معاون بازاریابی و فروش سایپا با اعلام اینکه ابلاغیه مصوبه شورای رقابت در افزایش قیمت ها هنوز برای ما با ابهاماتی همراه است ، گفت: قیمت پراید ۱۳۱، ۱.۹ درصد، پراید ۱۳۲، ۲ دهم درصد، پراید ۱۱۱، ۵۳ صدم درصد و تیبا مدل sx با افزایش ۱.۹۲درصد مواجه می شود.
کد خبر: ۴۷۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 31 July 2017
به گزارش تابناک : جدال ببین خودروسازان و شورای رقابت بر سر افزایش قیمت در حالی خاتمه یافت که در نهایت زور خودروسازها به شورای رقابت چربید و دو غول خودروساز کشورمان، دو امتیاز بزرگ از دولت و بازار گرفتند. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروهای پراید،تیبا بدون توجه به کیفیت خودروها انجام شده است.

جدا از موضوع افزایش قیمت، تصمیم شورای رقابت برای بازاری که متقاضیان بسیاری دارد،موجب نارضایتی متقاضیان این خودروها شده است. کارشناسان عنوان می‌کنند قیمت خودرو در حالی افزایش یافته است که هیچ دلیل منطقی ای برای این اقدام وجود ندارد و طبق یک سنت غلط، قیمت ها هر سال نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.

در همین رابطه معاون بازاریابی و فروش سایپا با اعلام اینکه ابلاغیه مصوبه شورای رقابت در افزایش قیمت ها هنوز برای ما با ابهاماتی همراه است ، گفت: قیمت پراید ۱۳۱، ۱.۹ درصد، پراید ۱۳۲، ۲ دهم درصد، پراید ۱۱۱، ۵۳ صدم درصد و تیبا مدل sx با افزایش ۱.۹۲درصد مواجه می شود.

رضا تقی زاده با اعلام اینکه هنوز شرکت سایپا افزایش قیمت‌ها را براساس مجوز شورای رقابت در گروه پراید و تیبا اجرا نکرده است، اظهار داشت: زمان اجرای افزایش قیمت خودرو برخلاف سایر بخش های اقتصادی که به طور معمول ابتدای هر سال است، حدوداً میانه سال اجرایی می شود به نحوی که  امسال در حالی که نزدیک به پنج ماه از سال گذشته که اجازه افزایش قیمت یافته ایم.

وی افزود: براساس مصوبه شورای رقابت در گروه تیبا و پراید متوسط افزایش قیمت‌ها 1.25 است. برهمین اساس قیمت پراید 131،  1.9 درصد، پراید 132، 2 دهم درصد، پراید 111، 53 صدم درصد و تیبا مدل sx با افزایش 1.92درصدی افزایش قیمت روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیبا هاچ بک نیز 2.78درصد و رنو ساندروی دنده ای به همراه پارس تندر 3.51 درصد مجوز افزایش قیمت را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: این افزایش قیمت ها به قیمت پایه خودروها اعمال می شود که به طور طبیعی شاهد افزایش ارزش افزوده، افزایش ارقام مالیات ها، افزایش عوارض گمرکی و ... خواهیم بود و بر این اساس، افزایش های اعلام شده در عمل بیش از آنچه به نظر می رسد خواهد بود.

معاون بازاریابی و فروش سایپا با اعلام اینکه ابلاغیه مصوبه  شورای رقابت در افزایش قیمت ها هنوز برای ما با ابهاماتی همراه است قرار است این هفته جلسه ای با شورا برگزار و ابهامات ابلاغیه را برطرف کنیم و سپس هفته آینده افزایش قیمت ها را اعمال کنیم.

وی در خصوص وضعیت دعوتنامه‌های ارسالی به مشتریان نیز گفت: آن دسته از مشتریانی که دعوتنامه‌ها را دریافت کرده‌اند باید در تاریخ معتبر نسبت به پرداخت مابقی هزینه خودرو اقدام کنند. در غیر این صورت برای آنها نرخ‌های جدید لحاظ خواهد شد.

تقی‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا اعمال افزایش قیمت آن هم در شرایط فعلی بازار منطقی است، افزود: افزایش یک تا سه درصدی خودرو تأثیری در بازار ندارد چرا که درصد افزایش بسیار اندک است.

وی در رابطه با بحث ارتقای کیفیت خودروهای شرکت سایپا نیز تصریح کرد: براساس توافقات قرار است محصولات جدید از جمله ساینا و کوئیک راهی بازار شوند. . امروز بیشتر مشکلات موجود در گیربکس و پیشرانه های خودرو تیبا حل شده همچنین در بحث قطعه‌سازی نیز سخت گیری‌هایی را اعمال کرده‌ایم به این صورت که با قطعه‌سازانی که جنس بی‌کیفیت تولید کنند، همکاری نخواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه وقتی سقف قیمتی خودروها تثبیت شده باشد، به طور قطع و یقین برای کارهای تحقیقاتی و افزایش کیفیت از منابع مالی کافی برخوردار نخواهیم بود، تصریح کرد:چندین سال است سیستم بانکی منابع جدید مالی در اختیار خودروسازان قرار نداده است و به مشتریان تسهیلات نمی دهد، نرخ بهره های تسهیلات سنگین شده و مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد اما قیمت محصولات ثابت و فریز شده است؛ بر این اساس محصولات سود ده نیستند.

معاون بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به مبلغ 2800 میلیارد ریالی سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه در این شرکت در سال 1395 که امسال به حدود سه هزار میلیارد ریال افزایش خواهد داشت، گفت: رفع دستکم 30 تا 40 درصد نارضایتی های مشتریان در 2سال گذشته برنامه ریزی شده و در این زمینه با رفع قالب ها، تعویض قطعه سازان بی کیفیت و ... اقدامات لازم انجام شده است.

تقی زاده با اشاره به اینکه از آغاز امسال 224 هزار مشتری جدید برای خودروهای سواری ثبت نام کرده اند، گفت:  168 هزار مورد آنها مربوط به گروه سایپا و بقیه مربوط به سایر گروه های زیرمجموعه آن است.

 عدم تمدید قرارداد تولید تندر 90 صحت ندارد 
وی در ادامه این نشست خبری در خصوص دلیل وجود حاشیه قیمت در خانواده محصولات ال‌90 مانند ساندرو استپ وی، اظهارداشت: رنو متناسب با میزان تامین قطعات، سهمیه تولید در هر کشور را تعیین می‌کند و برای ایران نیز سهمیه خاصی در نظر گرفته است که البته پاسخگوی میزان تقاضا نیست. درواقع رنو سهمیه تولید محصولاتش را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که عرضه کمتر از تقاضا بوده و در نتیجه اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار برای محصولات ایجاد شود در حالیکه این اختلاف قیمت به ضرر خودروساز است.

معاون بازاریابی و فروش سایپا با بیان اینکه به عنوان مثال اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار ساندرو استپ‌وی باعث شده که خیلی از افراد به دنبال خرید این خودرو باشند، گفت: این وضعیت تنها باعث ایجاد دردسر و البته بروز شبهات برای خودروساز می‌شود.

وی در رابطه با دلیل عدم تمدید قرارداد تولید تندر 90 از سوی شرکت رنو، اظهار کرد: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد. بازار ایران برای رنو مهم است به‌گونه‌ای که تولید محصولات خانواده تندر 90 طبق روال ادامه داشته و حتی افزایش یافته است.






منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار