نخستین گروه از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی خراسان رضوی با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) به اردوی جهادی حاشیه شهر مشهد در روستای کم‌برخوردار تیمور آباد، اعزام شدند.
کد خبر: ۴۷۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 01 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، نخستین گروه از نیروهای جوان یگان ویژه انتظامی خراسان رضوی با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) برای کمک به محرومان مناطق حاشیه‌ شهر مشهد امروز و همزمان با دهه کرامت و با شعار یا امام رضا(ع) به روستای تیمور آباد اعزام شدند.
 
 پیوند بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) و یگان ویژه انتظامی خراسان رضوی در محرومیت‌زدائی
 
سرهنگ پاسدار مرتضی مرادی، معاون اجرایی سپاه امام رضا(ع) در آیین آغازین این اردوهای جهادی مشترک، اظهار کرد: فرهنگ جهادی رمز پویایی و نمایانگر روحیه انقلابی ما است و اوایل انقلاب نیز با همین روحیه کمک به روستاییان با درو کردن گندم‌ها انجام می‌شد و هسته‌های اولیه جهادی هم از همان زمان شکل گرفت و اگر هر کجا که از فرهنگ جهادی عقب بمانیم زیان می‌کنیم.
 
وی افزود: مبالغی که در طرح‌های جهادی هزینه می‌شود باعث خبر و خدمات و برکات زیادی است چرا که سپاه، نگاههای سیاسی و حاشیه ای نداشته و طبق منویات ولایت، اول و آخر هر کار، انجام ماموریت و تکلیف دینی برای ما حایز اهمیت است نه اعتبار و بودجه و برای همین هم داشتن روحیه جهادی اولویت دارد.
 
معاون اجرایی سپاه امام رضا(ع) خطاب به حاضران در این آیین تاکید کرد: یاد خدا و یاد مرگ را نباید فراموش کرد و خوبیهای به دیگران و بدی دیگران به خودتان را از یاد ببرید.

همچنین سرهنگ پاسدار محمد روحانی، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) گفت: اردوهای جهادی اقدامی خیرخواهانه داوطلبانه و ایثارگرانه است و حتی مولا علی(ع) درحالیکه حاکم زمان و ولی مردم بودند باز هم فراتر از اقدامات جاری به محرومان رسیدگی می‌کردند.

وی درباره برکات اردوهای جهادی اظهار کرد: اول اینکه برای انها که کمک می‌کنند و مدد می‌بینند خیر است و قدردان نعمات زندگیشان هستند و دوم اینکه رسیدگی و توجه و دستگیری از محرومان انجام می شود و نیروهایی که برای کمک به محرومان می روند به نوعی نماد نظام اسلامی هستند و دلبستگی افراد به حکومت و دولت را بیشتر می کنند.
 
روحانی یادآوری کرد: در سال گذشته در تربت حیدریه 23 روستا و در خواف 130 کبلومتر آسفالت شده که این اقدام با همت نیروهای بسیجی و بودجه خیرین و لجستیک موجود نهادها روی داد.

به گفته مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) ، همت و مشارکت مردم هر منطقه نیز می بایست همراه با اجرای طرح اردوهای جهادی وجود داشته باشد که در غیراینصورت فعالیت جهادی ما ممکن نیست محقق شود و عملا خواستن مردم، توانستن است.

وی افزود: این کشور با این روحیه جهادی استوار است و علت پایندگی آن نیز همین است که با دست خالی همیشه و حتی در دوران دفاع مقدس هم نشدنی ها شدنی شد.
روحانی ادامه داد: 27 میلیارد تومان در حاشیه شهر مشهد تا به حال با همکاری و مشارکت دستگاههای مختلف هزینه شده است و ما هم درپی طرح عنوان و نام نیستیم و مهم حل و رفع مشکلات مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد معموری، رئیس عقیدتی سیاسی یگان ویژه انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد : در زمان دفاع مقدس عشق باعث می شد که افراد دنبال مرخصی استعلاجی نباشند و خالصانه و عاشقانه فعالیت داشته باشند.

وی تاکید کرد : جنگ ما به گفته خود فرماندهان ارشد نظامی جنگ ادوات نبود بلکه جنگ اعتقاد بود.

 حجت الاسلام معموری، وحدت نیروهای مسلح و همگرایی در خدمت به محرومان را ارزشمند خواند و با اشاره به موضوع ریشه کنی بیماری فلج اطفال توسط نیروهای بسیجی و با عزمی عمومی اظهار کرد: این گونه اقدامات با روحیه جهادی و غیراداری محقق می شود.

همچنین سرهنگ سلطانیان ، معاون اطلاعات عملیات یگان ویژه انتظامی خراسان رضوی نیز تصریح کرد: این عملیات با رمز یا امام رضا(ع) و  با بهرمندی از نیروی جوانی عزیزان و اراده استوار در خدمت به مردم انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار