سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حج به فتنه‌ها پایان داد، گفت: کسانی که دنبال تعطیلی حج بودند فهمیدند سفر حج تصمیم نظام بوده است.
کد خبر: ۴۷۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 31 July 2017
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی قاضی عسکر در آیین معنوی بدرقه رسمی نخستین گروه حجاج حج تمتع سال 96 گفت: مراسم امروز بدرقه رسمی و تشکر از عزیزانی است که حدود یک سال علی‌رغم تعطیلی حج، حج تمتع 96 برگزار شد.

وی افزود: صمیمانه از مقام معظم رهبری برای فرمایش روز گذشته‌شان در دیدار دست‌اندرکاران حج تشکر می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: حج امسال تصمیم همه مسئولان نظام، کارشناسی‌شده و همه جوانب آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: عربستان سعودی به دلیل قول و قرارهایی که از گذشته با ما داشته در استقبال زائران ایرانی که روز گذشته صورت گرفت نشان داد که به تعهدات خود پایبند است، این موضوع در استقبال سعودی‌ها از زوار مشهود است.

قاضی عسکر تصریح کرد: مردم برای حج دغدغه نداشته باشند؛ چراکه حرکت اضطراب‌آلود در مسیر حج وجود ندارد.

وی گفت: فرمایش روز گذشته مقام معظم رهبری درباره حج به فتنه‌ها پایان داد و کسانی که به دنبال تعطیلی حج بودند فهمیدند که سفر حج تصمیم نظام بوده‌اند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: اولین مسئله حج، معنویت است. به همین جهت می‌کوشیم بعد از قرارگیری در اقیانوس معنوی خداوند با پاکی روح به کشورمان بازگردیم.

وی گفت: کسانی که مردم را از حج دلسرد کردند و می‌خواستند پرچم حج به زمین بیفتد باید توبه کنند.

قاضی عسکر گفت: در سال جاری 15 هزار حاجی اهل سنت به خانه خدا مشرف می‌شوند و این عده در کنار شیعیان ایرانی تلاش می‌کنند در  مسیر وحدت امت اسلامی گام بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت به حجاج توصیه کرد: حساسیت‌های کشور عربستان را درک کرده و در مواقع نماز در اماکنی غیر از مساجد نباشند.  

وی گفت: اگر کشورهای اسلامی به صورت هماهنگ‌شده در مسئله حج عمل نکنند، قطعاً حج دچار مشکل خواهد شد.

قاضی عسکر در پایان اظهار امیدواری کرد که حجاج با سلامتی به سفر حج رفته و با سربلندی به کشورمان بازگردند چراکه حجاج میهمانان خدا هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :