کم نیستند افرادی که ادعای انسانیت و همزیستی با طبیعت دارند اما بیرحمانه به جان طبیعت و درختان می افتند و با این عمل وقیحشان ، تمام پارامترهای انسانیت را زیر سوال میبرند !
کد خبر: ۴۷۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 01 August 2017
تابناک ایلام نسیم خوب آیند ::کم نیستند افرادی که ادعای انسانیت و همزیستی با طبیعت دارند اما بیرحمانه به جان طبیعت و درختان می افتند و با این عمل وقیحشان ، تمام پارامترهای انسانیت را زیر سوال میبرند !
 
نمیدانم فلسفه زندگی این آدمها چیست ؟  مستقیم یا غیر مستقیم برای تامین تمام نیازهایشان در زندگی از طبیعت و درختان استفاده می کنند اما برای پیشبرد اهداف و منابع شخصی شان به جان طبیعت می افتند و آنرا به تاراج میبرند!هرچه هست رفتارشان ریشه در بی فرهنگی دارد !
 
دردناک است  روزانه قطع بیش از 70درخت در ایلام !!

قطع درخت ؛ موضوعی که همواره مورد بی توجهی خیلی از مردم استان ایلام بوده !!
 
  چند نفر از شما آگاهید که مجازات یک درخت در خارج ازایران برابر با  دیه کامل یک انسان در ایران است ؟؟  
 
  ما مردمی هستیم که دم از همزیستی با طبیعت میزنیم اما روی درختان یادگاری مینویسیم ، هروقت بخواهیم شاخه هایشان را میشکنیم و...!
 
 متاسفانه در فرهنگ ما ایلامی ها هنوز بطور مطلوب  احترام و توجه  به درخت و طبیعت  جانیفتاده است .
 
افرادی که نمی دانند آسیب رساندن به محیط زیست و نابودی آن صدمات جبران ناپذیری به زندگی بشر وارد میکندقطعا از تاثیر کاهش افسردگیها و بیماریهای روحی و ارتباط آن با حفظ محیط زیست  نیز اطلاعی ندارند.
 
تا کی درختان زخم بی فرهنگی ما انسانها را به دوش بکشند ؟
 
هرچند حفظ محیط زیست وظیفه ای همگانی است اما ؛ کجا هستند مسولانی که  همت کنند و از شدت کاهش درختان زیبای بلوط ایلام جلوگیری کنند ؟

کجایند مسولانی که با اعمال جرایم سخت و متعدد برای افرادی که ناشیانه دست در طبیعت میبرند جلوی این اعمال وقیحانه را بگیرند؟؟
 
یادمان باشد ما در مقابل آیندگان مسولیم !
محیط زیست میراث گذشتگان ما نیست.
 
امیدواریم مسولین ذی ربط با اطلاع رسانی کافی وفرهنگسازی در باب توجه و نگهداری محیط زیست استانمان ، قدمی برای حفظ آن برداشته باشند !
 
لطفا علاج واقعه را قبل از وقوع درمان کنید نگویید نگفتیم !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار