در جلسه بررسی اساسنامه خانه مدیران زن مطرح شد:
رییس کانون زنان بازرگان از تأسیس خانه مدیران زن در مشهد خبرداد.
کد خبر: ۴۷۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷ 31 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، رییس کانون زنان بازرگان در جلسه بررسی اساسنامه خانه مدیران زن، گفت: با هدف ایجاد شبکه میان تشکلهای مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زنان در استان، پیشنهاد تشکیل این خانه توسط کانون به معاون سیاسی و معاون زنان استانداری ارائه شد.
 
نسرین یوسفی عارفی با بیان اینکه یکی ازدلایل تشکیل این خانه عدم هم افزایی میان تشکلهای زنان در استان نام برد و افزود: علیرغم وجود ۱۷۵ تشکل زنان در استان، تنها از ۶۰ تشکل فعال در این حوزه می توان نام برد.
 
وی افزود: این خانه رقیب کانون زنان که رویکردی اقتصادی دارد نیست و نمایندگان تمام تشکل های حوزه زنان با رویکرد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می توانند در این خانه حضور داشته باشند.
 
یوسفی با اشاره به اینکه میزان تقاضا برای کار از سوی زنان افزایش یافته است، ادامه داد: در چشم انداز اساسنامه این خانه به افزایش مشارکت زنان اشاره شده و دستیابی به مشارکت ۳۰ درصدی زنان در سطوح سیاستگذاری، تصمیم گیری، تصمیم سازی، برنامه ریزی، مدیریتی و اجرایی تا سال ۱۴۰۴، از حداقل های موردنظر این خانه است.
 
ضرورت حضور زنان در مشاغل مدیریتی
 
مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری، با اشاره به آمار شاغلین زن در استان گفت: در سال 95، 75درصد افرادیکه به بازارکار ورود پیدا کردند، 61درصد فارغ التحصیلان دانشگاه، 51 درصد فارغ التحصیلان مقطع دکتری و 85درصد از بنگاه های اقتصادی زودبازده و خرد متعلق به بانوان است اما باید پرسید آیا ساختارهای مناسبی برای این ظرفیت فراهم شده است؟
 
فرشته سلجوقی بابیان اینکه زنان در نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر کمتر حضور دارند، تصریح کرد: ما به عنوان نماینده دولت باید نقش تسهیل گری خود را به خوبی در این راه انجام داده و به برطرف کردن موانع از سر راه تشکل های زنان بپردازیم و امیدواریم این تشکل بتواند بانکی اطلاعاتی از زنان فرهیخته استان و ظرفیت هایشان را در اختیار دولت و بخش خصوصی قرار دهد.
 
معاون استاندار ادامه داد: در حالیکه تنها 39 درصد از مشاغل غیر مدیریتی، 25 درصد از مدیریت میانی و 19 درصد از مدیریت عالی به زنان تعلق دارد ولی در 60 درصد از امور دفتری زنان نقش دارند و این نشاندهنده حضور زنان در امور خدماتی است نه تصمیم سازی و تصمیم گیری.
 
 
وی تأکید کرد: با گذشت 38 سال از انقلاب و با وجود تأکیدات رهبر کبیر انقلاب، هنوز مشکلات فراوانی در این حوزه وجود دارد و این مسئله نیازمند بار زنان به خودشان است. 

مطالبه حضور زنان در مدیریت شهر از شهردار منتخب
 
منتخب مردم در شورای پنجم با بیان اینکه حمایت از نهاد های مدنی از وظایف شورا هاست، گفت: به این دلیل که نهادهای مدنی و تشکل ها، واسطه میان مردم و مسئولین بوده و در جهت تحقق خواسته های مردم تلاش می کنند، شورای پنجم نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

بتول گندمی افزود: در حال حاضر شورای پنجم، 15 نفر عضو خواهد داشت که قرار است با 3 میلیون و 260 هزار نفر ارتباط داشته باشد و در حال حاضر، ساختاری که بتواند ارتباطی منظم و قانونمند میان مردم و شوراها بر قرارکند، وجود ندارد.

منتخب مردم در شورای پنجم ادامه داد: عزم شورای پنجم در حمایت قانونمند از نهاد های مدنی، جدی است و این خلأ میان مردم و شورا ها می تواند با سازمان های مردم نهاد پر شود.

وی با اشاره به فرآیند انتخاب شهردار مشهد و لیست پیشنهادی، گفت: ما هم به عنوان نماینده خانم ها در شورا، معتقدیم این لیست مردانه است ولی متاسفانه سبد مدیریتی خانم ها خالی است و ما در تلاشیم که در آینده ای نزدیک و با کمک معاون زنان استانداری به این موضوع توجهی ویژه داشته و به افزایش حضور زنان در حوزه مدیریت شهری پرداخته و این موضوع را از افرادی که در کسوت منتخبین شهردار قرار دارند، مطالبه می کنیم.
 
وی با بیان اینکه ما در این مسائل بسیار از دنیا عقب هستیم، افزود: در شهر پاریس از 280 نفر عضو شورا، 50 درصد به زنان اختصاص دارد و سهم زنان ر اداره شهر و کشور درنظر گرفته می شود ولی در کشور ما زنان تجربه خاصی در حوزه مدیریتی ندارند و این موضوع باید از طریق نهادهای مدنی پیگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار