کد خبر: ۴۷۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 31 July 2017
قطعی مکرر آب آشامیدنی که در برخی نقاط شهر کوت عبدالله به یک معمای پیچیده تبدیل شده است از چند روز اخیر تاکنون در این شهر موجی از نگرانی را در میان مردم بوجود آورده است.

به گزارش کارون نیوز؛ سه روز قطعی آب در شهر کوت عبدالله بدون اطلاع قبلی از سوی شرکت آب و فاضلاب شهرستان کارون داد مردم این شهر را در آورد.

قطعی مکرر آب آشامیدنی که در برخی نقاط شهر کوت عبدالله به یک معمای پیچیده تبدیل شده است از چند روز اخیر تاکنون در این شهر موجی از نگرانی را در میان مردم بوجود آورده است.

با توجه به گذشت بیش از 5 سال از تاسیس شهرستان کارون با مشكلات آب و فاضلاب مواجه است و مردم این شهر همچنان با صبر و بردباری با كمبود امكانات دست و پنجه نرم می‌كنند.

مردم شهر کوت عبدالله سالهاست برای نوشیدن یک لیوان آب مجبور هستند آن را از فروشندگان دوره گرد بخرند، آب لوله کشی تمام این شهر هم به گونه ای است که بوی تعفن و فاضلاب می دهد.

شهرستان کارون با جمعیتی نزدیک به 200 هزار نفر است که همواره رنج و مشقت بی توجهی مسئولان را از حیث نداشتن امکانات،وضعیت بهداشت و زیرساخت های ضعیف و مهمتر از همه قطعی مداوم آب در این شهر و روستاهای آن را را به جان خریده و تحمل کاستی ها را با سرخ کردن صورت خود درک کرده است و این مهم حقیقتا وضعیت معیشت مردم این دیار را به مخاطره انداخته است.

حسنی نژاد مدیر اداره آبفای شهرستان کارون در این خصوص در گفتگو با خبرنگار کارون نیوز گفت: علت قطعی مکرر آب در برخی مناطق شهر کوت عبدالله شکستگی لوله آب حیات بود که اداره آبفای استان خوزستان به اداره آبفا کارون اطلاع نداده بودند که با تماس مکرر مردم متوجه شدیم که برخی مناطق شهر کوت عبدالله با قطعی و افت فشار آب مواجه هستند.

وی افزود: لوله آب حیات جنب پل صنایع فولاد دچار شکستگی شد که  امروز این شکستگی را رفع کردند و تاسیسات آنها به مدار آمد و وضعیت آب شهرستان کارون به حالت عادی برگشت.

حسنی نژاد با بیان اینکه لوله آب حیات در اصل تامین کننده فشار تاسیسات ما در شهرستان کارون است،گفت: 40 هزار مترمکعب آب از اداره آبفای شهرستان کارون،  20 هزار مترمکعب آب از اهواز و 20 هزار مترمکعب را از آب حیات می گیریم که آب حیات با اداره آبفای استان خوزستان است و به محض اینکه دچار مشکل شود تاسیسات ما را هم دچار مشکل می کند و افت فشار آب تمام مناطق ما را فرا می گیرد.

مدیر اداره آبفای شهرستان کارون  عنوان کرد: مناطقی که سمت تصفیه خانه کوت عبدالله هستند هیچ گونه مشکلی ندارند و مناطقی مانند درویشیه ،کوت نواصر ،خزامی و کوت سید صالح که فشار آب حیات بر روی آنها تاثیر می گذارد قطعی آب داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار