درمانی نیز اتفاق بیفتد.

یادآوری می‌شود کنگره سرطان بیمارستان رضوی با ارائه 28 مقاله و سخنرانی، 15 پوستر و 5 پنل علمی و حضور 300 متخصص و فوق تخصص در زمینه رادیوتراپی و انکولوژی، پاتولوژی، رادیولوژی و... 21 و 22 خردادماه 94 در مشهد برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار