در نشست شورای‌عالی بسیج رسانه خراسان رضوی مطرح شد؛
نشست شورای‌عالی سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با حضور اعضای این شورا در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 31 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه استان در این نشست که یکشنبه شب در محل سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه بزرگداشت روز خبرنگار، این سازمان برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است که بی‌تردید جهت اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها به انسجام و تعامل بیشتر مدیران و فعالان رسانه استان نیاز داریم.

برنامه‌های بسیج رسانه در آستانه روز خبرنگار/ پیشنهاد تشکیل «کمیته سوژه»

وی تصریح کرد: علاوه بر دیدار با مسئولان و بازدید از رسانه‌های تأثیرگذار خراسان رضوی، سعی داریم با هدف ارتقاء تجربیات اصحاب رسانه استان در قالب اردوی سه‌روزه تهران از دفاتر روزنامه‌های مهمی نظیر همشهری و اطلاعات نیز بازدید داشته باشیم و با دست‌اندرکاران آنها جلساتی را برگزار کنیم.

محمدیان در ادامه گفت: همچنین مراسم تقدیر از خبرنگاران و عکاسان نمونه استان در دستور کار سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی قرار گرفته است تا از این طریق بتوانیم به سهم خود از زحمات این عزیزان تشکر کنیم.

وی افزود: دیدار با مراجع عظام، علما و نماینده ولی‌فقیه در استان و نیز اردوی راهیان غرب کشور ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه از جمله برنامه‌های ما در ایام بزرگداشت مقام خبرنگاران و عکاسان است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در بخش دیگری از اظهارات خود به ضرورت تأثیرگذاری مدیران و فعالان شاخص رسانه استان در تشکیلاتی نظیر خانه مطبوعات تأکید کرد و گفت: هرچند تنها هدف این سازمان کمک به ارتقاء وضعیت تمامی دست‌اندرکاران عرصه رسانه در استان است اما باید توجه داشته باشیم که در تشکیلاتی مانند خانه مطبوعات جای مدیران رسانه‌ای خراسان رضوی احساس می‌شود.

محمدیان خاطرنشان کرد: هنوز برای بسیاری از خبرنگاران و عکاسان این سوال وجود دارد که چرا نباید خانه مطبوعات از سوی مدیران رسانه‌های مؤثر، خبرگزاری‌ها و کسانی‌که در کف میدان حضور دارند مدیریت شود.

وی با بیان اینکه هرگونه تعامل با هدف تقویت گفتمان امام(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا در فضای رسانه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به حمایت‌هایی که از سوی نهادهای انقلابی به‌ویژه فرماندهی محترم سپاه امام رضا علیه‌السلام نسبت به بسیج رسانه خراسان رضوی صورت می‌گیرد توانسته‌ایم در اثر بخشی و هویت‌بخشی به اصحاب رسانه ایفای نقش کنیم.

* مدیر ایرنا خراسان رضوی: بسیج متعلق به یک طیف خاص نیست

در ادامه این جلسه شاهین فرشاد، مدیر دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) در خراسان رضوی اظهار کرد: بسیج صرفاً به یک طیف خاص سیاسی تعلق ندارد و برای همه طیف‌های انقلابی است.

فرشاد با بیان اینکه بسیج می‌تواند در امور مختلف از جمله رسانه بین نیروهای انقلابی و معتقد به نظام جمهوری اسلامی همگرایی ایجاد کند، تصریح کرد: همه رسانه‌ها باید در تقویت و اجرای هرچه بهتر برنامه‌های بسیج رسانه سهیم باشند.

مدیر دفتر ایرنا در خراسان رضوی افزود: باید در حوزه بسیج از ظرفیت همه نیروهای معتقد به انقلاب و نظام بهره‌مند شویم.

وی ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته ویژه سوژه‌یابی در فضای رسانه‌ای شهر، استان و حتی کشور، تأکید کرد: در کنار این موضوع، برگزاری تورهای مختلف با حضور اصحاب رسانه می‌تواند مفید فایده باشد.

*مدیر تابناک رضوی: بسیج رسانه ملجأ نیروهای انقلابی باشد

مجتبی محمودی، مدیر سایت تابناک رضوی و از اساتید عرصه رسانه نیز در این نشست گفت: بسیج رسانه می‌تواند ملجأ خوبی برای نیروهای انقلابی و ارزشی در حوزه فعالیت‌های خبری باشد.

وی ادامه داد: در زمینه اجرای برنامه‌های روز خبرنگار باید نسبت به گذشته تمایز و تفاوت‌هایی وجود داشته باشد و در جهت کیفی‌سازی این برنامه‌ها حرکت کنیم. به اعتقاد بنده حضور اصحاب رسانه در آسایشگاه جانبازان و تقدیر جانبازان از فعالان رسانه می‌تواند شکل جالب و قابل توجهی داشته باشد.

محمودی تصریح کرد: در همین راستا می‌توان دیداری با تولیت آستان قدس رضوی داشت و موضوعاتی نظیر اجرای مطلوب طرح خامیاری رسانه‌ای را با ایشان مطرح کرد. تولیت آستان قدس امسال دیداری با اصحاب رسانه نداشته‌اند و در دیدار گذشته نیز متأسفانه نمایندگان رسانه‌ها نتوانستند در حضور ایشان سخنرانی یا بیان نکات مهم را داشته باشند.

*مدیر تسنیم خراسان رضوی: جذب حداکثری ظرفیت‌ها، اولویت ماست

محمداسماعیل شیخانی، مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم در خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: در فضایی که رسانه‌های دشمن درصدد تفرقه‌افکنی بین نیروهای جبهه انقلاب اسلامی هستند بایستی با هوشیاری کامل از منویات رهبر معظم انقلاب در جهت جذب حداکثری ظرفیت‌های علاقه‌مند به انقلاب و نظام استفاده کنیمشیخانی تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اتخاذ استراتژی مطلوب در زمینه امور مرتبط با سازمان بسیج رسانه می‌تواند ما را به یک هدف مناسب برساند.

*مدیر فارس خراسان رضوی:

سیدناصر نعمتی، مدیر دفتر خبرگزاری فارس در خراسان رضوی نیز گفت: در ایام بزرگداشت مقام اصحاب رسانه می‌بایست از آن دسته خبرنگاران و عکاسی تقدیر شود که فعالیت آنها همسو با برنامه‌های بسیج و تعالی ارزش‌های انقلابی اسلامی بوده است.

نعمتی اظهار کرد: معتقدم که پیگیری امور باید طبق استراتژی و برنامه‌ریزی ویژه صورت گیرد و پیش از هر اقدام و برنامه‌ای، هدف از اجرای آن را برای خودش مشخص کنیم تا بتوانیم به هدف مطلوب نزدیک شویم.

گفتنی است؛ در پایان جلسه مقرر نشست‌های شورای‌عالی بسیج رسانه خراسان رضوی به‌طور مستمر و در صورت امکان با حضور سردار نظری، فرماندهی سپاه امام رضا علیه‌السلام بزگرار شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار