فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با دست‌اندکاران حج، کابینه دوازدهم، تاریخ و ساعت دقیق مراسم تنفیذ، حضور خاتمی در مراسم ترحیم مادر محتشمی‌پور، جلسه سران سه قوه و پاسخ قوه قضاییه به اظهارات بقایی از مهم‌ترین محورهای اخبار در روز یکشنبه بود.
کد خبر: ۴۶۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴ 31 July 2017

به گزارش تابناک : اهم اخبار منتشر شده روز  یکشنبه ۹۶/۵/۸ به شرح زیر است:

***صدور قرار وثیقه ۵۰۰میلیون تومانی برای مدیر کانال اصلاحات‌نیوز

تعدادی از مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب در اسفند ماه سال گذشته بازداشت و از روز گذشته برخی از این افراد با تودیع وثیقه  ۵۰۰میلیون تومانی از زندان آزاد شده‌‌اند. در این رابطه، ایمان میرزازاده وکیل علی احمدنیا مدیر کانال اصلاحات‌نیوز گفت: برای موکل من هم قرار وثیقه ۵۰۰میلیون تومانی صادر شده است. او افزود: این وثیقه را تا صبح سه‌شنبه تهیه و پس از تودیع موکلم آزاد خواهد شد.

***دادگاه آمران حمله به مطهری ۱۱ شهریور در دادگاه نظامی شیراز برگزار می‌شود

علی مطهری

مصطفی ترک‌همدانی وکیل علی مطهری از دعوت نائب رییس مجلس برای حضور در دادگاه نظامی یک شیراز خبر داد و گفت: دادگاه آمران حمله به مطهری ۱۱ شهریور در دادگاه نظامی شیراز برگزار می‌شود.

***قاتل آتنا اصلانی به زندان منتقل شد

هنوز افکارعمومی نسبت به پرونده آتنا اصلانی دختربچه‌ای که در هفت سالگی قربانی افکار شیطانی است، حساس است و رسیدگی سریع به این پرونده را مطالبه می‌کنند. در این چارچوب، دادستان اردبیل گفت: دادگاه کیفری یک استان اردبیل اتهامات را در سریع‌ترین زمان و با دقت کامل رسیدگی و حکم را صادر خواهد کرد. او از انتقال متهم از پارس آباد به زندان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: متهم از پارس آباد به زندان اردبیل منتقل شده و تحت مراقب ویژه است. با این حال، عصر امروز خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر خودکشی منتشر شد که دادستان اردبیل خبر خودکشی قاتل آتنا اصلانی را تکذیب کرد.

***فرزند متولد شده از مادر ایرانی حق دارد از هویت ایرانی برخوردار شود

بحث اعطای تابعیت ایرانی به افرادی که مادر آنها ایرانی است، از مدت‌ها قبل مطرح و پیش‌نویس طرح در مجلس در دست بررسی است. زهرا داور در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد حقوق زنان در بحث تابعیت گفت: اشکالی که در جامعه و سیستم قانون گذاری کشور ما وجود دارد این است که موقع پیشنهاد دادن قانونی به مابقی قوانین به چشم یک مجموعه منسجم نگاه نمی‌کنیم بلکه یک بخش از آن را مورد توجه قرار می‌دهیم و از کل خارج می‌کنیم و می‌گوییم این باید اصلاح شود. در حالی که توجه نمی‌کنیم اجازه شوهر برای خروج همسر یا بحث تابعیت پدر، ریشه در جای دیگر دارند. این حقوقدان با تاکید بر اینکه در تصویب قوانین نباید هیجانی برخورد کرد، گفت که فرزند متولد شده از مادر ایرانی حق دارد از هویت ایرانی برخوردار شود.

***اگر لازم باشد در مورد سوئیت بقایی و دستخط او توضیح داده خواهد شد

غلامحسین محسنی اژه‌ای

یکصد و پانزدهمین نشست خبری حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای عصر امروز با اصحاب رسانه برگزار شد و سخنگوی قوه قضاییه به تشریح آخرین اخبار درباره پرونده‌های حمید بقایی، محمود احمدی‌نژاد، بنیتا، حسین فریدون، مداحان، معرفی وزیر پیشنهادی دادگستری، درخواست آمریکا برای آزادی زندانیانش، پزشک تبریزی، صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه و دستگیری تعدادی افراد جدید در این پرونده و موسسه آرمان پرداخت.

***متهمان حمله به سفارت عربستان به ۶ ماه و ۳ ماه حبس محکوم شدند

وکیل برخی از متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان از صدور نهایی احکام موکلانش خبر داد. در این رابطه، مصطفی شعبانی در رابطه با احکام صادر شده برای متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان: دادگاه تجدیدنظر درخصوص سفارت عربستان در ۲۱ تیرماه در شعبه ۵۳ دادگاه تجدیدنظر دادگستری تهران برگزار شد و دادگاه تجدیدنظر احکام صادر شده برای متهمان را از سوی دادگاه بدوی را تایید کرد.

***صحبت‌هایی درباره حضورم در دولت دوازدهم شده است

شهیندخت مولاوردی معاون اول رئیس جمهور در امور زنان

حضور شهیندخت مولاوردی در دولت یکی از داغ‌ترین موضوعات مورد رایزنی این روزها درخصوص کابینه دولت آتی است. برخی از حاکی از نبود اوست و برخی‌ها هم نبود به معنای عقب‌نشینی حسن روحانی است. با این حال، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، امروز سرانجام به شایعات پایان داد. او در این باره گفت: صحبت‌هایی درباره حضورم در دولت دوازدهم شده است، اما در مورد معاونت امور زنان نیست.

***انتخابات تمام شده و فصل همدلی و همکاری است

جلسه روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه روز یکشنبه به میزبانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد که نخستین دیدار روسای قوا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود. آنها در این نشست درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه با هم گفت‌وگو کردند. رییس جمهور پس از این نشست مشترک، با بیان اینکه بعد از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ منتظر فرصتی بودیم که روسای سه قوه راجع به موضوعات مهم کشور و مسایل داخلی و خارجی با هم بحثی داشته باشیم و امروز این توفیق حاصل و جلسه بسیار خوبی تشکیل شد، گفت: اکنون فصل شروع همدلی و همکاری است و دیگر دوران انتخابات تمام شده و همه باید دست به دست هم دهیم تا مطالبات مورد نظر در زندگی مادی و معنوی مردم را پاسخ دهیم.

jkjk

***مدارک زیادی برای اثبات کارشکنی آمریکا در اقتصاد ایران، وجود دارد

مجله «نیویورک» آمریکا در گزارشی از بازی خطرناک ترامپ با ایران خبر داد و نوشت: در حالی که روز جمعه کره شمالی موشک بالستیک قاره‌پیمای خود را آزمایش کرده اما تمرکز کاخ سفید به جای پیوینگ یانگ بر ایران بود. با وجود تایید توافق هسته‌ای توسط دولت آمریکا در همین هفته، ترامپ دوباره در مصاحبه‌اش با وال استریت ژورنال مدعی شده اگر ایران در نود روز آینده به توافق هسته‌ای پایبند بماند تعجب‌آور خواهد بود. این گزارش رویکردهای دوگانه آمریکا را درگیری‌ ترامپ با اعضای کابینه‌اش در خصوص عدم حمایت از برجام خواند و نوشت: با توجه به اخبار مربوط به انتصاب برخی گروه‌های موازی در کاخ سفید برای بازبینی برجام، احتمال چالش بیشتر با ایران بسیار بالاست.

***امیدوارم پیام تحریم‌ها در ایران، کره شمالی و روسیه به خوبی دریافت شده باشد

همین چند روز پیش بود که کنگره امریکا طرح تحریم‌های ایران، کره شمالی و روسیه را به تصویب رساند و حالا چشم‌ها به دونالد ترامپ دوخته شده است تا با امضای آن، این طرح به قانون تبدیل شود. با آنکه سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید از حمایت دولت امریکا از این طرح کنگره خبر داده بود، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: ما با دوستان و متحدانمان همکاری نزدیک خواهیم داشت تا مطمئن شویم که پیام ما به روسیه، ایران و کره شمالی به درستی درک شده است.

***تقدیم پیام اسماعیل هنیه به حسن روحانی

خالد القدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران، ظهر امروز با حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. قدومی در این دیدار پیام کتبی اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات جدید قدس و اقصی را تقدیم کرد.

***تداوم فعالیت شوراهای چهارم تا نیمه شهریورماه به مصلحت کشور نیست

پروانه مافی

زمان آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا هنوز مشخص نیست. برخی زمان آن را از نیمه مرداد ماه عنوان می‌کنند و برخی نیز می‌گویند که شوراهای شهر و روستا در دوره چهارم باید تا نیمه شهریورماه به فعالیت بپردازند. پروانه مافی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در این باره ، با بیان اینکه تداوم فعالیت شوراهای دوره چهارم تا نیمه شهریورماه به مصلحت کشور نیست، گفت: مجلس مصوبه‌ای را گذرانده است که شوراهای جدید در نیمه مرداد فعالیت خود را آغاز کنند که این مصوبه نیاز به تایید شورای نگهبان دارد اما تاکنون این شورا نظر کار‌شناسی و قانونی خود را اعلام نکرده است. او با بیان این‌که تداوم فعالیت شوراهای چهارم تا نیمه شهریورماه به مصلحت کشور نیست، گفت که زمان فعالیت شوراهای پنجم درصورت تایید شورای نگهبان نیمه مرداد خواهد بود.

***فراکسیون امید و شورای‌عالی اصلاح‌طلبان پیگیر مطالبات ۲۴ میلیون رای گفتمانی روحانی هستند

فراکسیون همچون روزهای پیش، همچنان تلاش‌های خود را برای تشکیل دولتی همسو با رای و مطالبات 24 میلیون نفری که به حسن روحانی داده‌اند، می‌کند. در این چارچوب، بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به تصمیم فراکسیون امید مجلس و شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که در نشست مشترک اخیر اتخاذ شد، گفت: نمایندگان فراکسیون امید در جریان انتخابات، در کنار ۲۴ میلیون نفر از شهروندانی که به گفتمان اصلاحات رای دادند، تمام‌قد از آقای روحانی حمایت کردند و این درحالی بود که شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز به‌عنوان مرجع تصمیمات جبهه اصلاحات، مهم‌ترین تشکیلات حامی روحانی در انتخابات بود. سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح نشست مشترک هیات رییسه این فراکسیون و شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، بر لزوم پیگیری مطالبات ۲۴ میلیون رای گفتمانی روحانی تاکید کرد و گفت: احتمال دارد با نزدیکان رییس‌جمهوری و مشاوران ایشان جلساتی برگزار کنیم و نظرات‌مان را از طریق این مشاوران به روحانی برسانیم.

***رییسی به روحانی تبریک گفت!

اسدالله+بادامچیان

اسدالله بادامچیان سیاستمدار اصولگرایی است که در کارنامه فعالیت خود دبیری اجرایی حزب جمهوری اسلامی را دارد و به گفته خود تنها مرد عضو مؤسس جامعه زینب است و عضو هیات عالی نظارت مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و مشاور امور اجتماعی رییس قوه قضاییه را به ثبت رسانده است. نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگوی تفصیلی‌ای که با ایلنا انجام داد، درخصوص رای مجدد مردم به حسن روحانی، عدم موفقیت‌ اصولگرایان در چند انتخابات گذشته، وضعیت درونی اصولگرایان، همراهی و همکاری با حجت‌الاسلام ناطق نوری و... سخن گفت. او  با تاکید بر اینکه روحانی باید رییس‌جمهور همه باشد،گفت: اولین کار دولت این است که رییس‌جمهور و وزرا و ارگان‌ها از سلیقه‌های مختلف باشند و برای ملت کار کنند تا بشود استراتژی همه با هم صورت گیرد. در غیر این صورت دولت یک طرفه می‌شود که نباید انتظار داشت، دیگران حرف و انتقادی به آن نداشته باشند.

***مسئولان در شورای عالی امنیت تصمیم گرفتند حج برگزار شود

با نزدیک شدن به موسم برگزاری مرسم حج، دست‌اندرکاران و کارگزاران حج کشورمان صبح امروز به دیدار رهبر انقلاب رفتند. ایشان در این دیدار، حج را یک ظرفیت بی نظیر معنوی و اجتماعی و بهترین موقعیت برای ابراز عقیده و بیان موضع امت اسلامی دانستند و با تأکید بر اینکه ما حوادث فاجعه بار حج ۹۴ را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد، گفتند: مطالبه جدی و همیشگی جمهوری اسلامی، حفظ امنیت و عزت و رفاه و آسایش همه حجاج بویژه حجاج ایرانی است و امنیت حج نیز برعهده آن کشوری است که حرمین شریفین در اختیار او قرار دارد.

23

***مراسم ختم مادر حجت الاسلام محتشمی‌پور برگزار شد

مراسم ختم مادر حجت‌الاسلام والمسلین علی اکبر محتشمی‌پور در مسجد نور تهران برگزار شد. در این مراسم تعدادی از چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشور حضور دارند. سیدمحمد خاتمی، سیدحسن خمینی اسحاق جهانگیری، امیرضا خادم، رسول منتجب‌نیا، محمدرضا خاتمی، مرتضی مبلغ، سید هادی خامنه‌ای، آیت‌الله شیخ حسن صانعی، عبدالله نوری، حسن قشقاوی حمید انصاری، محمد شریعتمداری، جواد اطاعت، امیر حاج‌رضایی، عبدالله ناصری، علی‌محمد بشارتی، حبیب‌الله بیطرف، سیدصفدر حسینی، سید محمد مقدم، حسن رسولی، مصباحی مقدم، بهروز نعمتی، عباس عبدی، احمد مازنی، محمدرضا رحمانی و فیض‌الله عربسرخی، جواد امام، محمدعلی ابطحی، قدرت‌الله علیخانی، محمدرضا باهنر، مصطفی کواکبیان، سیدعلی خمینی، مجید انصاری، محسن میردامادی، علی‌اکبر صالحی، محسن هاشمی، سید محمود دعایی، کمال‌الدین پیرموذن، تاج، عبدالواحد موسوی لاری، آیت‌الله سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها، مجید فراهانی، سید محمد صدر، سید محمود زمانی قمی، بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، عبدالله رمضانزاده، سردار حسین علایی، جاوید قربان اوغلی، یاسر خمینی، مهدی محمودیان، علی اشراقی، محسن امین‌زاده، محمدرضا تابش، سفیر فلسطین، سیدرضا صالحی امیری، محسن رهامی، غلامحسین کرباسچی، علیرضا محجوب، کیومرث هاشمی، غلامرضا ظریفیان، محمد صدوقی، مصطفی پورمحمدی، حسین کمالی، علی شکوری‌راد، یدالله طاهرنژاد، عادل فردوسی پور و هادی خانیکی از حاضران در این مراسم بودند.

***احتمال تکمیل فهرست کابینه دوازدهم تا دوشنبه

جدیدترین خبر درخصوص چینش دولت دوازدهم را الیاس حضرتی در حاشیه مراسم ختم مادر حجت‌الاسلام علی اکبر محتشمی‌پور بیان کرد. او در این باره گفت: به احتمال زیاد کابینه تا روز دوشنبه تکمیل خواهد شد. او افزود: آقای روحانی احتمالا فهرست وزرای پیشنهادی را در روز مراسم تحلیف تقدیم مجلس خواهد کرد.

***من و نجفی سیبی هستیم که از وسط دو نصف شده‌ایم

سید حسین مرعشی ظهر امروز از پذیرش مسئولیت شهرداری تهران توسط محمدعلی نجفی خبر داد. همین خبر دادن او موجب شد تا او در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم درگذشت مادر حجت‌الاسلام علی‌اکبر محتشمی‌پور درباره قائم مقامی‌ خود در دوره ریاست محمدعلی نجفی در شهرداری تهران بگوید: آقای نجفی برای قائم مقامی گزینه‌‌ای قوی‌تر از من لازم دارد. او در پاسخ به این سوال که آیا ائتلافی بین شما و محمد علی نجفی وجود دارد، گفت: من و آقای نجفی از هم جدا نیستیم که بخواهیم ائتلاف کنیم، ائتلاف جایی معنی می‌دهد که جدایی باشد اما ما سیبی هستیم که از وسط دو نصف شده‌ایم.

***درباره اصلاح بخش‌هایی از قانون اساسی تقریباً یک وفاق عمومی وجود دارد

محمدرضا باهنر کهنه‌سیاستمدار اصولگرا است که تجربه حضور در هفت دوره مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است و یکی از بازیگران اصلی قدرت در جبهه اصولگرایان محسوب می‌شود. او امروز در بیست و دومین نشست گفت‌وگوهای راهبردی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به سخنرانی پرداخت. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در سخنرانی او از وفاق عمومی درباره اصلاح بخش‌هایی از قانون اساسی سخن گفت و اظهار داشت: البته در این زمینه پیشنهادهایی زیادی وجود دارد که اگر در سه چهار موضوعی که واقعا مشکل ساختاری درست در کشور کرده است، مخلوط شود؛ ان‌شاالله خیلی فاصله‌ای با این کار نداریم و طبق اصل ۱۷۶ قانون اساسی می‌توان اصلاحاتی را ایجاد کرد که به نظرم حداقل در دو سه موضوع قانون اساسی باید تجدیدنظر شود.






منبع : ایلنا 
برچسب ها: رهبر انقلاب ، حج 96
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار