نماینده مردم مینودشت در مجلس گفت: نظرخواهی رئیس‌جمهور از مقام معظم رهبری در انتخاب وزرا تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف نظام و دولت و تسهیل مسیر مدنظر رئیس‌جمهور و مردم دارد.
کد خبر: ۴۶۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 30 July 2017
به گزارش تابناک : شهرام کوسه‌غراوی گفت:دکتر روحانی، رئیس‌جمهور است که رای حداکثری را آورده و خودش تصمیم‌گیرنده است و فشارهای سیاسی نباید در انتخاب ایشان تاثیرگذار باشد. فراکسیون‌های امید، ولایت و مستقلین مجلس و احزاب و تشکل‌های سیاسی خارج مجلس با ایشان رایزنی کرده و پیشنهاداتی داده‌اند اما توقعات و فشارها نباید بر روند چیدمان کابینه دوازدهم تاثیر داشته باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با رد تغییرات ۵۰ درصدی مورد نظر رئیس‌جمهور، مدعی شد: با وجودی که رئیس‌جمهور از تغییر نیمی از کابینه سخن گفته‌اند اما براساس اطلاعات غیر موثق دریافتی فقط ۳۰ درصد کابینه تغییر خواهد داشت و ۷۰ درصد کابینه دوازدهم مرکب از وزرای فعلی رئیس‌جمهور خواهد بود. البته تا روز تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس باید صبر کرد تا رئیس‌جمهور ترکیب کابینه دوازدهم را به مجلس معرفی کند.

طیف‌های حامی روحانی تاکنون بحث سهم‌خواهی مطرح نکرده‌اند

جلیل رحیمی جهان‌آبادی  اظهار داشت: رئیس جمهور پس از یک دوره چهار ساله کار و فعالیت از مردم رای اعتماد گرفته و این رای نسبت به دوره قبل نیز افزایش داشته و با استقبال خوبی هم مواجه شده است، لذا تیم کاری که ایشان در کابینه قرار است انتخاب کنند مسئولیتش با رئیس‌جمهور بوده و وی باید پاسخگوی عملکرد قوی و ضعیف هر کدام از وزرا باشد.

وی تصریح کرد: باید دست ایشان را جدای از مسائل جناحی طیفی و گروهی باز گذاشت تا افراد شایسته و لایق را انتخاب کرده و به مجلس معرفی کند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: کاری به احزاب و گروه‌ها ندارم، اما مجلس شورای اسلامی براساس وظیفه و حقی که قانون به نمایندگان داده می‌توانند در مورد وزرای پیشنهادی اظهار نظر کنند و این حق قانونی یک نماینده است که بخواهد سوابق و توانایی افراد را بررسی کرده و اظهار نظر کند.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس همچنین بیان کرد: بنابراین اظهار نظر نمایندگان و یا بررسی‌های آنها مداخله در کار رئیس جمهور نیست، بلکه استفاده از حق قانونی یک نماینده است. احزاب و گروه‌ها و طیف‌ها هم نباید بر پایه سهم‌خواهی به رئیس جمهور فشار آورند و ایشان را مجبور به انتخاب افراد خاص و مشخصی کنند.

رحیمی‌جهان‌آبادی در ادامه اظهار داشت: طیف‌های حامی آقای روحانی، اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و اصول‌گرایان میانه هستند که از رئیس جمهور حمایت کردند و به نظر بنده هیچ کدام از این‌ها تاکنون بحث سهم‌خواهی را مطرح نکرده‌اند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار